Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Virker som en god bil ja, men har hørt mye dritt om de 3,0l diesel motorene til bmw, så er jo. En del å passe på der, men det vet du sikert om.

Vil si den er greit priset i henhold til markedet på e61 .

Greit å sjekke om den har noen av disse feilene da.

Panoramatak ofte mye feil på disse

Motor, swirflaps,manifold sprekker opp, innsuget sprekker, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel vært noen småproblemer med disse motorene dessverre, vet iallfall om ett par som har fått totalhavari med begge 2004 530d. Skulle jeg hatt E6x så hadde jeg valgt LCI (2007-2010), modellene før dette er dessverre ikke de beste bilene BMW har laget. Men for all del, ville ikke fraråde noen å kjøpe disse bilene på grunn av dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m57n er en meget god motor (!) med generelt _lite_ problemer. Det som er "modellspesifikt" for m57n er sprukne eksosmanifolder. Dette må sies å være en helt ok "feil" mtp kostnad og at en del vil gjøre en slik jobb selv.

 

Swirl flaps er kjent sak, men på e6x er det "forbedrede" flaps på m57n som på m57n2. Swirl flaps er noe du ikke kommer utenom på en moderne diesel, og er veldig enkelt å forebygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok gjerne utdype setningen om at E60/E61 før 03/2007 ikke er av de beste bilene BMW har laget. Per dags dato har ikke min pre-LCI 525d hatt et eneste feilslag foruten instrumentpanel, webasto og eksosmanifold som har gått på garanti. En god venn av meg har en 2004 520iA med over 320.000km på tellerverket og denne har mer eller mindre vært feilfri. SweetBMW´s 520d har vel en høyere kilometerstand enn nevnte 520i og så vidt meg bekjent har denne også fungert relativt bra. Totalt sett er det nok ikke så alt for store forskjellene på pre-LCI og LCI, men at en LCI kan virke bedre finishmessig er jeg ikke uenig i. Problematikken til pre-LCI er høyst aktuelle hos LCI også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom kanskje litt uheldig ut, dette er jo langt ifra noen dårlige biler men som du selv sier så er det fare for diverse småfeil. Men hvis noen skulle spør om hva som er den beste modellen til BMW så er ikke E6x den første jeg hadde tenkt på, særlig med bakgrunn av hva man har hørt og opplevd. Alle biler blir bedre utover i sitt livsløp da barnesykdommer og småfeil ryddes opp i og det er på bakgrunn av dette jeg ville fortreukket en LCI :)

Vi vet jo alle at det ikke finnes dårlige BMW :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...