Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Så har din blitt påkostet en god del, og er strøøøøøøøken, ikke alle er like bra bygget heller :) så enig med at 169K for en vanlig ombygd er mye. Markedet er og enig da den har vært ute en stund...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hehe, den er ganske så strøken nå ja! påkostet alt for mye, men det er et veldig tungt marked for slike biler. Har hatt syk respons på bilen, men stort sett folk som ikkje har penger. Det er ikkje så lett å få et bil lån på en så gammel bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er en orginal bil mye mer verdt enn en ombygget bil samme hvor bra den er bygget.

Har tittet en del på E39 M5 i det siste. Og det er mye rare priser.

 

En ombygget E39 M5 uten godkjenning føler jeg ikke at er verdt mer enn 70-100 tusen OM det finnes papirer så den kan godkjennes. Finnes det ikke papirer på noe så er den verdt skrot prisen.

 

En godkjent ombygget ville jeg nok ikke gitt mer enn 150-160 for, men da skal ombyggingen være godt dokumentert med bilder og info så jeg kan se hva som er gjort under bygging. Selvfølgelig er det en helt ok M bil, men innerst inne vet jeg den ikke er orginal. Og det vil alltid stå "520" i vognkortet og rammenr sier WBA :sad:

 

En orginal kunne jeg lett gitt 200 - 300 for. Alt etter stand og slikt.

 

Føler en E39 M5 begynner og bli så gammel. Så over 300 begynner og bli for mye penger for en gammel bil.

 

Men når det gjelder priser på biler. Så er jo det alt etter hva kjøper vil betale.

En E34 M5 er ikke verdt mer enn 40 000 for meg. Da dette er en helt uintresang bil for min del. Selvfølgelig er det en fin bil. Det er en M maskin som går greit og alt det der, men jeg syns en E34 er en litt kjedelig og vanlig bil som ligger midt på treet design messig.

 

Men det er med Torbfer sin bil som alle andre ombygde M biler. (Dette er min mening)

 

Det er en Lilla 1993 mod M5. Den er dønn strøken og flott bil som er godt ivaretatt med mye flotte oppgraderinger.

Men vognkortet sier Hvit 88 mod 520i

 

Når jeg ser på M biler på finn for eksempel. Og ser ordet ombygget eller karosseribytte. Så mister jeg 70% interesse for bilen med en gang.

Eg forstår poenget ditt men heldigvis er ikkje alle like ;) Står også ombygd til M5, S38B38 , 340HK ;) 

Trur faktisk bilen min er myee bedre enn mangen orginale som er til salgs. Eg tenkte også at den hadde litt stiv pris når eg kjøpte den men det koster penger med alle oppgraderinger.. Skal du lakkere den, kjøpe felger, coilovers, foringer, osv.. så ryker pengene fort! 

 

Eg har sjøl like stor glede med denne som eg hadde hatt med en orginal bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Veldig i grenseland for en Grå 1997 520iA for min del :P

 

Nå er jeg veldig kresen på M5 da. Egentlig på bil generelt.

 

Men skal jeg ha M5 så vil jeg ha orginal facelift med Blå lakk orginalt og Blått/Svart skinnintreør.

 

Eg forstår poenget ditt men heldigvis er ikkje alle like ;) Står også ombygd til M5, S38B38 , 340HK ;)

Trur faktisk bilen min er myee bedre enn mangen orginale som er til salgs. Eg tenkte også at den hadde litt stiv pris når eg kjøpte den men det koster penger med alle oppgraderinger.. Skal du lakkere den, kjøpe felger, coilovers, foringer, osv.. så ryker pengene fort!

Eg har sjøl like stor glede med denne som eg hadde hatt med en orginal bil.

Tviler ikke på at den kan gi like mye glede. Men jeg vet at det ikke er orginalt. Så de ligger det i bakhodet hele tiden på meg.

Så det ville nok ikke gitt meg like mye glede sånn psykisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du ønsker originalbil. Skal selv ha originalbil neste gang. Bilen min var ombygd av SS Performance, så det skal jo i utgangspunktet være bra utført arbeid, men jeg var ikke særlig fornøyd.. Fikk følelsen av at bilen var skrudd sammen under tidspress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv ville aldri hatt noe annet enn original M, men jeg kan forstå at andre ikke tar det så nøye og fint kan klare seg med ombygd bil. Problemet med ombygd bil er at msn ikke alltid kan vite hva man får da det er forskjellige som har bygget disse bilene, det slipper man med original bil. Når dette er sagt så er det mange utrolig strøkene og velbygde uoriginaler, Torbfer sin er jo ett godt eksempel på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv ville aldri hatt noe annet enn original M, men jeg kan forstå at andre ikke tar det så nøye og fint kan klare seg med ombygd bil. Problemet med ombygd bil er at msn ikke alltid kan vite hva man får da det er forskjellige som har bygget disse bilene, det slipper man med original bil. Når dette er sagt så er det mange utrolig strøkene og velbygde uoriginaler, Torbfer sin er jo ett godt eksempel på dette :)

Heilt enig, noen kan leve med en ombygd andre kan ikkje.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg vil si det. Hadde det ikke vært for grått interiør, kunne jeg godt vurdert å byttet 1-serien mot denne.

 

Skjønner godt at du ønsker originalbil. Skal selv ha originalbil neste gang. Bilen min var ombygd av SS Performance, så det skal jo i utgangspunktet være bra utført arbeid, men jeg var ikke særlig fornøyd.. Fikk følelsen av at bilen var skrudd sammen under tidspress.

 

Dette vil alltid være et problem der man bygger om en bil for å tjene penger. Alle vil jo tjene mest mulig, naturligvis, og da vil det gå utover kvaliteten på et eller annet vis. Dette ser man hos andre som bygger om også.

 

Man kan nok få alt "perfekt" om man vil, men da er det ingen som vil kjøpe for det er for dyrt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...