Fahad Skrevet Desember 9, 2015 Share Skrevet Desember 9, 2015 https://www.instagram.com/p/_Cr9kQCnQA/ Tenkte på helt lik oppsett som dette. Usikker på hvor store rør han har men ser ut som 102 mm. En eller to cm hadde vært fint ja Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 9, 2015 Share Skrevet Desember 9, 2015 Det her er så riktig oppsett for eksos som man kan få det på en F1x. Originalt sitter eksosen på M5 flere centimeter innenfor "flippen", og det ser bare merkelig ut. Fahad og Walkabout reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Desember 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2015 Begynner å få noen kilometer på baken nå. Freakshow og Bimmer fan reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Januar 4, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2016 (endret) Må si at forbruket på denne bilen imponerer meg, når det koster den nette sum av 158 kroner i drivstoff å kjøre de 280 kilometerne fra Grimstad til Stavanger - og da med litt tung fot og en rekke forbikjøringer Endret Januar 4, 2016 av Walkabout Saltkjelen og Fahad reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Er en veldig gjerrig og sterk dieselmotor, kan ikke se så mange konkurrenter som klarer det samme. Kjørt en Octavia 2.0 tdi (ny) idag, manuell. Klarte ikke lengre ned enn 0.56 på langkjøring idag. Ikke imponerende, når jeg klarte det lett med min forrige 320D (2000 mod) med ca samme effekt. Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tollefsen Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 (endret) Kjørt Stavanger-Lillehammer tur/retur nå i romjulen å gikk på 0.48l/mil. 2 personer i bilen + fullt bagasjerom. Merker at dieselmotorene til bmw går veldig billig pr mil Endret Januar 4, 2016 av Tollefsen Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 BMW sine nyere dieselmotorer koblet sammen med den fantastiske åttetrinns automaten er en bra kombinasjon. Man får ett fantastisk bra forbruk samt at de girer utrolig effektivt og raskt når man trenger det. Selv min 3,0 liter kjører jeg på rundt 0,5-0,55 l per mil på langkjøring, da er det bare moro Ser ut som om du kjører en del, regner med du pendler mellom Grimstad og Stavanger? Den kilometerstanden er ikke noe å bekymre seg over, bare følg med på registeret etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Januar 5, 2016 Share Skrevet Januar 5, 2016 BMW sine nyere dieselmotorer koblet sammen med den fantastiske åttetrinns automaten er en bra kombinasjon. Man får ett fantastisk bra forbruk samt at de girer utrolig effektivt og raskt når man trenger det. Selv min 3,0 liter kjører jeg på rundt 0,5-0,55 l per mil på langkjøring, da er det bare moro Ser ut som om du kjører en del, regner med du pendler mellom Grimstad og Stavanger? Den kilometerstanden er ikke noe å bekymre seg over, bare følg med på registeret etterhvert Ja, de er veldig fornuftige når man kjører langt. Fattern kjøre Oslo-trondheim på 0.48 l per mil med sin 525d. Det er veldig bra for en stor tung 3l. Har trådstarter noen flere planer for bilen framover? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Januar 5, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2016 BMW sine nyere dieselmotorer koblet sammen med den fantastiske åttetrinns automaten er en bra kombinasjon. Man får ett fantastisk bra forbruk samt at de girer utrolig effektivt og raskt når man trenger det. Selv min 3,0 liter kjører jeg på rundt 0,5-0,55 l per mil på langkjøring, da er det bare moro Ser ut som om du kjører en del, regner med du pendler mellom Grimstad og Stavanger? Den kilometerstanden er ikke noe å bekymre seg over, bare følg med på registeret etterhvert Utrolig at BMW også får til så lavt forbruk på 3-literen, må si at det imponerer meg. Absolutt ikke noe hensyn til å ta til forbruket da når man skal velge motor - annet enn prisen da selvsagt Forhåpentligvis blir den nå mer utjevnet med det nye avgiftssystemet som implementeres. Når det er sagt så føler jeg aldri at jeg mangler krefter med 184 gamp og sportsautomat under panseret, men om jeg hadde vunnet en million på Flax-lodd er det ikke til å legge skjul på at jeg hadde gått for en 3-liter da jeg handlet for to år siden. Hadde imidlertid ikke byttet nå, er blitt veldig glad i bilen Kan ikke akkurat kalle det pendling siden jeg både bor fast og jobber i Stavanger, men jeg tar meg gjerne en sørlandstur en gang i måneden, og gjerne oftere om sommeren, så da går det på noen kilometer. Ganske artig vei å kjøre dersom det er lite trafikk - man får liksom kjørt litt bil også, sitter ikke bare i den, hehe Var nøye med å kjøpe en bil som var tatt godt vare på av eneste tidligere eier, og har nå kjørt omtrent 40.000 kilometer til de to årene jeg har hatt bilen. Meget fornøyd så langt, og nyere BMWer viser jo at de tåler mange kilometer bare man er nøye med vedlikeholdet. Takk for tipset med registeret, skal legge det på minnet - men regner med at gjengen på Bavaria Arendal også holder kontroll, er så fornøyd med servicen der at jeg at fortsatt bruker de selv om jeg har flyttet til Stavanger. Fahad og Fredrik 90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Januar 5, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2016 Ja, de er veldig fornuftige når man kjører langt. Fattern kjøre Oslo-trondheim på 0.48 l per mil med sin 525d. Det er veldig bra for en stor tung 3l. Har trådstarter noen flere planer for bilen framover? Er lite med planer fremover, jeg slo til med alle modifikasjonene jeg ønsket helt fra starten av Har planer om å beholde bilen i minst fem år til, så regner med det blir en del pleie og vedlikehold i den perioden. Bestilte inn ny ladning med Swisswax-produkter nå i slutten av november. Har tenkt litt på Performance frontleppe (replica), men føler det gjør seg mer på mørke biler, spesielt sort. Synes fronten er tøff nok som den er også, samt at det er praktisk at den ikke er alt for lav. Utenom det så har jeg ikke noe særlig jeg ønsker meg. Håper det kommer en enklere og billigere løsning for retrofit av LCI LED tåkelys, da går jeg nok for det, men alt for mye styr og dyrt slik som det er nå. Prøver å spare opp slik at fronten og sideskjørtene kan lakkeres, samt fått ordnet en maskinpolering av hele bilen, men regner ikke med det blir før i 2017 en gang. Skal ha EU-kontroll nå i vinter også blir det tatt en full sjekk (vehicle check) hos BMW i tillegg i påska, hvor det også tas service (motorolje, bremsevæske, diverse filtre). Eneste "spennende" som kanskje kan skje er at jeg bytter farge på vinterfelgene. Enten noe nytt fra Foliatec, men helst pulverlakk. Foliatec holder veldig bra og imponerer meg der, men er mye mer tidkrevende og omfattende å få felgene rene, da man må benytte berøringsvask for å få det bra, holder ikke bare å spyle det av. Kunne derfor tenke meg å lakkere de dersom jeg finner noen som gjør det rimelig. Har lekt litt med tanken på rødt, men antakelig blir det noe á la Ferric Grey. Fahad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 6, 2016 Share Skrevet Januar 6, 2016 Utrolig at BMW også får til så lavt forbruk på 3-literen, må si at det imponerer meg. Absolutt ikke noe hensyn til å ta til forbruket da når man skal velge motor - annet enn prisen da selvsagt Forhåpentligvis blir den nå mer utjevnet med det nye avgiftssystemet som implementeres. Når det er sagt så føler jeg aldri at jeg mangler krefter med 184 gamp og sportsautomat under panseret, men om jeg hadde vunnet en million på Flax-lodd er det ikke til å legge skjul på at jeg hadde gått for en 3-liter da jeg handlet for to år siden. Hadde imidlertid ikke byttet nå, er blitt veldig glad i bilen Kan ikke akkurat kalle det pendling siden jeg både bor fast og jobber i Stavanger, men jeg tar meg gjerne en sørlandstur en gang i måneden, og gjerne