Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

On 16. mai 2016 at 1:20 AM, Solberg93 said:

Litt OT, men må bare spørre deg Fredrik (siden det virker som du har litt mer peiling enn gjennomsnitten ang F10/11) :) Men vil du si det er god beinplass i F10/11 innvendig mtp familie på 4 personer? (da sjåfør må ha setet sitt ganske lang bak da vel å merke) !

Jeg var for ikke så lenge siden på jobbtur i Tyskland og Østerrike sammen med to kollegaer. Jeg hadde da leid en F11 530xD som jeg kjørte og de to andre satt bak hverandre på høyre side. De er i overkant av 180 høye begge to og jeg fikk høre mye syting over dårlig plass! Vi kjørte totalt 1000 km på tre dager. Konklusjonen var klar på at for neste tur så er det 7-serie som gjelder!

IMG_2945.JPG

Jeg vil tro at for en familie med barn i baksetet så er plassen helt OK så lenge de ikke trenger bakovervendt barnesete.

Endret av RNJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan ha en ide om hva en pulserende lav ulelyd ved sving kan være? Dette skjedde på vei til BMW treff i Skien, kom en fæl ulelyd når jeg vred på rattet når bilen sto stille. Men den forsvant fort.. Var ikke lite servoolje men heller ikke mye. Har drevet å prøvd meg frem med å etterfylle, ser ikke ut som noe minker oppi tanken der. Men nå har jeg nesten fylt opp til max merket, men lyden dukker stadig opp av og til. Sjelden mer enn ett par ganger i løpet av en kjøretur og alltid i lav hastighet rundt en rundkjøring eller liknende. 

Kjenner ikke noe i rattet, bare denne irriterende lave ulelyden der fremme ett sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjullager? Jeg måtte skifte på min ved ca 75000km. Høyre fram. Det er vel det som får mest belastning i rundkjøringer. Høres jo ikke så godt i så bra lydisolert bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mslello skrev:

Hjullager? Jeg måtte skifte på min ved ca 75000km. Høyre fram. Det er vel det som får mest belastning i rundkjøringer. Høres jo ikke så godt i så bra lydisolert bil.

Jeg synes ikke lyden høres ut som en typisk hjullager lyd. Lyden dukker bare opp av og til, kun i lav hastighet. 

6 timer siden, Mr Mykland skrev:

Når lyden kommer når du står stille kommer den når du vrir rattet helt til endes eller kommer den uansett hvor mye du vrir? PS alltid ren den bilen din :P

Er kun når jeg kjører, og kun hvis jeg vrir rattet en runde eller mer. Den dagen i Skien så ulte det også når jeg vred på rattet når bilen sto stille, etter at jeg fylte på servoveske så er det kun når jeg kjører. Jeg burde fått bukket time hos Bavaria (igjen) men jeg har rett og slett ikke tid om dagen, har for mye å gjøre. 

Hehe, jeg må ha ren bil vet du. I dag var den skitten etter min standard ;) Jeg så deg ikke før du sto ved siden av meg, hadde ikke ventet å møte på deg her i området :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Mr Mykland skrev:

Hmm veldig merkelig den er ikke noe rar på servoen når du kjører blir tung av og til eller? :) Hehe, var og fikk tatt service på bilen derfor jeg var der borte ;) 

Ja det er rart. Jeg skal jekke opp bilen i front og forsøke å lufte servoen, lurer på om det kan være luft i systemet som lager lyden :)

Tok du servicen på Bavaria eller? Er du fornøyd med servicen?

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ja det er rart. Jeg skal jekke opp bilen i front og forsøke å lufte servoen, lurer på om det kan være luft i systemet som lager lyden :)

Tok du servicen på Bavaria eller? Er du fornøyd med servicen?

Ja prøv og luft servien kan høres ut som det er luft ;) Ja tok servicen hos bavaria de var kjempe hyggelig i forhold til Kristiansand. Har time for å bytte baklykter hos de til onsdag så spent på å se åssen det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for helle bensin på bålet, men...

Luft i servooljen? Tror ikke det, hvordan skal det ha kommet seg luft inn? Og for å lufte så ratter du bare helt fra venstre til høyre så er lufta borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Otis skrev:

Ikke for helle bensin på bålet, men...

Luft i servooljen? Tror ikke det, hvordan skal det ha kommet seg luft inn? Og for å lufte så ratter du bare helt fra venstre til høyre så er lufta borte. 

Kjøre med nesten tom servobeholder så skummer olja og det kommer luft i systemet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg stoppa på Bilsalongen etter at det hadde ulet veldig, så var det litt skum i servooljen. Trodde ikke det betydde noe, men der har man kanskje årsaken til at den fortsatt uler litt. Har sikkert ikke luftet nok, derfor skal jeg forsøke det.

Men det rareste er at det burde være en lekkasje en vei, men bilen er tørr under. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Når jeg stoppa på Bilsalongen etter at det hadde ulet veldig, så var det litt skum i servooljen. Trodde ikke det betydde noe, men der har man kanskje årsaken til at den fortsatt uler litt. Har sikkert ikke luftet nok, derfor skal jeg forsøke det.

Men det rareste er at det burde være en lekkasje en vei, men bilen er tørr under. 

Har du byttet olja? Kan være lurt. Bytta på en 2009 320d som hadde gått 160k der var væska helt svart, den skal egentlig være helt grønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ahj skrev:

Har du byttet olja? Kan være lurt. Bytta på en 2009 320d som hadde gått 160k der var væska helt svart, den skal egentlig være helt grønn. 

Jeg tviler på at denne er byttet, men den var fortsatt veldig grønn og fin. Hvis det ikke hjelper å lufte systemet så må jeg nok til Bavaria, da bytter de sikkert olja hvis noe må fikses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg tviler på at denne er byttet, men den var fortsatt veldig grønn og fin. Hvis det ikke hjelper å lufte systemet så må jeg nok til Bavaria, da bytter de sikkert olja hvis noe må fikses.

Tror alle servosystem er selvluftende som Otis er inne på lenger oppe her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...