sanders54 Skrevet April 4, 2014 Share Skrevet April 4, 2014 Hei alle sammen! Hadde en diskusjon med noen kamerater tidlig i dag angående E90 LCI 325D vs 325i, og ingen av oss kom til en god konklusjon. Det vi kom opp med var mange standard argumenter bensin vs diesel, men hva synes dere? Ekstra synspunkter? Jeg vurderer også forøvrig en av disse bilene (lener mot bensin ). Bensin Pros: - Selvpustende, ingen turbo, billigere å vedlikeholde - Lyd - Kraftig motor - Stort kraft register Bensin Cons: - Ingen turbo - Tørst - Problemer med HPFP/bensinpumpe på N53 Diesel Pros: - Veldig kraftig motor - Bra moment - Mer økonomisk Diesel cons: - Dyrt med vedlikehold? - Diesel "krakling" - Dårlig lydbilde Så, hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet April 4, 2014 Share Skrevet April 4, 2014 Velg den motoren som gir deg mest kjøreglede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPVL Skrevet April 4, 2014 Share Skrevet April 4, 2014 Du kan chippe en 325d og ikke en selvpustende 325i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanders54 Skrevet April 4, 2014 Forfatter Share Skrevet April 4, 2014 Velg den motoren som gir deg mest kjøreglede. Burde kanskje prøvekjøre begge! Du kan chippe en 325d og ikke en selvpustende 325i. Ja og nei, det er enklere å chippe en 325D, men Mosselman lover 270hk med noen deler og en tune (link) for 325i. Tar dog utgangspunkt i å la begge være orginale. 197 HK og 218 HK er ganske greie tall i seg selv, ihvertfall for meg . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet April 4, 2014 Share Skrevet April 4, 2014 Veldig lurt å kjøre begge biler ja ca 30 min hver eller noe slikt minimum Sent from my C6903 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 4, 2014 Share Skrevet April 4, 2014 Du kan chippe en 325d og ikke en selvpustende 325i.x25i med trelitersmotoren kan "chippes" til samme effekt som x30i-motorene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPVL Skrevet April 4, 2014 Share Skrevet April 4, 2014 ESS tuning lover 285hk ved stg 2 ECU flash! Kan hende du kan gjøre andre ting som åpent filter osv., men kan ikke se at chipping av 325i gi noe mer en pluss minus 5 hk ved chip. Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 4, 2014 Share Skrevet April 4, 2014 Ettersom x25i (3.0) og x30i i praksis har samme motor kan man få samme effekt på disse. På samme måte kan man også gjøre dette med x16i (2.0) og x18i (også 2.0). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 4, 2014 Share Skrevet April 4, 2014 Jeg har hatt min E90 325d i straks 3,5 år og har bare god ord å si om denne motoren. Har kjørt 325I ved noen få anledninger og det er ikke tvil om at det er en mer "riktig" motor, nydelig lydbilde Fordelene jeg ser med dieselen er som du nevner lavt forbruk, jeg kjører fint ned mot 0,45 l per mil på pen landevei, 0,55 l på motorvei i 120 km/t og i byen skal det godt gjøres å kommer over literen på mila. Så har man Tuning muligheten, jeg selv har 265 hester og 560 nm og det river ganske greit i denne lille bilen Når det gjelder vedlikehold så er det jo klart at en bensin motor er en enklere konstruksjon med mindre ting som kan gå galt, nå har 325d riktig nok ikke Shwirlflaps men M57 maskinene går for å være solide saker. Min bil har ikke kostet meg en krone i reparasjoner på de 3,5 årene og straks 60 000 km jeg har kjørt, veldig driftsikker og bra bil som fortsatt er som ny å kjøre synes jeg. Det lille det koster ekstra å serve en dieselbil tar du godt igjen på driftsutgifter som du sparer, men det er ikke snakk om de store summene i prisforskjell på vedlikehold Men prøv begge to, finn ut hva du liker best. Er ikke så værst lyd i dieselen heller, særlig under pådrag har den "voksen" lyd Jeg skal selge min bil, er riktig nok ingen LCI men bare send PM om du er interessert. Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 5, 2014 Share Skrevet April 5, 2014 Noen liker dattera, andre liker mora. Trond H. Olsen, tikka, mossing 92 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quadraiz Skrevet April 5, 2014 Share Skrevet April 5, 2014 Har 325D selv og meget fornøyd. Min er chippa til 250hk 510nm med Bsr chip, går greit Bra dieseldrag og grei lyd i rekkesekseren til å være diesel Skal bytte chip i sommer til 290hk 616nm, ser fram til dette En kompis har nettopp kjøpt seg 325i, bra bil dette også, går godt men noe mer tørst på drivstoffet. Men selvsagt grommere lyd! Diesel bilen har vel noe dyrere vedlikehold som partikkelfilter, turbo osv. Men trenger jo ikke kjøpe sånt i Norge. Ebay er ganske rimelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanders54 Skrevet April 5, 2014 Forfatter Share Skrevet April 5, 2014 <tekst> Bra skrevet og fin omtale! Selvom bilen din er veldig fin, så ser jeg ganske enerettet mot LCI, men takk igjen for en god post! Har 325D selv og meget fornøyd. Min er chippa til 250hk 510nm med Bsr chip, går greit Bra dieseldrag og grei lyd i rekkesekseren til å være diesel Skal bytte chip i sommer til 290hk 616nm, ser fram til dette En kompis har nettopp kjøpt seg 325i, bra bil dette også, går godt men noe mer tørst på drivstoffet. Men selvsagt grommere lyd! Diesel bilen har vel noe dyrere vedlikehold som partikkelfilter, turbo osv. Men trenger jo ikke kjøpe sånt i Norge. Ebay er ganske rimelig! Takk for info! Har du prøvd din kompis sin 325i? Et annet moment jeg kom over i dag er at 325i'en koster betraktlig mer enn 325d pga økt utslipp og mer avgifter. Ettersom det er Norge vi bor i, må jeg dessverre lete på blocket.se og mobile24 for å finne bensin versjoner, og avgiftene plusses ganske bra på... Noen biler er skillnaden på vel over 50.000 mellom bensin og diesel Det er også veldig vanskelig å finne riktig utstyrt bil både bensin og diesel. I mine øyne er black sapphire metallic, manuelt gir, navi pro, m-sport, hi-fi anlegg og skinn interiør(helst hvitt oyster skinn!) nødvendig på utstyrslista, men må nok droppe skinnet hvis jeg noengang skal finne en bil jeg liker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet April 5, 2014 Share Skrevet April 5, 2014 Hva skal du med navi pro? Jeg mener.... Hvis du har funnet riktig bil ellers, så bør den være enkel å skippe. Sånn tenkte i hvertfall jeg: Om bilen har det er det ok. Om den ikke har det er det også ok. 325i kan forøvrig anbefales. Går godt nok originalt, men kan skremmes opp til å bli enn 330i om du ønsker det. Ang d vs i, så koker det ned til hva du foretrekker av egenskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quadraiz Skrevet April 6, 2014 Share Skrevet April 6, 2014 Bra skrevet og fin omtale! Selvom bilen din er veldig fin, så ser jeg ganske enerettet mot LCI, men takk igjen for en god post! Takk for info! Har du prøvd din kompis sin 325i? Et annet moment jeg kom over i dag er at 325i'en koster betraktlig mer enn 325d pga økt utslipp og mer avgifter. Ettersom det er Norge vi bor i, må jeg dessverre lete på blocket.se og mobile24 for å finne bensin versjoner, og avgiftene plusses ganske bra på... Noen biler er skillnaden på vel over 50.000 mellom bensin og diesel Det er også veldig vanskelig å finne riktig utstyrt bil både bensin og diesel. I mine øyne er black sapphire metallic, manuelt gir, navi pro, m-sport, hi-fi anlegg og skinn interiør(helst hvitt oyster skinn!) nødvendig på utstyrslista, men må nok droppe skinnet hvis jeg noengang skal finne en bil jeg liker Ja har prøvd den, det er 2010mod med automatkasse. Bra bil, grommere lyd enn min og går greit når den først får turtall. Går noe mer drivstoff enn min da. Men er mer drag i min, men som sagt er min chippet. Jeg har 07mod med manuell kasse. Kjøremessig er dei ganske lik, ligger godt på veien. Jeg liker dieselbil, sparker i fra med 510nm Men alt i alt, bmw er jo gøy bil uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Desember 16, 2015 Share Skrevet Desember 16, 2015 Hei, Definitivt gå for 325d! Ikke mye kakling i den motoren (M57) og med fin 6 sylindret klassisk bmw rekkesekser lyd. Med chip fra ESS får du 240/285hk avhengig om du har automat eller manuell. Jgg har også innstallert intercooler fra Wagner, k&n luftfilter og 335i eksos. Ca 315hk og godt over 600Nm! Med ESS modul får du også tilgang til feikoder og sletting av disse. Jeg har også Quaife LSD (diff med sperre). Anbefales! Anbefales også og kjøpe "Carly for BMW" trådløs bluetooth modul med masse funksjober. Si ifra om noen trenger hjelp til koding av digital speedometer i display, "unlocke" features som f.eks. folde inn speil, styring av lys osv osv...... Det kan være kjekt å bruke den skjulte menyen i displayet også til å sjekke at motoren oppnår riktig temperatur også. M Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå