Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke sagt noe annet, men hjelper nok på hvis du kommer med en forklaring på hvorfor den ikke hadde vært en perfekt bil til å slippe seg løs på ringen i tyskland. Jeg ser ihvertfall ikke hva det har med kjøregleden o.l og gjøre om bilen er en orginal Alpina eller ei.

Derimot om den var omtalt som utstilling/samle bil stiller jeg meg helt anderledes til saken. Men en skiltet banebil man i ny og ne tar noen turer med i helgene har jeg ingen forståelse av hvorfor må være orginal.

Som du sikkert ser er dette min mening, som alt annet jeg skriver her inne..

Dette er den evige diskusjonen om originalbil vs ombygget bil og der blir folk aldri enige. Å måtte begrunne noe som helst er egentelig bare tull og kommer ikke til nytte da det uansett er og blir min mening, og den er inviduel i forhold til alle andre. Men skulle jeg eid noe som jeg anser som så spesielt som en M bil eller Alpina så ville jeg hatt en originalbil, det hadde for min del gitt mye mer eierglede enn en tilsvarende ombygget 318I. Den er sikkert like rask og like godt egnet rundt en bane som en originalbil men for min del så betyr bilens identitet og historikk også en del når det er snakk om såpass spesielle biler som en Alpina. For meg er og blir det en uoriginal og det hadde vært ett skår i gleden min.

* Ellers så holder en originalbil seg mye bedre i pris og man vi se en verdiøkning om man har valgt rett modell eller er nøye med vedlikeholdet, det skjer aldri med en ombygget bil.

* Kjøper man en uoriginal bil så vet man aldri hva man får, den kan være proft bygget men den kan også være bygget om av "amatører" på ett bakgårdsverksted. Med en original bil så vet man i stor grad hva man får

* En uoriginal bil kan i større grad være hardt kjørt eller dårlig vedlikeholdt da den ikke anses som like "eksklusiv" som en original bil

* Å få tak i originaldeler ifra Alpina uten ett Alpina understellsnummer er svært vanskelig eller umulig

* Prisforskjellen på en norsk uoriginal bil og en original bil importert ifra utlandet er så si lik

Dette er noen av grunnene til at jeg foretrekker en originalbil :)

Den der går begge veier vet du, har man ikke noe positivt å si trenger man ofte ikke si noe i det hele tatt.  Knallflott bil for personer som er ute ett ett billig, lovlig kjøretøy med godt over gjennomsnittlig effekt.

Nei det gjør det ikke. Skal man i følge din tankegang kun yttre seg når man har noe posetivt å melde og heller holde kjeft om man mener noe negativt. Da er det ikke mye vits i å registrere seg på ett diskusjonsforum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som eg nemnte; fin helgecruiser, og nurburgring traver. Orginalt eller ei, så syns eg M3 stylingen ser mykje bedre ut enn alpina, og vil heller ha V8 enn R6, så i mine øyne er dette den perfekte e36, fargen sammen med alpina hjula var også helt knall. I tillegg var den grei prisa føler eg? For meg er utseende å stand viktigere enn orginalitet, altså er alt rett gjort å den er i god stand, så er de uten tvil viktigst. Sjølvsagt spennende med en orginailbil, men er mere ute etter kjøreglede enn å stå å pusse å skryte over den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den evige diskusjonen om originalbil vs ombygget bil og der blir folk aldri enige. Å måtte begrunne noe som helst er egentelig bare tull og kommer ikke til nytte da det uansett er og blir min mening, og den er inviduel i forhold til alle andre. Men skulle jeg eid noe som jeg anser som så spesielt som en M bil eller Alpina så ville jeg hatt en originalbil, det hadde for min del gitt mye mer eierglede enn en tilsvarende ombygget 318I. Den er sikkert like rask og like godt egnet rundt en bane som en originalbil men for min del så betyr bilens identitet og historikk også en del når det er snakk om såpass spesielle biler som en Alpina. For meg er og blir det en uoriginal og det hadde vært ett skår i gleden min.

* Ellers så holder en originalbil seg mye bedre i pris og man vi se en verdiøkning om man har valgt rett modell eller er nøye med vedlikeholdet, det skjer aldri med en ombygget bil.

* Kjøper man en uoriginal bil så vet man aldri hva man får, den kan være proft bygget men den kan også være bygget om av "amatører" på ett bakgårdsverksted. Med en original bil så vet man i stor grad hva man får

* En uoriginal bil kan i større grad være hardt kjørt eller dårlig vedlikeholdt da den ikke anses som like "eksklusiv" som en original bil

* Å få tak i originaldeler ifra Alpina uten ett Alpina understellsnummer er svært vanskelig eller umulig

* Prisforskjellen på en norsk uoriginal bil og en original bil importert ifra utlandet er så si lik

Dette er noen av grunnene til at jeg foretrekker en originalbil :)

Nei det gjør det ikke. Skal man i følge din tankegang kun yttre seg når man har noe posetivt å melde og heller holde kjeft om man mener noe negativt. Da er det ikke mye vits i å registrere seg på ett diskusjonsforum

Føler ikke dette hadde noe med saken å gjøre. Skrev akkurat det samme som deg, men slik BMWE39turbo skriver for gang nr to var det her snakk om en banebil med skilter han kunne tenke seg å bruke litt innimellom, og at det derfor ikke har noen ting å si hva ramme nr tilsier. 

 

Jeg er ikke dum, og er klar over at en orginal bil holder seg bedre i pris, men dette er irrelevant til en banebil med skilter og det er jo det BMWE39turbo i utgangspunktet linket her...

 

Skulebollen, on 05 Sept 2014 - 19:19, said:

Lurte på og kjøpe di felgene til min m3.. Men tror ikke di ville kledd rød bil så godt. Er jo egentlig litt kjedelige hjul, men kledde denne bilen ekstremt godt!

4725397236_d9aee4e86f_z.jpg

 

Syns de passet på rød bil også :) Go for it! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg synes fremdeles det er veldig dyrt, men det er vel kanskje fordi jeg ikke er "hardcore" alpina fan... Og drt må man vel være for å i det hele tatt vurdere en slik bil?

Jeg er vel litt mainstream og foretrekker heller en m bil enn denne... (Sett helt bort fra pris)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...