Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Ivrig86 skrev:

Helt enig!! Det er mere klaging her enn tips til bra biler 😂 Høres mere ut som en haug drittunger for å si det rett ut. Å biler som er for "dyre" feks er så usaklig at finns ikke grenser😂 Tror vel minst halvparten av innlegga her kunne vært slettet

Vil ikke påstå at alt det negative om bilenes priser er for å henge ut selger personlig. 

Tror det er flere enn meg som syntes det er artig å spekulere litt i bruktbilmarkedet og da blir det ofte slik en drar frem en diskusjon for å finne "svaret" på hvorfor f.eks. E46 fremdeles ligger til e60 priser. Dersom du kun er ute etter å gjøre et kupp så er vel den andre Finn.no tråden mer for deg?  

Forstå meg rett, det å henge ut selger for hvordan han har valgt å personliggjøre sin bil er ikke riktig. -Hvordan selger har valgt og prise bilen sin helt ut av markedet er derimot noe som en kan fnise litt av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bryr meg ikke om kmstanden, så lenge prisen er fornuftig i forhold til bilens stand og serviceheftet henger med til 200 000km++. En girkasse med 300 000km er egentlig for utslitt å regne (omtrent som alle andre komponenter på bilen) så hvor mange ganger den har blitt flushet, eller om hardykobling er ny, diffen byttet og panser opplakkert er litt irrelevant for meg. Det er 1000 andre ting som kan gå gale, selvom jeg regner det som er pluss, dersom feks registerkjede,strammer, turbo, vannpumpe etc har vært byttet i senere tid. Så lenge man skrur selv og stort sett klarer seg med brukte deler og reservedeler24, er det begrenset hvor uheldig man kan være. En bil med høy kmstand viser at bilen gjerne har vært gjennom færre start/stopp sykluser, gått mindre på kald olje, dørene er brukt mindre etc enn en bil med halve kmstanden.. Hvorfor skulle en bil med 200kkm på telleren ha lavere risiko for feil så lenge helhetsinntrykket er likt? Ta med i vurderingen verdifall og utlegg de neste 100kkm, så tror jeg regnestykket går i favør av den med 300kkm med stor margin.

 

 

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Turbo-HF skrev:

Prisen er beregnet inkludert registrering.


NB!: Bilen er ikke registrert, bare momset inn i landet.
 

Da tror jeg annonsen må redigeres... Utfra dette virker det som prisen kun er inkludert momsen som allerede er betalt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Tja.. er jo autolat da, men nå kjenner ikke jeg e46markedet så godt. 

har vell ikke så mye å si det? Skal vell ikke leke tokyodrift heller? Automatkassa på e46 med nyeste softwaren, samt fresh olje girer veldig pent. Har selv en kasse som har gått 234k og den fikk nyeste software oppdateringen samt olje og filter på 200k. Det ble en merkbar forskjell. Syns den bilen der passer fint til pendlebil, komfortabel å kjøre, samt bruker veldig lite på mila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at automaten stjeler mye krefter og gir en veldig annen kjørestil når man ikke kan velge gir selv (kan riktig nok tvangsgire, men det er ikke det samme).

Utfallet blir at man mister mye av sportsligheten en e46 kan tilby. Det er etter min mening utvilsomt en bil som bør ha manuell gir, og de fleste som er i markedet for e46 vil nok være enig. Sjøl ville jeg heller hatt e39 520d med automat for denne prisen. Da passer den bedre til pendling også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Poenget mitt er at automaten stjeler mye krefter og gir en veldig annen kjørestil når man ikke kan velge gir selv (kan riktig nok tvangsgire, men det er ikke det samme).

Utfallet blir at man mister mye av sportsligheten en e46 kan tilby. Det er etter min mening utvilsomt en bil som bør ha manuell gir, og de fleste som er i markedet for e46 vil nok være enig. Sjøl ville jeg heller hatt e39 520d med automat for denne prisen. Da passer den bedre til pendling også..

E39 er jo både tyngre og har mindre hester. Den føles jo ut som ett dovendyr i forhold. Har pendlet 34k km med min på ett og et halvt år, og kunne ikke tenkt meg noe annet. Såklart er der mer morsomt med større motor, men forbikjøringer går utrolig lett. Girer utroligt raskt og presis. Responsen er og meget bra. Utifra prisen og hvordan tilstanden på bilen virket og så ut til å være. jeg vill se på det der som ett godt kjøp, Som sagt vanskelig å dømme bilen helt konkret over en annonse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre hester på E39? Nei, de kjører samme motor som E46 vel.. Tyngre er de derimot.

Jeg synes den så grei ut den du linket til, diesel og automat blir aldri sportslig, det er heller ikke av den årsaken man kjøper diesel og auto :) Skal man følge essensen til BMW i en 3-serie er det kun bensin og manuell som gjelder, og dette passer ikke alle. Selv har jeg automat på E91 og er fornøyd med det, selv om jeg kunne tenkt større motor. Uansett er den kanskje noen tusenlapper for høyt priset, men det kan man vel si om alt(?)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Marius2002 skrev:

Mindre hester på E39? Nei, de kjører samme motor som E46 vel.. Tyngre er de derimot.

Jeg synes den så grei ut den du linket til, diesel og automat blir aldri sportslig, det er heller ikke av den årsaken man kjøper diesel og auto :) Skal man følge essensen til BMW i en 3-serie er det kun bensin og manuell som gjelder, og dette passer ikke alle. Selv har jeg automat på E91 og er fornøyd med det.

Har ikke E39 520d 136? Og e46 150 fra 2001? Hadde glatt tatt 150 dieselhester og automat over 150hk bensin og manuell. Førstnevnte er mye mer sporty, men lite som slår rekke 6er fra BMW på lyd. 

 

Sporty er litt subjektivt blant folk, så her kan man jo diskutere så mangt.

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...