Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Er visst bare jeg som likte dine forrige felger....

Jeg synes de er kjempefine jeg også, men de passer noe dårlig med M-sport looken synes jeg. Men skor de med vinterdekk tenker jeg, vil ikke kvitte meg med dem heller da jeg vil beholde originalfelgene bilen ble levert med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært bedre med 351M felgene til vinteren med 245/40/19 rundt om siden felgene er lik bredde?

Jo det hadde vært mest ideelt, men da er jeg jo tilbake til start igjen på en måte. Men jeg får 245 hjul på 9 felgene jeg har, en bekjent har satt 245 vinterhjul på sine 351M som er 9 på bakhjula og det ser helt greit ut. Eller så lar jeg bare være med vinterhjul, i vinter hadde vi en uke med snø og minusgrader, da sto bilen godt parkert i garasje. Har E34 og elbil med vinterdekk så lider ikke noen nød, men vinterdekk må jeg ha før eller siden uansett egentelig...

Hvis noen har 351M som er 8,5 og 9 som de vil bruke til vinterdekk så kan jeg bytte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det hadde vært mest ideelt, men da er jeg jo tilbake til start igjen på en måte. Men jeg får 245 hjul på 9 felgene jeg har, en bekjent har satt 245 vinterhjul på sine 351M som er 9 på bakhjula og det ser helt greit ut. Eller så lar jeg bare være med vinterhjul, i vinter hadde vi en uke med snø og minusgrader, da sto bilen godt parkert i garasje. Har E34 og elbil med vinterdekk så lider ikke noen nød, men vinterdekk må jeg ha før eller siden uansett egentelig...

Hvis noen har 351M som er 8,5 og 9 som de vil bruke til vinterdekk så kan jeg bytte ;)

Jeg har jo selv 245 vinterdekk på 9" 351M bakfelgene, og det er nesten ikke forskjell på de og 8,5" fremfelgene med 245.  :smile:

 

Jeg har forresten prøvekjørt en F10 530d LCI uten xDrive idag, det var en smule digg, så jeg skjønner din forkjærlighet for rekkesekser. Har kjørt 530d før, men da var det F11 med xDrive som jeg synes føles mye tyngre og altfor myk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo selv 245 vinterdekk på 9" 351M bakfelgene, og det er nesten ikke forskjell på de og 8,5" fremfelgene med 245.  :smile:

 

Jeg har forresten prøvekjørt en F10 530d LCI uten xDrive idag, det var en smule digg, så jeg skjønner din forkjærlighet for rekkesekser. Har kjørt 530d før, men da var det F11 med xDrive som jeg synes føles mye tyngre og altfor myk.

Ja jeg tror det skal gå bra med vinterdekk, har alltid vært fan av forholdsvis smale vinterdekk pga best mulig fremkomlighet men vi får se hvordan det blir.

Du likte å kjøre 530d ja :) Er noen herlige maskiner synes jeg, tøff lyd også til å være diesel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe bilder i dag men har i dag hatt bilen hos Bavaria for å oppdatere softwaren. Leverte bilen kl 08 00 og den var jaggu ikke ferdig før kl 15 50 på ettermiddagen så der var mye som ble oppdatert fikk jeg beskjed om. Og det synes jeg bare er bra, det betyr at jeg har fått masse ny og frisk data inn i bilen. Nå skal jeg vente litt med å si noe om forandringene pga placebo effekten men jeg merker meg iallfall mye bedre girskift og blindsone varsleren lyser når det faktisk er en bil i blindsonen. Og om jeg ikke merker noe mer forskjell så gjør det ikke noe, bare tanken på at mye er oppfrisket er god ;)

Men, dette har jeg ikke nevnt tidligere men for noen dager siden å oppdaget jeg oljesvette under motoren!!! Eller rettere sagt rundt plastluka under motoren, den luka man tar bort for å komme til tappepluggen i bunnpanna, samt på jekkepunktet på traversen foran. Altså, nå satt jeg med en bil som for fire år siden koster rundt millionen og den svetter olje, mens jeg har 21 år gammel E34 som kosta 18 000,- for fire år siden og den svetter ikke en eneste plass... Men jeg fikk Bavaria til å sjekke opp i dette, fikk beskjed om at svetten stammer ifra oljefilterhuset. Oljefilterhus som svetter var en svakhet på N57 maskinene og de hadde byttet på flere biler fortalte verksmesteren meg, så der lærte jeg noe nytt. I midlertid så var dette helt ufarlig å kjøre med så jeg fikk beskjed om at dette gjør vi ikke noe med før neste service, mengdene som kommer ut er så minimale at det merkes ikke. Så fikk gjort rent under der og satt det sammen igjen. Mulig det bare holder å bytte pakkningen men lurer på om jeg bytter hele huset for å være sikker på at svetten ikke kommer tilbake.

Og så, til slutt må jeg skryte litt. Jeg klager ofte høyt over deleprisene og timeprisen til Bavaria, de er for høye synes jeg. Men, når man leverer inn bilen hos Bavaria så er det ikke en eneste flekk på den når jeg henter den. Mange andre verksteder griser og herjer... Prisen blir som avtalt ALLTD, hvis ikke ringer de og legger frem saken om noe annet må byttes. De tok ikke betalt for å demontere og feilsøke etter oljesvetten, ennå jeg ba om det og verksmesteren førte det inn i arbeidslista. De spør alltid om de kan kjøre meg noe sted når jeg leverer bilen og blir ikke bilen ferdig før avtalt tid får man leiebil kostnadsfritt. De beklagde seg også for at de ikke rakk å vaske bilen, det gjorde ingen verdens ting sa jeg da jeg er glad i å vaske selv :P Fikk også skryt for at bilen var så fin, og det er jo litt stas med tanke på alle de gromme bilene de har innom. Og ja, det var deilig å gå ut på parkeringsplassen å plukke med seg den aller fineste bilen som sto der akkruat da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er fornøyd, Fredrik! O:)

Er det mulig å gå inn på 'idrive' og finne dato for siste oppdatering?

Ja jeg er fornøyd nå, tror ikke det blir noe problem å ha denne bilen i mange år. Synes det er like moro med bilen nå som da det var for ett år siden da jeg kjøpte den :)

Det siste der er jeg veldig usikker på, men tror ikke man kan se det. Tro heller ikke de krysset av noe i service heftet, har ikke sjekket men tviler på det.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tips for renhold, Fredrik?
(Se bilder)
Fikk dette tilgriset da jeg hentet bilen hos Bavaria.
Tydeligvis tråkket i 'noe'. Så det først da jeg kom hjem.
Når jeg lukter på skosålen, som jeg brukte da jeg hentet bilen, dufter det noe lignende som terpentin / white spirit o.l.?

Fått det på dørterskel og stoff vegg.

post-39887-0-86872300-1438109879_thumb.j
post-39887-0-97198800-1438109888_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble flott med 351M felger, selvom jeg gjerne skulle ønske at de var levert i en tomme større :) Føler at min E60 sliker felger, men ser det er et større problem på F10 :P Vurderer faktisk å bytte ut mine 20" med 19" for å få litt mer komfort til dagligdags kjøring... 30 og 25 profil blir knapt, må vel ned i 18" for å matche din mengde gummi, og det er ikke aktuelt på sommerhjula ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tips for renhold, Fredrik?

(Se bilder)

Fikk dette tilgriset da jeg hentet bilen hos Bavaria.

Tydeligvis tråkket i 'noe'. Så det først da jeg kom hjem.

Når jeg lukter på skosålen, som jeg brukte da jeg hentet bilen, dufter det noe lignende som terpentin / white spirit o.l.?

Fått det på dørterskel og stoff vegg.

Ville kjørt på med Meguiars All Purpose Cleaner og så brukt våtsuger/tepperenser for å få det bort. Litt av baksiden det der med lyst interiør, er utrolig lekkert men man må være veldig forsiktig ;)

Får vi se noen tråd av bilen din snart nå da? ;)

Ble flott med 351M felger, selvom jeg gjerne skulle ønske at de var levert i en tomme større :) Føler at min E60 sliker felger, men ser det er et større problem på F10 :P Vurderer faktisk å bytte ut mine 20" med 19" for å få litt mer komfort til dagligdags kjøring... 30 og 25 profil blir knapt, må vel ned i 18" for å matche din mengde gummi, og det er ikke aktuelt på sommerhjula ;P

Takk for det :) De kunne fint vært større, F10 tåler veldig store felger og selv 21" ser helt kurant ut på disse bilene. Men jeg er glad i kjørekomfort så da synes jeg 19" passer veldig bra, synes det er en perfekt kombinasjon av utseende og komfort som 351M hjula gir :)

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på skryten av Bavaria Arendal (regner med at det var der du hadde bilen inne), de yter alltid kjempeservice. Selv om det dukker opp problemer, så blir det som du nevner aldri over avtalt pris, og er det noe ytterligere som må fikses gjør de gjerne dette på strak arm. Selv om jeg har flyttet til Stavanger så tar jeg fortsatt servicene mine i Arendal i forbindelse med en sørlandstur, siden servicen og kundeopplevelsen er så god.

 

Er det uaktuelt å senke bilen Fredrik? Med litt moderat senk (30/25 f.eks.) og noen spacere så får bilen er mye mer sportslig stuk, uten at det går utover kjørekomforten. Jeg ble faktisk positivt overrasket over hvordan det ble med ACS-fjærer på min, synes rett og slett bilen ble bedre å kjøre :) Synes også bilens fremtoning, med karosseriets linjer, ble mer fremtredende når den kom litt nærmere bakken faktisk, men det er sikkert bare innbilning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kjørt på med Meguiars All Purpose Cleaner og så brukt våtsuger/tepperenser for å få det bort. Litt av baksiden det der med lyst interiør, er utrolig lekkert men man må være veldig forsiktig ;)

Får vi se noen tråd av bilen din snart nå da? ;)

 

Juhuu, forfremmet til 'Fenrik',  Tok 10 år å bli offiserspire. Avslører at jeg ikke er aktiv her inne da...  :geek: 

Tusen takk for renholdtipset, Fredrik  :D

Når min bil får en egen tråd, spør du om Fredrik?

Tja, jeg får vel også starte en 'info' om min f10, slik at jeg er med på å bidra med stoff til forumet, selv om jeg ikke har store planer for den.

Det er vel på 'show off' tråden det passer best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...