Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg synes 550'en er noe av det mest skuffende jeg har kjørt i år. Den er ikke dårlig. men den er liksom ikke så bra heller. Langt fra så kraftig som man skulle tro. Det er ikke noen rabatt M5. Tung og firehjulstrekken gir en ganske ullen kjørebog styrefølelse. Mye annet jeg hadde blåst en million på istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 550'en er noe av det mest skuffende jeg har kjørt i år. Den er ikke dårlig. men den er liksom ikke så bra heller. Langt fra så kraftig som man skulle tro. Det er ikke noen rabatt M5. Tung og firehjulstrekken gir en ganske ullen kjørebog styrefølelse. Mye annet jeg hadde blåst en million på istedenfor.

Er den virkelig det da? 450hk og 0-100 på 4.4 sek syns ihvertfall jeg høres veldig imponerende ut i en familiecruiser..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at bilen bare føles stor og tung. Og diesel gjør at det aldri blir så fett. Den er ikke sportslig, og skyvet når du akselererer er skuffende, selv om tallene imponerer.

Vet det høres rart ut, men det var bare en nedtur. Langt fra M5. 535i er ikke like kjapp, men den er mye nærmere kjøreopplevelsen BMW er kjent for. ActiveHybrid5 og forsåvidt, ironisk nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at bilen bare føles stor og tung. Og diesel gjør at det aldri blir så fett. Den er ikke sportslig, og skyvet når du akselererer er skuffende, selv om tallene imponerer.

Vet det høres rart ut, men det var bare en nedtur. Langt fra M5. 535i er ikke like kjapp, men den er mye nærmere kjøreopplevelsen BMW er kjent for. ActiveHybrid5 og forsåvidt, ironisk nok.

Kan godt skjønne det om du har fyllt diesel på en 550I at det ikke føles helt optimalt nei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW 5-serie 550i xDrive Sportsautomat M Sport 2013, 27 000 km, kr 1 190 000,-

Disse går det nok ikke så veldig mange av her til lands. :)

Jeg har faktisk sett noen her til lands jeg altså, flere enn E60. Som jeg nevnte tidligere så har en av min fars kolleger nettopp byttet ut sin E60 550I LCi i en ny F10 550I dog uten X drive, forøvrig hos samme forhandler som denne står hos tror jeg :)

Jeg synes 550'en er noe av det mest skuffende jeg har kjørt i år. Den er ikke dårlig. men den er liksom ikke så bra heller. Langt fra så kraftig som man skulle tro. Det er ikke noen rabatt M5. Tung og firehjulstrekken gir en ganske ullen kjørebog styrefølelse. Mye annet jeg hadde blåst en million på istedenfor.

Samme har jeg også hørt, bilen blir for stor og tung samt at fraværet av fartsfølelse er meget til stede. Tror muligens folk har litt for store forventninger til M550d, siden den er en slags M light versjon. Men 0-100 på 4,7 sekunder (har blitt målt raskere uoffisielt) kvalifiserer den jo til verdens raskeste dieselbil da, like rask som nye Audi S6 eller E92 M3. Ikke galt for en familiebil med diesel da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men hjelper lite når fartsfølelsen uteblir helt. 0-100 i seg selv blir litt uinteressant da. Xdrive på F10/f11 er jo ikke noe særlig. Styrefølelsen blir skikkelig sløvetned.

550i RWD...mmmmm

Ja BMW er dessverre ikke like flinke med firehjulsdrift som f eks Audi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja du. Quattro er jo egentlig bare. Bra fordi FWD er alternativet. Synes det er få 4wd systemer som er bedre enn FWD. Kanskje 911 sitt, men det er jo i praksis RWD.

4wd er jo egentlig best på SUV hvor aktiv kjøring uansett ikke står øverst på agendaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...