Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

On 13. august 2016 at 13.24, Fredrik 90 skrev:

Jeg har vært å fått litt priser på dekk i dag, men jeg lurer på å få litt innspill ang dette. Jeg har fått pris på dekk i dimensjon 245/35 19 og 275/30 19, priser er inkludert omlegging og balansering.

Michelin Pilot Super Sport koster komplett 10900,-

Goodyear Eagel F1 ASS koster komplett 8250,-

Pirelli P-Zero koster ca 8850,-

Så da lurer jeg på om Pilot Super Sport er så gode at de er verd de 2600 kr de koster ekstra? Jeg vil ikke ha dekk som sporer, det er det viktigste. P-Zero utgår egentlig som alternativ, delvis pga at de var veldig lang ventetid samt at en kamerat klager over støy. Han har nettopp satt P-Zero i 20" dimensjon på sin F01 740d og han synes de støyer mye, jeg synes ikke det etter å ha kjørt bilen hans.

 

Sikker på at du ser på riktig dimensjon her, er vel 245/40 19 og 275/35 19 som er originalt?

Har samme setup som deg på sommerfelgene og gikk nylig fra original runflat til PSS, og er veldig fornøyd. Mindre støy, ingen sporing, mye mer komfortabel over ujevnheter og ett vanvittig grep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, SweetBMW skrev:

Bare å si fra hvis du skal ha det montert :)

Det skal jeg så absolutt gjøre :) 

9 timer siden, littlep skrev:

Sikker på at du ser på riktig dimensjon her, er vel 245/40 19 og 275/35 19 som er originalt?

Har samme setup som deg på sommerfelgene og gikk nylig fra original runflat til PSS, og er veldig fornøyd. Mindre støy, ingen sporing, mye mer komfortabel over ujevnheter og ett vanvittig grep. 

Det har du faktisk helt rett i, gjør jeg noe galt ved å velge 30/35 profil? 

Godt å høre at du har gode erfaringer med PSS. Jeg har nå selv tatt en beslutning og bestillt Pilot Super Sport. Men jeg mener det da var 30/35 profil jeg bestilte, burde jeg gjøre om på dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil du har. Elsker motoren, største savnet i min f11 er skikkelig motor.

Forøvrig synes jeg du skal kjøpe riktig profil. Jeg prøvde hjul fra min e61 på min f11 med 245.35.19 og 275.30.19 og det så veldig lite ut og min bil er i tillegg senket, Legger ved et (dårlig) bilde, bare gi beskjed om jeg skal fjerne det :-)

IMG_2808.jpg

Endret av Tommy H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det skal jeg så absolutt gjøre :) 

Det har du faktisk helt rett i, gjør jeg noe galt ved å velge 30/35 profil? 

Godt å høre at du har gode erfaringer med PSS. Jeg har nå selv tatt en beslutning og bestillt Pilot Super Sport. Men jeg mener det da var 30/35 profil jeg bestilte, burde jeg gjøre om på dette? 

Ja, gå for det som er orginalt, altså 40 og 35 profil på 19". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tommy H skrev:

Flott bil du har. Elsker motoren, største savnet i min f11 er skikkelig motor.

Forøvrig synes jeg du skal kjøpe riktig profil. Jeg prøvde hjul fra min e61 på min f11 med 245.35.19 og 275.30.19 og det så veldig lite ut og min bil er i tillegg senket, Legger ved et (dårlig) bilde, bare gi beskjed om jeg skal fjerne det :-)

IMG_2808.jpg

Takker for det :) N57 motoren er helt fantastisk, definetivt noe av det beste med hele bilen. 

Pen bil du også, jeg er blant de som ikke har noe i mot biler uten M-sport. Uten M-sport så er de elegante og stilrene. Ser hva du mener med felgene, det blir for lite dekk. De M-sport felgene der er forøvrig veldig pene og ikke minst litt uvanlige. Mine foreldre hadde de samme felgene på en E60 M-sport de kjøpte ny i 2006. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, E.H.D skrev:

Ja, gå for det som er orginalt, altså 40 og 35 profil på 19". 

 

2 timer siden, awt skrev:

Gå for originalt ja.

Du kan også få problemer ved EU-kontroll om du har dimensjon som ikke er oppgitt i vognkort, eller på lappen i døren.

