Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Nå var det ikke heller skinn i bilen :P Bare det at det ikke er navigasjon drar prisen ned latterlig mye :P

Koster da ikke all verden for en skikkelig spiller. F.eks dynavin sin med navigasjon og full pakke :) Synes ikke den var skambillig - bilen har tross alt rullet 170.000 og da bikker den fort 200 når du kjøper. Skummelt å eie BMW som har bikka 200.000km synes jeg. Er noe med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V70 er greie biler, så lenge det ikke er diesel eller automat så er de svært så pålitelige også :) Når vi snakker høy kilometerstand så har vi en E34 520I i familien som snart bikker 500 000 km, mye rust men teknisk så er den stadig svært bra. Har hatt samme eier (min onkel) siden den var ny i 1990 så det forklarer nok noe av saken, husker også jeg så en E39 523IA som hadde gått over 700 000 km som taxi. Hel og pen men noe slitt på ratt og i førersetet :)

Så det at det kun er Mercedes som kan gå langt er piss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker også jeg så en E39 523IA som hadde gått over 700 000 km som taxi. Hel og pen men noe slitt på ratt og i førersetet :)

Så det at det kun er Mercedes som kan gå langt er piss...

 

 

Du kan virkelig ikke innse at mercedeser er bedre lang-km biler enn bmw!? Du husker du så en...EN bmw som hadde passert 700... hvor mange mercer har passert den km? jaja mister...den bobla di vil vel sprekke den dagen femmern din blir forbikjørt opp en glatt bakke aven toyota...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V70 er greie biler, så lenge det ikke er diesel eller automat så er de svært så pålitelige også :) Når vi snakker høy kilometerstand så har vi en E34 520I i familien som snart bikker 500 000 km, mye rust men teknisk så er den stadig svært bra. Har hatt samme eier (min onkel) siden den var ny i 1990 så det forklarer nok noe av saken, husker også jeg så en E39 523IA som hadde gått over 700 000 km som taxi. Hel og pen men noe slitt på ratt og i førersetet :)

Så det at det kun er Mercedes som kan gå langt er piss...

 

Alle biler kan gå langt, men Mercedes har en underlig måte å takle tidens tann over 300.000 km. Dette er derimot noe man ser når man skrur og pusler litt med ulike biler, og ikke noe man finner ut av fremfor en dataskjerm eller i ett bilblad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan virkelig ikke innse at mercedeser er bedre lang-km biler enn bmw!? Du husker du så en...EN bmw som hadde passert 700... hvor mange mercer har passert den km? jaja mister...den bobla di vil vel sprekke den dagen femmern din blir forbikjørt opp en glatt bakke aven toyota...

  

Selvsagt er de ikke det, gi en Mercedes og en BMW samme vedlikehold og bruk så går de begge like langt. Noe annet er tull og tøys og det vet du inderlig godt, men du er som Mercedes entusiaster flest totalt blendet av stjerna...Det begynner å bli en stund siden 80 tallet, pussig nok så virker det som om Mercegutta likesom henger igjen i den perioden når det er snakk om kvalitet på bilene.

Alle biler kan gå langt, men Mercedes har en underlig måte å takle tidens tann over 300.000 km. Dette er derimot noe man ser når man skrur og pusler litt med ulike biler, og ikke noe man finner ut av fremfor en dataskjerm eller i ett bilblad.

Årsaken til at det er så mange MB som har lang kilometerstand er pga de er populære som taxier, det samme ser du på Volvo og Toyota også. En taxi får som kjent løpende vedlikehold og service, færre kaldstarter og kjøres fornuftig og da varer det lengere selv med høy kilometerstand. Sånn sett så er det slettes ikke noe galt i å kjøpe en bil med lang kilometer stand så lenge den er taxikjørt :) Er jo rart at de få BMWene som går som taxi går like langt som Mercedesene som er taxi...

Men der stopper off topicen for min del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Selvsagt er de ikke det, gi en Mercedes og en BMW samme vedlikehold og bruk så går de begge like langt. Noe annet er tull og tøys og det vet du inderlig godt, men du er som Mercedes entusiaster flest totalt blendet av stjerna...Det begynner å bli en stund siden 80 tallet, pussig nok så virker det som om Mercegutta likesom henger igjen i den perioden når det er snakk om kvalitet på bilene.

 

Er da ingen på Norsk jord som er mer blendet av ett bilmerke enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

  Selvsagt er de ikke det, gi en Mercedes og en BMW samme vedlikehold og bruk så går de begge like langt. Noe annet er tull og tøys og det vet du inderlig godt, men du er som Mercedes entusiaster flest totalt blendet av stjerna...Det begynner å bli en stund siden 80 tallet, pussig nok så virker det som om Mercegutta likesom henger igjen i den perioden når det er snakk om kvalitet på bilene.
Årsaken til at det er så mange MB som har lang kilometerstand er pga de er populære som taxier, det samme ser du på Volvo og Toyota også. En taxi får som kjent løpende vedlikehold og service, færre kaldstarter og kjøres fornuftig og da varer det lengere selv med høy kilometerstand. Sånn sett så er det slettes ikke noe galt i å kjøpe en bil med lang kilometer stand så lenge den er taxikjørt :) Er jo rart at de få BMWene som går som taxi går like langt som Mercedesene som er taxi...

 

Dette stemmer ikke. Både W210, 211 og 212 er biler som jevnt over er mer driftssikker og billigere i drift enn E39 og E60 ( må vente med å uttale meg om F10).

Spesielt W210 er en EKSTREMT solid bil som tåler høy km som ingen andre.

Jeg ser ofte på bruktbiler med høy km, og det er veldig sjeldent en BMW på markedet som har rundet 400 000 km. Og hvis det er tilfelle så blir den lagt merke til og kommentert på dette forumet...

Taxiargumentet ditt faller litt bort, da mange taxikjørte Volvoer har havarert automatkasser og motor på rundt 300 000 km. VAG-taxier klarer kaaanskje 200 000 km før DSGen knekker.

Det siste utsagnet ditt stemmer heller ikke - jeg har til gode å se en taxikjørt BMW på finn med skikkelig høy km. Jeg så en E39 stasjonsvogn med 420 000 km for noen år siden, og den ble solgt billig som prosjekt da den ikke hang helt sammen. E60 ser man sjeldent med høy km da de er såpass dyre i drift at folk gir opp før de når 300 000 km.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...