Gå til innhold

F11 520 - 2014 mod


Anbefalte innlegg

Leste trådene din med interesse om din  flotte F11, Jan.

Kom over dette på Google vedr G30 .

"G30 BMW 5 Series will launch in Summer 2016"

http://www.bmwblog.com/2014/01/25/g30-bmw-5-series-will-launch-summer-2016/

g30-bmw-5-series-750x415.jpg

 

Den artikkelen der er to år gammel da, fra 25. januar 2014. Så ville nok heller hatt mer tiltro til de seneste ryktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste trådene din med interesse om din  flotte F11, Jan.

Kom over dette på Google vedr G30 .

"G30 BMW 5 Series will launch in Summer 2016"

http://www.bmwblog.com/2014/01/25/g30-bmw-5-series-will-launch-summer-2016/

g30-bmw-5-series-750x415.jpg

Takk for skryt

Artig lesing :)

Takk for link.

Mulig en vet mye mer når det nærmer seg sommeren både med tanke på lanseringsdatoer og motoralternativer.

Blir spennende.

Det var nevnt lengre opp en versjon med 6 syl, 3 liter som hybrid, og det høres virkelig artig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg BMW riktig, kommer de "kjipe" og standard motoralternativene først (kanskje med unntak av 530e), også slipper de noen godbiter etter hvert.

Ja, det er vel slik det pleier å være...

har et litt større budsjett å forholde meg til på neste bil, så skal unne meg både litt mere power og litt bedre utstyr....

Merker jeg gjerne skulle hatt både LED-lykter, skinntrukket dashbord, sånn "koselys" innvendig osv, osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ut fra svar jeg har fått fra Audi ser det ut som at BMW kommer med hybrid først eller ganske likt, så da bli valget enkelt...
Ny BMW i 2017... Ut fra ting som er lest her og der ser det ut som at ting som ble postet her om flere motoralternativer blir tilgjengelig, og det blir da spennende om en bra utstyrt sekser med el-motor blir spiselig på pris :)

Gleder meg til mer info blir slupper vedr motoralternativer og pris...

Noen som vet mer?
Er det startet tråd her for ny 5 serie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Lufter salg av denne.....

Noen som har ide om prissetting?

F11 520D xDrive  2014 facelift
Org 184 HK + Performancepakke 200HK ++
M-pakke
Advantage-pakke
Head-up
Hengerfeste
Mørke ruter
Kupevarmer
Utvidet stereo (ikke HK/BO)
Utvendig lyspakke
M5-grill
Lakkert kromdetaljer på dørhåndtak i bilens farge
Lakkert alle deksler i front i høyglans sort
Performance pedaler/fothviler
Performance matter f/b
Performance diffusor, lakker sort høyglans
18" org BMW-felger vinter
20" BBS-felger sommer
5 års serviceavtale (2,5 år igjen)
Kjørt ca 42 000 km
Senket 30mm utført av BMW i Bergen 
Både sommerdekk og senking er godkjent i vognkortet

++++

Flott bil som er holdt veldig bra.



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har lagt bilen din ut for salg nå. Mye bra utstyr og fine modifikasjoner, men slår meg at prisforlangende er vel optimistisk? :) Frykter nok det er vanskelig å få mer enn 550.000 for en F11 520d 2014 nå med ny G31 på vei inn, selv med gunstig kilometerstand, serviceavtale, Performance-tuning og fint felgoppsett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
On 24.10.2016 at 15.35, Walkabout skrev:

Ser du har lagt bilen din ut for salg nå. Mye bra utstyr og fine modifikasjoner, men slår meg at prisforlangende er vel optimistisk? :) Frykter nok det er vanskelig å få mer enn 550.000 for en F11 520d 2014 nå med ny G31 på vei inn, selv med gunstig kilometerstand, serviceavtale, Performance-tuning og fint felgoppsett...

Det er jeg helt enig med deg i. 

Var kun ett forsøk for å se om noen var villig til å betale det for akkurat denne bilen. Det var det ikke 😂 

Vurderte lenge en ny G31 540. Har enn så lenge slått det fra meg da vi vurdere husbygging/oppgradering av hus. 

Men tanken om å bytte til meg enn 550 diesel i samme årgang som dagens F11 har meldt seg som ett mer fornuftig valg.  Ser at jeg må legge ca 150 til 200 lapper i mellom og blir belønner med masse kraft og mer utstyr.  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jan Christian Huus skrev:

Det er jeg helt enig med deg i. 

Var kun ett forsøk for å se om noen var villig til å betale det for akkurat denne bilen. Det var det ikke 😂 

Vurderte lenge en ny G31 540. Har enn så lenge slått det fra meg da vi vurdere husbygging/oppgradering av hus. 

Men tanken om å bytte til meg enn 550 diesel i samme årgang som dagens F11 har meldt seg som ett mer fornuftig valg.  Ser at jeg må legge ca 150 til 200 lapper i mellom og blir belønner med masse kraft og mer utstyr.  

 

 

Ikke noe gale i å være optimistisk og teste markedet, det pleier jeg som regel å gjøre selv når jeg selger bil! :) 

Det høres ut som et klokt valg. F11 er en fantastisk bil - og kan du få en godt utstyrt F11 M550d LCI med LED hovedlykter og litt annet snadder som digitalt display, comfortseter, HUD, kanskje Bang Olufsen også videre, så har du en lekker bil med masse power som dekker alle behov.

Jeg har vært litt inne på tanken om å oppgradere til M550d selv, men det "eneste" jeg savner i forhold til min er NBT, digital display og kanskje LED hovedlykter (pluss noe småplukk som varme i rattet og top view camera). Men får liksom ikke til å rettferdiggjøre å ut med omtrent 300.000 kroner ekstra for dette utstyret (pluss forskjellen på 218 vs 381 hester da), når jeg er så godt fornøyd med min. Har sagt til meg selv at jeg må ikke bli for bortskjemt heller, hehe ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Walkabout skrev:

Ikke noe gale i å være optimistisk og teste markedet, det pleier jeg som regel å gjøre selv når jeg selger bil! :) 

Det høres ut som et klokt valg. F11 er en fantastisk bil - og kan du få en godt utstyrt F11 M550d LCI med LED hovedlykter og litt annet snadder som digitalt display, comfortseter, HUD, kanskje Bang Olufsen også videre, så har du en lekker bil med masse power som dekker alle behov.

Jeg har vært litt inne på tanken om å oppgradere til M550d selv, men det "eneste" jeg savner i forhold til min er NBT, digital display og kanskje LED hovedlykter (pluss noe småplukk som varme i rattet og top view camera). Men får liksom ikke til å rettferdiggjøre å ut med omtrent 300.000 kroner ekstra for dette utstyret (pluss forskjellen på 218 vs 381 hester da), når jeg er så godt fornøyd med min. Har sagt til meg selv at jeg må ikke bli for bortskjemt heller, hehe ;) 

Er så utrolig enig med deg....
Denne "vil/må ha" følelsen er noe drit å kjempe mot! 

Er utrolig fornøyd med dagens bil, men savner følgende:
-innvendig lyspakke
-Dashbord i skinn
-Adaptive LED-lys
-Mer motor (har 520 184HK med performance, skulle bli ca 200- 225 HK).
-Komfortseter
-Annet fargevalg innvendig (litt lei dagens)

I tillegg synes jeg det alltid er betryggende med så ny bil som mulig med tanke på garantier.

Det best er å beholde dagens.
Hadde vært artig med en 550D LCI (ca 750 000,- for 3 år gammel bil)
Et annet alternativ som da melder seg istedet for ny G31 540 er G31 530D (godt utstyrt ca kr 900 000,- og jeg har helt ny bil)
Får lit mindre motorkraft, men antar det finnes/kommer performancepakke til G31 530D og da er en tett på 300HK.
Alt dette for ca 150 000,- mer enn en 3 år gammel 550D...
Fornuften sier at jeg skal beholde dagens bil, og om ikke glemme både F11 550D og G31 540i og gå for G31 530D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært deg, så hadde jeg uten tvil gått for G31 enn F11 550D! Greit at du får mer hestekrefter og mer utstyr hvis du går for en 550D, men til syvende og sist, så er det akkurat det samme karosseriet du har nå.

Med G31 får du det aller nyeste.

 

Endret av Fahad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Fahad. M550d er rått, men 530d har trossalt 265 hk og 620nm. Den gjør 0-100 på 5,4sek med xDrive. Ikke glem at hk tall til BMW pleier som regel å være litt lavere enn det de faktisk er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold den du har. Flott bil :D det å si at f11 er gammalt og utdatert fordi g31 er her, stemmer ikke. Da er det bedre å ha den du har nå noen år til, og heller få seg en pent brukt g31 m550xd, hvis det er det du ønsker ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...