Kaptein-A Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 (endret) Hei, jeg vurderer veldig sterkt å kjøpe meg en BMW M5 2006 mod, V10. Noen som har noen innspill på denne type bil? har hørt lyktene har problemer med dugg, og at det er ett stort forbruk på tennplugger, og på en del må clutchen byttes tidlig, stemmer dette? de jeg vurderer har gått rundt 60 000 km. Hvis du har noen innspill hadde det vært hyggelig:) både negative og positive Endret September 12, 2014 av awt Endret topic, vennligst lag en litt bedre neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 En som har hatt clutchbytte. http://bimmers.no/topic/769377-min-e61-m5/page-5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cbrooen Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 Var vel noen problemer med girkassene på de aller første m5ene (05) men ellers har de vært relativt feilfrie.. Men et lite tips er at du får en m6 e63 til en noe lavere pris om du ikke trenger bakdører. Den går også bittelitt bedre og er lettere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaptein-A Skrevet September 12, 2014 Forfatter Share Skrevet September 12, 2014 En som har hatt clutchbytte. http://bimmers.no/topic/769377-min-e61-m5/page-5 Takk, fikk en del svar der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 Husk å søk før du lager ny tråd (forumregler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 Velkommen til forumet får jeg si først E60 M5 begynner å bli seriøst mye bil for pengene etterhvert, virkelig en drømme bil. Jeg vil anbefale deg å kikke litt på import ifra Tyskland eller Sverige, der er det store summer å spare på akkruat disse bilene. Om du har en ramme å holde deg innenfor så kan du få en nyere eller bedre utstyr bil med mindre kilometerstand kontra å kjøpe en i Norge. Og som med preformance biler flest så sjekk servicehistorikk nøye, er det huller her så kan det være lurt å styre unna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaptein-A Skrevet September 15, 2014 Forfatter Share Skrevet September 15, 2014 Var vel noen problemer med girkassene på de aller første m5ene (05) men ellers har de vært relativt feilfrie.. Men et lite tips er at du får en m6 e63 til en noe lavere pris om du ikke trenger bakdører. Den går også bittelitt bedre og er lettere.. ja den jeg har sett på nå er en 07 modell, har sett litt på M6 også men synes faktisk M5 er finere på design. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaptein-A Skrevet September 15, 2014 Forfatter Share Skrevet September 15, 2014 Husk å søk før du lager ny tråd (forumregler) Skal huske på det neste gang:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaptein-A Skrevet September 15, 2014 Forfatter Share Skrevet September 15, 2014 Velkommen til forumet får jeg si først E60 M5 begynner å bli seriøst mye bil for pengene etterhvert, virkelig en drømme bil. Jeg vil anbefale deg å kikke litt på import ifra Tyskland eller Sverige, der er det store summer å spare på akkruat disse bilene. Om du har en ramme å holde deg innenfor så kan du få en nyere eller bedre utstyr bil med mindre kilometerstand kontra å kjøpe en i Norge. Og som med preformance biler flest så sjekk servicehistorikk nøye, er det huller her så kan det være lurt å styre unna Ja det er helt sant, skal ta å vurdere alle muligheter,eneste jeg er litt redd for i for eks tyskland er at kilometerstanden kan være fikset med og at de er kjørt i hjel. ja kjøper ikke bil uten fullt servicehistorikk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet September 21, 2014 Share Skrevet September 21, 2014 Ja det er helt sant, skal ta å vurdere alle muligheter,eneste jeg er litt redd for i for eks tyskland er at kilometerstanden kan være fikset med og at de er kjørt i hjel. ja kjøper ikke bil uten fullt servicehistorikk:) Det er ikke noe annerledes i Norge heller. Så det var ett dumt argument. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet September 21, 2014 Share Skrevet September 21, 2014 Når jeg vurderte Bmw M6 for en tid siden. Så var det motorfeil som gikk igjen på de Amerikanske forumene. Rådelager problemer og Oljepumpe feil. Begge vil jo gjerne føre til Havari. Det gjorde at jeg ikke tok sjansen på å kjøpe en. Ble CLS 55 AMG istede. Vil bare nevne det, ikke for å skremme deg. Motoren er jo ellers ett smykke:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet September 28, 2014 Share Skrevet September 28, 2014 Noen som Vet datoer eventuelt for disse feilene på e60 m5? E46 m3 feks hadde jo feil på rådelager og oljepumpe på biler produsert fra oktober 01-februar 02 eller no... Noen som Vet noe om M5? EKSTREMT råe og ikke minst helt komplette biler man kan bruke til alt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 3, 2014 Share Skrevet Oktober 3, 2014 Ja det er helt sant, skal ta å vurdere alle muligheter,eneste jeg er litt redd for i for eks tyskland er at kilometerstanden kan være fikset med og at de er kjørt i hjel. ja kjøper ikke bil uten fullt servicehistorikk:) Dette er en gammel myte. I Tyskland er det forbudt ved lov å tukle med km stand, og medfører soning. Så vil påstå de tar det mer på alvor enn her hjemme. En helt annen greie.. Vil tro du heller bør fokusere på mer prekære feil enn lykter som dugger. En aldrende M med V10 koster å drifte og forsikre. Begynner feilene å komme løper spenna svært fort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Oktober 3, 2014 Share Skrevet Oktober 3, 2014 Noen her som kan hjelpe meg å se på alternativ fortolling? Henter min M5 til uka tenker jeg Butikken venter bare på det originale registreringsdokumentet fra transportstyrelsen hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå