Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Freakshow skrev:

trur ikke jeg har sett en bil senke seg så fort i pris før? oO

:evillol:

9 timer siden, -Erik- skrev:

Tror ikke jeg har sett en bil som har blitt satt ned så mye heller!

nei å er vel en grunn til det :-P

6 timer siden, Peak skrev:

Gutten har vært smart, det sier seg selv at dette var et markedsføringsstunt som fungerte godt, at han ikke fikk én million kroner for bilen var han nok fullstendig klar over fra før, merk at dette er selvsagt ikke er noe som fungerer på lik linje med en Ford Focus.

Pick one;
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=30276133
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=77656177

Veit ikke helt jeg, det er sant som du sier, nesten alle har jo fått det med seg, men hadde en diskusjon rundt denna med et par kamerater, å vi sitter vertfall med samma intrykk av selgeren, at man er jo passe blåst om man tror noen vil gi såpass for en bil som egentlig kun er brukanes til og vise frem, å man kan jo faktisk nesten sitte igjen med inntrykket at man har prøvd seg på litt sånn halv luguber butikk når man begynner på 1 mill å så er innom 750 å plutselig er nede på 450 nesten med en gang, tipper han har fått bra mye hets innad i volvo miljøet ang pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme rattet og merker at skinnet er veldig mykt og kanskje litt tynt. Tåler nok veldig lite før det begynner å flasse. Jeg skal nå i alle fall passe godt på mitt med skinnpleie. Spesielt siden bilen får sol rett i snuten og skinnet på toppen av rattet fort kan tørke ut.

Synes forøvrig også at det er litt rart at det er mest slitt i bunnen. Lærer ikke elever å holde ti på to lenger? 

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kjenne meg igjen i at det kun er lagt et tynt lag med lær.
Trist at BMW ikke tenkte lengre i denne situasjonen, bilen har jo ikke passert 200 000 og rattet må (etter min mening) byttes ut, eventuelt trekkes om hos salmaker, bør være unødvening på en 3 år gammel bil, skulle vel nesten være garantisak dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. For et par tusenlapper for et nytt ratt så løfter man faktisk inntrykket med mange tusen i mine øyne. Hadde jeg vært på utkikk etter en slik og ikke brydd meg om kilometerstanden hadde jeg snudd på hælene kun ved synet av det rattet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, StigJ said:

Enig. For et par tusenlapper for et nytt ratt så løfter man faktisk inntrykket med mange tusen i mine øyne. Hadde jeg vært på utkikk etter en slik og ikke brydd meg om kilometerstanden hadde jeg snudd på hælene kun ved synet av det rattet. 

kunne du ikke lagt inn et par tusen for et nytt ratt? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Men nå tenker jeg mest på førsteinntrykket ved kjøp/salg. Og hva med de som ikke ser syn på å gjøre dette selv? 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men jeg har bare blandede erfaringer med å gjøre slikt før salg. Om det er eneste tingen som viser slitasje og det hadde kostet er par tusen så hadde det kanskje vært greit, men et nytt ratt koster over 6000kr og jeg er ikke sikker på om det er noe man ser igjen på noe som må være en tungsolgt bil uansett pga. km standen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Solberg93 skrev:

Hva synes folk om denne? (ja er klar over at felgene er stygge)

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=78880723&fks=78880723

Synes den så grei ut :) Stor motor og Quattro, du skal ikke være redd for å stå fast. Quattro-systemet på den tiden har såvidt jeg vet 50/50-fordeling med maks 67% forsyvning av kraft, først på 08-09(?) modeller ble det 60/40 med maks forskyvning av kraft 70% fram og maks 85% bak, rett meg gjerne om jeg bommer fælt. Stygge felger, men dette som på hvilken som helst annen bil burde ikke være avgjørende! Felger er lett å finne nye og brukt til en grei pris. Tidløse Audi RS-felger hadde gjort seg :) Sikkert en veldig morsom bil!

1998-audi-rs6-5_1600x0w.jpg

Med dette sagt vet jeg Audi ikke alltid hadde de beste motorene på denne tiden, dessverre, jeg leser dette stadig og http://broom.tv2.no/underholdning/broom/audi/a6/1998-2004/20 BROOM anbefaler å styre unna de med V6 bensin. Men dette er en bruktbil, man vet aldri. Steinsprut, småriper, felgflass må man regne med og om motoren havarerer om 10000km, 50000km eller aldri, må man ta som det kommer på egen regning(eller forsikring om dette dekker det). :) Flotte biler er det uansett om man holder de nogen lunde orginal med nevnte klassiske felger og moderat senk.

Edit: Skal du ha? :) 

Endret av Marius2002
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lik motor i en sen A6C4 (den aller første A6-en som ligner mer på Audi 100). Brukte en del olje, men utrolig nok så går den fortsatt. Jeg hadde den fra rundt 220-245k, den skal være på 255-260k nå. Den hadde også Quattro og manuell og fungerte ganske bra på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...