Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

I kveld vil jeg bare skryte litt av BMW F10/11. For et fantastisk pent interiør det er i disse bilene! Virkelig det ypperste som finnes, har enda til gode å sitte i en bil hvor jeg føler meg så til rette, selv langt nyere BMW'er. En annen ting er hvor effektiv, solid og sprek toliter dieselen er i disse bilene. Har snart hatt bilen i 2,5 år nå og koser meg like mye hver gang jeg ser på den og setter meg inni. Gøy når en er fornøyd med det man har, selv om det har kommet nyere og "kulere" ting på markedet nå de siste årene :) 

Er det forresten noen som har liggende og slenge en 20 mm spacer? I så fall hadde det vært veldig kjekt å kunne låne en. Vurderer å hive på litt større spacere fremme, men usikker på hva jeg skal gå for, muligens 20 mm kan bli litt overkill (har 10 mm nå), men vanskelig å se før man har prøvd.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Helt vanvittig lekkert, Raymond! Det er synd du ikke var her denne helgen, slik at du kunne blitt med på vårmønstringen til BMWCCN. Er det ikke på tide at vi får på plass en LCI skjermramme (CID) når du kommer bortover en tur neste helg? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Helt vanvittig lekkert, Raymond! Det er synd du ikke var her denne helgen, slik at du kunne blitt med på vårmønstringen til BMWCCN. Er det ikke på tide at vi får på plass en LCI skjermramme (CID) når du kommer bortover en tur neste helg? :) 

Den skjermrammen har jeg også veldig lyst på, Saltkjelen. Er det en stor jobb å montere den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Saltkjelen skrev:

Helt vanvittig lekkert, Raymond! Det er synd du ikke var her denne helgen, slik at du kunne blitt med på vårmønstringen til BMWCCN. Er det ikke på tide at vi får på plass en LCI skjermramme (CID) når du kommer bortover en tur neste helg? :) 

Takk for det, Lasse! LCI skjermramme har jeg faktisk tenkt litt på - great minds think alike ;) Flyr imidlertid bort nå til helgen, men blir en tur til hovedstaden igjen i november hvor bilen også blir med, så vi kan eventuelt se på det da - da kunne jeg tenkt meg å kode slik at AE lyser i full styrke også i kombinasjon med nærlys, dersom dette er mulig å fikse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer litt å bytte til tåkelys á la F12 også, altså LED-stripe. Ser i så fall for meg å benytte originale LED DRL fra BMW (eller tilsvarende) og montere oppunder fangeren (slik som på F12, også erstatte eksisterende tåkelys med dekslene fra M550d. Nye G11 har vel også tilsvarende, så hvis G30 også får denne designen så kan det jo være med på å modernisere looken på bilen min litt.

Forresten noen som vet hva delenummer er på disse M550d-dekslene i fangeren?

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli stilig med LED DRL ala 6-serie, men kan også se veldig tacky og ettermontert ut type gammel A4 med LED stripe i lyktene. :P Men om du kjører samme stil som på resten av bilen regner jeg med det blir bra, du virker til å ha sans for detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, papertiger skrev:

Kan bli stilig med LED DRL ala 6-serie, men kan også se veldig tacky og ettermontert ut type gammel A4 med LED stripe i lyktene. :P Men om du kjører samme stil som på resten av bilen regner jeg med det blir bra, du virker til å ha sans for detaljer.

Hehe, takk skal du ha for tiltroen :) Ja, det må se originalt ut for at jeg skal gjøre det. Optimale hadde jo vært å få tak i slike LED-lykter fra enten F12 eller nye G11, men må undersøke litt om det lar seg gjøre å få pent på plass - fangerne er jo ikke like, så mulig det blir mye styr å få det til å passe perfekt. Alternativet er jo å få integrert stripen i selve dekselet (der hvor den grå stripen sitter original i M550d-dekselet), så at SSP hadde gjort dette på en F11 en gang. Så pent ut på bilder, men vil nok tro at det ser mer originalt og smakfullt ut å få det opp under fangeren slik som F12 har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Slenger ved et bilde på vei til Kjerag forrige helg. Gikk radig unna oppover Sirdalen på morgenkvisten hvor både Tesla og Porsche ble passert, bilen sitter som støpt på veien med dekkoppsettet, så meget fornøyd der. Passerte også 130.000 kilometer nylig, holder seg godt denne doningen.

Fått en bitteliten sprekk i ene bakfelgen så har reklamert mot leverandør der, får se hvordan det ender. Hvis ikke så sveiser Thomic i Arendal denne for 600 kroner, de er flinke og har hjulpet meg med dette før. Ene tåkelyspæren har tatt kvelden, så har fått bestilt inn ny som skal byttes. Fant også ut at når jeg byttet til LED-pære i hanskerommet så står denne på konstant - er vel ikke slik med vanlig halogen? Så her må jeg nok bytte tilbake. Kan forklare hvorfor det er lite batteri på bilen når den har stått stille et par uker. Har også skinnrens og -behandling på agendaen kommende uken :) 

f11.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...