Jeg vil jo absolutt ha originalt, jeg trodde det var 30/35 som var originalt... Forhandleren har allerede bestillt hjulene, skulle få de i slutten av denne uken. Får bare hive meg rundt i morgen tidlig å håpe de kan gjøre om på bestillingen. Hvis de skal være vrange på det så får jeg bestille opp ett nytt sett med dekk i riktig profil, da har jeg i såfall ett sett ubrukte PSS til salgs :P Jeg SKAL ha dekka på innen 8 Sep for da reiser vi på den årlige turen til Nurburgring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dekkene kommet og satt på bilen, i den riktige 245/40 19 og 275/35 19 profilen :) Det ordna seg med de feilbestilte dekka, heldigvis. Etter å ha kun kjørt noen hundre kilometer med Pilot Super Sport så kan jeg konstantere at ikke er spesielt støysvake. Men de er mer komfortable og sporer mindre, så vil tiden vise hvordan de slites. Jeg kjører ikke mye hardt så jeg tror slitasjen skal være moderat. Men de henger noe helt sykt i svinger, iallfall det lille jeg har testet :) 

IMG_9761.JPG

Ellers så var det god vask og shine av bilen i dag, la på Swissvax Autobahn på felgene og Swissvax Penu på dekksidene. Nå er det bare tre dager til turen går nedover til Nurburgring, så bilen er nå klar :) Tok med meg kameraet for å ta litt biler av ren og pen bil.

Spør du meg så er F10 så nær perfeksjonisme som man kommer. Det spiller liksom ingen rolle hvilken vinkel du ser bilen ifra, det ser perfekt ut og er perfekt dimensjonert. Jo A6 og nye E-klasse er veldig pene biler, men er er ikke like behagelige å hvile øynene på som F10 :) 

IMG_9751.JPG

IMG_9755.JPG

IMG_9757.JPG

IMG_9760.JPG

Synes glansen i lakkforseglinga holder seg bra :)  

IMG_9762.JPG

IMG_9763.JPG

IMG_9765.JPG

IMG_9766.JPG

IMG_9767.JPG

IMG_9769.JPG

Ellers så passerte bilen 89 000 km i dag, drar seg mot 100 000 km :) Men jeg blir bare mer og mer fornøyd med den, etter å ha eiet en bil i to år så har jeg tidligere begynt å se meg om etter neste bil. Men ikke denne gangen, får se hvordan det blir etter lanseringen av nye G30 5-serie. Men jeg er veldig redd BMW ikke klarer å følge opp F10 suksessen, skal blant annet interiøret likne dagens G11 7-serie så har jeg bange anelser.... Den Idrive skjermen ser ikke ut der den stikker opp av dashbordet :( 

Men det er klart at en LCI M5 om noen år kunne jo gått da, om jeg skal bytte ut denne så må det bli i en LCI M5 eller F06 6-serie LCI. Med mindre jeg faller like pladask for G30 som jeg gjorde for F10 :) 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... F10/11 har klart tidens tann utrolig fint. Det var og er en veldig fin 5-serie og det er faktisk litt merkelig å tenke på at modellen snart er på vei ut av sortimentet. For noen av oss er det også litt merkelig å tenke på hvor fort årene går. Jeg kan svakt huske at E28 ble introdusert på markedet (jeg var ikke så veldig opptatt av BMW den gangen for 35 år siden), men at E34 kom på markedet husker jeg tydelig. Den var såpass mye mer moderne i designet enn både E28 og Mercedes-Benz W124 (som var et fenomen og bestselger allerede i 1987) at det var vanskelig å ikke legge merke til den. Så kom E39 og E60/61... tiden flyr... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Fahad skrev:

Nydelig bil 😀 Og ja, F10 er noe av det peneste Bmw har laget. Har hatt min i snart 5 år og er kjempefornøyd 👍 Blir spennende å se G30 

Takk for det :) Ja F10 er i mine øyne er av de bilene som er penest som man kan bestille rett ifra fabrikken uten å gjøre noe. 

Din bil har jo også blitt knallbra, behold den i noen år til før du bytter til G30. Så kan du gi meg tilbake melding på hvordan den er ;) 

18 timer siden, BimmerFan! skrev:

Fyfader for en vakker bil! 

Den fargen der er helt klart en av de peneste fargene man kan få på F10 :D 

Jeg krysser fingrene for at G30 blir en suksess, men frykter det værste :( 

Er dekkene dine rft?

Takk for hyggelige ord :) Jeg tar meg selv i å ofte kikke tilbake på bilen når jeg har satt den fra meg, eller kikke på den ifra vinduet på jobb. Senest i stad sto jeg i en butikk i sentrum, hadde parkert rett utenfor. Tok meg da i å stå å stirre på bilen, synes egentelig den har ganske sporty linjer til å være en stor sedan.

Imperialblau er en kjempefin farge, men den krever vedlikehold for å være på sitt beste. Jeg frykter også at G30 blir en skuffelse, særlig interiørmessig. Jeg er redd den ikke blir like overlegen som F10 var da den kom. F10 har jo liksom vært en salgs suksess med sine nå over 2 millioner solgte eksemplarer, den har i løpet av disse 6 årene tatt alt av priser og testseiere den har kommet over. Det skal G30 slite med å følge opp nå som E-klassen har blir så bra... Hadde BMW oppgradert F10 med nåtidens tekniske duppeditter og sikkerhets systemer, lettet vekten litt på den så kunne de ha solgt den med suksess i 5 år til :) 

Er heldigvis ikke runflat på denne, det anbefaler jeg ikke på noen som helst måte ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sveigis skrev:

F10 er en nydelig bil og som det nevnes,skal det mye til og klare å lage en like fin og for seg gjort 5 serie.

Dette gjelder både ut og innvendig.

Fargen på bilen er meget pen Fredrik ,alt er riktig her :)

Ja jeg synes ikke det er mye å sette fingeren på. Når det gjelder andre biler jeg har hatt så har det alltid vært ett eller annet jeg føler for å sette fingern på...

6 timer siden, Fredrik skrev:

Ja... F10/11 har klart tidens tann utrolig fint. Det var og er en veldig fin 5-serie og det er faktisk litt merkelig å tenke på at modellen snart er på vei ut av sortimentet. For noen av oss er det også litt merkelig å tenke på hvor fort årene går. Jeg kan svakt huske at E28 ble introdusert på markedet (jeg var ikke så veldig opptatt av BMW den gangen for 35 år siden), men at E34 kom på markedet husker jeg tydelig. Den var såpass mye mer moderne i designet enn både E28 og Mercedes-Benz W124 (som var et fenomen og bestselger allerede i 1987) at det var vanskelig å ikke legge merke til den. Så kom E39 og E60/61... tiden flyr... :)

Ja det er vanskelig å se for seg at modellen er snart 7 år og klar for utskifting. Hadde BMW vært i en krisesituasjon så kunne de ha produsert denne lengre, men det er vel også derfor det ventes at kommende 5-serie heller blir en evolusjon fremfor revolusjon når det gjelder design. For meg er det kun to 5-serier som har vært helt 100 prosent perfekte, det er E39 og F10. Jeg liker likevel E34 bedre enn E39 fordi den byr på en god del sjarm. Videre er den teknisk enkel og ukomplisert, samt uforskammet moderene å kjøre til å være så gammel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har vært så heldig å få prøve ett lite utvalg av det beste BMW har å by på for tiden. Ingen av disse bilene har jeg forsøkt før så dette var artig, likte alle tre men på forskjellige måter ;) 

BMW I8

image.png

image.png

Denne bilen ser jo dødsbra ut, rett og slett heltrå med de dørene som går opp og alt det der. Man glir lydløst avgårde, klemmer pedalen i gulvet og bensinmotoren våkner og sender bilen av gårde som ett prosjektil. Lyden er bøs, selv om den kommer igjennom høyttalerene så er det kult og gjør bilen mer inspirerende å kjøre. Bilen er utrolig upraktisk men det bryr man seg liksom ikke om, den er futuristisk og kul å kjøre. Drar noe sykt med oppmerksomhet, hvilket jeg ikke ser på som posetivt.. Desidert den råeste plug in hybriden man kan kjøre, BMW viser at fremtiden ikke behøver å være dyster og kjedelig.

BMW M3 Competition

image.png

image.png

image.png

image.png

Dette er det råeste jeg har kjørt til nå, enkelt og greit. Jeg trodde Tesla Model S med 700 hk var det råeste jeg har kjørt, men M3en vipper den lett av pallen. Det første jeg la merke til var at bilen ikke var spesielt komfortabel å kjøre, hjalp litt når jeg fikk justert mykhet på styring, understell og gassrespons. Men trykk inn M knappen på rattet og ett udyr av en bil våkner til live, syke satan å jeg gliste da. Først så virker det som om bilen forsøker å hive deg av veien, men etter en liten stund så ble vi veldig gode venner. Man lærer fort bilen å kjenne, og da er det en vanvittig kjøremaskin. Girskiftene kommer lynraskt og nesten slår deg i ryggen, lyden som mange klager over synes jeg var helt rå. Rett og slett ett fantastisk leketøy, en racerbil forkled for en sedan. Jeg kjenner lysten på M bil har blitt mye større, men den må være litt mer komfortabel og da tror jeg en M5 ville passet meg ypperlig. Tror jeg må få prøvd en F10 M5 med tiden. ;) 

BMW 740e

image.png

image.png

Denne bilen var jeg veldig nyskjerrig på, ettersom den gir noen hint om hvordan G30 blir. Nye 7ern har ett helt imponerende teknisk nivå, Gesture controll var kult, Laser lys er rått og ikke minst luftunderstellet. Om M3en var det råeste jeg har kjørt så er G11 det mest komfortabele jeg har kjørt. Snakk om å få følelsen av å kjøre ett flygende teppe, alt av ugjevnheter bare forsvinner. Hybrid drivlinjen i denne var imponerende rask, kan ikke si jeg savnet noen krefter. Savnet dog noe lyd, det var det ikke mye av her. Det jeg synes er negativt er Idrive skjermen, og at dørene ikke står av seg selv. Det gjør de på F01, og det er himla greit når bilen ikke står på flatmark. Men mengden av luksus og teknologi gjør at man rett og slett blir tom for ord. Wow faktoren er skyhøy, den ser kanskje ikke like imponerende ut som en S-klasse når man ser den. Men ta G11 i bruk og bli kjent med den og S klassen virker plutselig 10 år gammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...