oftere om sommeren, så da går det på noen kilometer. Ganske artig vei å kjøre dersom det er lite trafikk - man får liksom kjørt litt bil også, sitter ikke bare i den, hehe Var nøye med å kjøpe en bil som var tatt godt vare på av eneste tidligere eier, og har nå kjørt omtrent 40.000 kilometer til de to årene jeg har hatt bilen. Meget fornøyd så langt, og nyere BMWer viser jo at de tåler mange kilometer bare man er nøye med vedlikeholdet. Takk for tipset med registeret, skal legge det på minnet - men regner med at gjengen på Bavaria Arendal også holder kontroll, er så fornøyd med servicen der at jeg at fortsatt bruker de selv om jeg har flyttet til Stavanger. Jeg vil jo si at 520d med 184 hester holder i massevis når man stort sett kjører i Norge, den er jo ikke akkruat dau med sitt moment. Men jeg liker ofte å forsvare kjøp av 3,0 liter med at jeg har litt skylapper og er vanvittig sær når det kommer til motor i en BMW. Det skal liksom være sekser, diesel eller bensin er ikke så nøye. Er også veldig glad i å kjøre på kontinentet og da er en 3,0 liter mer egnet, men ellers så hadde jeg fint overlevd med 184 hester. Herregud...jeg kjører jo gammal 520i med Automat og 150 hester, synes ikke det er noe problem. Stemmer det, du er sørlending som har gjort vestlending av deg Har truffet deg noen ganger her hjemme, du må tilgi at jeg ikke hilser da jeg stort sett er en smule distré når jeg kjører E39 er faktisk veldig fin å kjøre når det er lite trafikk, særlig på kvelden når man kan ligge litt over fartsgrensen og ha godt driv bortover. Ellers så synes jeg det er bra at du er trofast mot Bavaria her i Arendal, er selv svært fornøyd med dem. Man betaler litt ekstra selvsagt men man får kvalitet igjen føler jeg, gjør eieropplevelsen ved å ha BMW litt bedre Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Januar 6, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2016 Blir ikke så ofte berøringsvask om vinteren, da man bare sprer sand, støv og møkk utover og det er lett å ripe opp lakken ytterligere. Synes det funker greit med berøringsfri vask, som gjerne tas annenhver uke. Har nettopp kjøpt meg en trykkluftspumpe på Biltema som rommer vel 1,5 liter, holder akkurat til å dekke bilen i utblandet Surfex HD (1:20). Så en runde med skum og deretter avspyling. Rimelig og effektivt! Saltkjelen og Fahad reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 (endret) Unngår berøringsvask om vinteren jeg også for å unngå riper. Blir som regel surfex 1:20 og avspyling men prøver å unngå skum fra bensinstasjonen. Prickbort bruker jeg av og til Endret Januar 7, 2016 av Fahad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 Har funnet ut at prickbort (av og til) + surfex hd 1:20 + autofoam i foam lance som får renne godt av seg før høytrykksspyling får lakken rimelig fri for dritt selv på vinterstid (har ikke prøvd i minusgrader), så kjører jeg berøringsvask med ullhaske etterpå, funker bra det. Med Autobahn på felgene trenger de ikke felgrens heller, bare vanlig vask med vaskehanske og bilshampoo. Walkabout: er det Joar sin selvvask (YX Løkkeveien) du bruker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tollefsen Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 (endret) Har funnet ut at prickbort (av og til) + surfex hd 1:20 + autofoam i foam lance som får renne godt av seg før høytrykksspyling får lakken rimelig fri for dritt selv på vinterstid (har ikke prøvd i minusgrader), så kjører jeg berøringsvask med ullhaske etterpå, funker bra det. Med Autobahn på felgene trenger de ikke felgrens heller, bare vanlig vask med vaskehanske og bilshampoo. Walkabout: er det Joar sin selvvask (YX Løkkeveien) du bruker? Ang. Selvvask så stemmer det at han bruker YX Løkkeveien. Bruker denne selv. grei temp i den kjelleren selv om det er minus grader ute Endret Januar 7, 2016 av Tollefsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå