Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror mer på at de som kjører taxi velger biler som tåler høy km, enn at bilene tåler høy km fordi de er taxikjørt. Alt kommer selvfølgelig an på type bruk. 

 

Det jeg vil frem til er at jeg neppe tror at 90% (?) av taxiene i oslo er w212 e220 helt tilfeldig. taxi er business det som alt annet.

 

Har noen kompiser som kjører taxi, å de selv sier at de to bilene som er billigst for de å bruke med tanke på forbruk, service osv er prius og E-klasse. Priusen klarte 480k med en ekstremt lav service kostnad, før det var lønnsomt å bytte bil ;) BMW er det flere som har brukt som taxi, men som har bytter pga høy servicekostnad, kvalitet koster :)

 

Men ja! Den STORE finn.no tråden.

Sjekk ut denne E21'n, mer strøken og original bil fra 70-tallet skal du lete etter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen kompiser som kjører taxi, å de selv sier at de to bilene som er billigst for de å bruke med tanke på forbruk, service osv er prius og E-klasse. Priusen klarte 480k med en ekstremt lav service kostnad, før det var lønnsomt å bytte bil ;) BMW er det flere som har brukt som taxi, men som har bytter pga høy servicekostnad, kvalitet koster :)

 

Men ja! Den STORE finn.no tråden.

Sjekk ut denne E21'n, mer strøken og original bil fra 70-tallet skal du lete etter ;)

Kvalitet koster? BMW har dyre deler, greit det at foringer og bremser må byttes etter endel kilometer, men dette er da ikke dyyre deler? Noe mer må vel ikke byttes for at en bil skal runde 400k?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ADAC gjorde en test på biler som ble eksportert fra Tyskland, der fant de ut at 1 av 3 biler hadde justert kilometerstand, så det at man ikke ser flere BMW-er med høyere kilometerstand er ikke et myserium. De klarer nok godt over 300, men ligger jammen ikke mange på finn med slik kilometerstand. Er så mye tull med det der, men folk er naive og tror at "nei min bil er ikke tullet med". Faktum er at utrolig mange biler i Norge som kommer fra Tyskland har feil kilometerstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også det at folk tror en mercedes er mer driftssikker enn en bmw... La oss si det slik...Hadde det vært en w211 og en E60 til salgs på finn, samme årsmodell, samme fargekombo, nøyaktig samme utstyrsliste, og nøyaktig samme km-stand og pris, 450tusen km og pris på 139k...Så hadde Mercedesen blitt solgt...Og Bmw`en hadde blitt stående på finn...uten å bli solgt....

 

Why? Fordi det er slik det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitet koster? BMW har dyre deler, greit det at foringer og bremser må byttes etter endel kilometer, men dette er da ikke dyyre deler? Noe mer må vel ikke byttes for at en bil skal runde 400k?

BMW deler er ikke av de billigste, 400k før du må bytte noe annet en bremser er er vel å være litt vel optimist. Bil koster, og sånn er det bare. Kjøp sykkel å bruk den, det er billigst.

 

Ta en titt på denne: http://www.klikk.no/motor/bil/bruktbil/article774419.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye finn.no stoff gitt, noen ganger kan det være lurt å bare stoppe diskusjonen. Det er vel et par stykker her som ALDRI kommer til og bli enige uansett, og de kan jo lage sin egen tråd om temaet ;)))

 

Må si meg enig, så får de som synes Bmw deler er dyre kjøpe seg en annen bil eller lage en egen tråd om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...