Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Det gjør den nok ja, men mitt inntrykk er at E30er ryker fort uansett pris bare de er strøkene

 

 

Ikke nødvendigvis... Jeg var interessert i å handle en svært pen og dønn original lagungreen 318i, som har ligget på Finn.no siden i høst for 40 000,- med en km. stand på ca. 125 000, jeg ga selger et bud på 35 000,- ved en rask avgjørelse, noe som ble rejected.

Denne ble (etter hva jeg vet) ikke solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis... Jeg var interessert i å handle en svært pen og dønn original lagungreen 318i, som har ligget på Finn.no siden i høst for 40 000,- med en km. stand på ca. 125 000, jeg ga selger et bud på 35 000,- ved en rask avgjørelse, noe som ble rejected.

Denne ble (etter hva jeg vet) ikke solgt.

Finnes sikkert unntak, men jeg følger litt med på disse bilene selv og de står som regel ikke lenge før de forsvinner. Når det blir solgt E30 325I til langt over 100 000 kr og man får en flott og strøken E34 540I til 70 000 kr da er noe alvorlig galt en vei...

Men det er som alltid hva markedet vil ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes sikkert unntak, men jeg følger litt med på disse bilene selv og de står som regel ikke lenge før de forsvinner. Når det blir solgt E30 325I til langt over 100 000 kr og man får en flott og strøken E34 540I til 70 000 kr da er noe alvorlig galt en vei...

Men det er som alltid hva markedet vil ha :)

E30 begynner det jo å bli temmelig få av, E34 blir det også sakte, men sikkert færre av. Hadde storkost meg i både den 318'en og "M5"-en. Men ingenting er som en original, strøken E30 fra langt i gokk tilbake, mmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med at en person legger ut sin sjeldne bil ingen andre har lagt ut på Finn.no tidligere eller at det er den eneste av sitt slag for øyeblikket. 
Han kan da prise sin bil til akkurat det han ønsker uten å få noen merkelige tilbakemeldinger, dersom en annen person med samme bil ser annonsen, henger han seg på samme prisleie og slik blir jo mer eller mindre markedsprisen til.

Men, for å selge den aktuelle bilen til nettopp markedsprisen, må de treffe riktig kjøper som syntes bilen er hvert hver krone, og det kan ta tid.

 

E46 M3 CSL, er jo et eksempel på hvor det har skjedd noe veldig "rart", disse har en markedspris på ca. 650 000 - 750 000,-, derimot har en ordinær E46 M3 en gjennomsnitlig pris på ca, 400 000,-

 

Hvordan har det seg at den har havnet i akkurat det prisleie, nærmest dobbelt så dyr som en tradisjonell E46, når på en annen side en ennå mer sjelden E36 M3 GT ligger likt priset som en tradisjonell E36 M3?

 

 

Don't get me wrong, simpelthen elsker CSL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 begynner det jo å bli temmelig få av, E34 blir det også sakte, men sikkert færre av. Hadde storkost meg i både den 318'en og "M5"-en. Men ingenting er som en original, strøken E30 fra langt i gokk tilbake, mmmm.

Det har du rett i, det er helt klart en sammenheng der. Ja prisene begynner å stabilisere seg og faktisk stige på E34 allerede, særlig på de bilene med mye motor men også velholdte originalbiler med få eiere og ryddig historikk. Tror nok jeg skulle klart å få det samme om ikke litt mer for min E34 i dag enn da jeg kjøpte den for to år siden bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...