Gå til innhold

Hvordan få sotsky på 530diesel.

Sir.T
 Share

Anbefalte innlegg

Når motoren soter blir det mere eksos, som igjen spinner opp turboen, men det blir jo ikke noe mere effekt av dette med mindre du justerer opp wastgaten/ladetrykket. Du får kanskje litt raskere respons fordi turboen spinner opp raskere pga mere eksos, men tipper du taper like mye effekt på elendig forbrenning , så det er vel mest en illusjon at det går fortere.

For å få soting er det bare å finne en måte til å få feil blandingsforhold, og da selvsagt mere diesel iforhold til luft. Prøv å kobl ifra luftmassemåleren kanskje :P Motoren går kanskje i nødprogram, men tipper du får soting , hehe

Ellers skal det være mulig å justere opp dieseltrykket , men er ikke sikker på hvordan.

Å koble ut intercooleren burde vel også gi litt av den ønskete effekten (soting) siden man da får mindre luft i sylinderen.

Men hele ønsket ditt virker bare snodig :P Mere soting vil gjøre motoren mindre effektiv enn ved normal trimming. Dvs du har muligheter til å få ut mere effekt om du gjør endringer som IKKE forrårsaker soting (Y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste spørsmålet og tråden på lenge.... Jeg kan ikke skjønne hva som er så morsomt med svartrøyk, hva er liksom kult med det. Jeg kunne skjønnt om det var en stor pickup og at det er kult å fremstå som redneck (altså hjernedød), burnining, sørstatsflagg og svartrøyk. Men med en BMW liksom, hva er vitsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste spørsmålet og tråden på lenge.... Jeg kan ikke skjønne hva som er så morsomt med svartrøyk, hva er liksom kult med det. Jeg kunne skjønnt om det var en stor pickup og at det er kult å fremstå som redneck (altså hjernedød), burnining, sørstatsflagg og svartrøyk. Men med en BMW liksom, hva er vitsen?

må si meg enig der ! :P har feil på LMM min derfor min lager svart røyk og det er jo nestne flaut og gi gass xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...