Gå til innhold

Min 83 BMW E21 323i


Steffen Hansen
 Share

Anbefalte innlegg

Så utrolig artig å se at bilen til Nils Ugland lever ennå, og i så fin stand. Denne bilen var ett fast innslag i gatebildet i Arendal i maaange år....så lenge det var sol og tørt på veien ;) Nils var en skikkelig original, han hadde som hobby å dra rundt til alle byens bilforhandlere for å prate bil. Hvis det regnet så ble BMWen stående, de senere årene kan jeg huske han kjørte rundt i en sykt strøken og blank Peugeot 505. Det er nå sikkert 10-15 år siden han gikk bort, men det var artig å se at BMWen han var så uendelig stolt av fortsatt lever i beste velgående.

Jeg mener dette er ett gammelt bilde av bilens hans, tatt i Arendal en solskinnsdag på slutten av 70 tallet. Ugland selv skal være herren i hvit skjorte helt til venstre i bildet :) 

image.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev på facebook er denne synonymt med Arendal på slutten av 80 tallet og inni 90tallet.

Denne svev rundt byen stortsett hele tiden og var et skikkelig blikkfang.

Nils Ugland var som Fredrik sier en original utav rang :).

God til og prate og fint lite til å lytte til andre som drev med bil :).

I 1992 stod jeg fyllte bensin på min bil da han kom kjørende inn bak meg .

Sa til han at det var en nydelig bil og da kom det rett utav munnen hans:"Takk,denne er det kun en av i verden ".

Somregel satt han ogleste aviser og tittet på mennesker i bilen sin.

Samme tid hadd han og en griiiisestrøken Vw Variant som han og brukte.Utrolig gøy å se denne igjen.

Må nesten og nevne at i Arendal florerte det av deilige gamle e21er og Bmwer gennerelt på den tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, DanielStance skrev:

Grisefin E21!!

Den Alpinaen var fin også! Men kan noen forklare en ung kar som meg hvem denne Nils Ugland er? :P

Nils Ugland er i familie med kjente Ugland fra Grimstad men slettes ikke på lik linje som disse skipsrederene er her nede.

Tror moren hans satt i det godt,hun døde,han arvet noen kroner og brukte de godt.

Hvertfall det ryktet her i bilmiljøet sier,men dette er ingen faktaopplysning fra min side.

Så Nils Ugland er ikke noe kjent mann andrd plasser enn i sør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mye god info! :) Er mye historie bak denne bilen, og om alt er sant vet ikke jeg :P Men er værtfall en bil med en god historie og en bil som er værdt og ta vare på videre :) Bare med å se på min e21 323i, min brors e28 528i og min fars M635csi så vet dere at den er i gode hender :) Er i hovedsak min far som har handlet, men denne blir en del av familien og vi hjelper hverandre der det trengs ;)

Endret av Steffen Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Steffen Hansen skrev:

Er ikke den bilen på bilde, men er lik og ND regget denne og :)

Er du helt sikker på det? Bildet over her fant jeg i en Facebook gruppe med historiske bilder ifra Arendal. Samtlige der er enige i at dette er bilen til Nils, han blir også igjenkjent stående i bakgrunnen på bildet :) Det er jo også helt tydelig at den har Alpina fanger og dobbel lykter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg meget sikker på! Den bilen på bilde er en 1974, som ble ble registret på ny eier i Stavanger 1997 og avregistrert i 1998 ifølge SVV. Den vi har kjøpt er en 1975 som ble avregistrert i 2005 av tidligere eier. Begge er ND regget, men vår 1975 har naturligvis litt høyere tall :) Bilder fra BMW CCN nr.3 der Nils selv var intervjuet ;)

Der ser du klart og tydlig forskjellig reg.nr. :P

78522DEA-9327-4858-AB2A-A68AA4384549_zps

E26336FE-2B48-4E4E-A8E2-303F38485315_zps

1E07353E-395F-4F45-812F-DAAB7A9B4D30_zps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...