Gå til innhold

Road Rage Norge


Cab3serie2009
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke nødvendigvis road rage dette her, men etter at jeg fikk 6ern så er det så himla mange som ypper til å kjøre fort.

Spesielt alle med "2.0d" uansett merke skal helt opp i ræva, rase forbi og rett inn foran i lavere fart.. :bounce:

 

Det opplevde jeg nesten aldri med F10en.

Misunnelse, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis road rage dette her, men etter at jeg fikk 6ern så er det så himla mange som ypper til å kjøre fort.

Spesielt alle med "2.0d" uansett merke skal helt opp i ræva, rase forbi og rett inn foran i lavere fart.. :bounce:

 

Det opplevde jeg nesten aldri med F10en.

 

Sliter med det samme, folk skal ligge å trykke så nært ræva på bilen min, at jeg faktisk ikke ser hovedlyktene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at enkelte Audi og VW eiere ser rødt på oss i BMW av og til, plutselig skal de ligge helt oppi bakfangernen, kjøre forbi, blinke eller tute helt uten grunn. Jeg lå bak en nyere og senket hvit Audi A4 1,8 TFSI på motorveien, jeg lå på cruisecontroll og tok han igjen. Jeg blinket ut og begynte å passere ham fortsatt med cruisecontrollen på, men da begynner jævlen å gasse på så jeg legger meg inn bak han igjen. Flere andre biler kjører forbi han og når jeg på nytt innhenter han så prøver jeg å kjøre forbi en gang til, fortsatt med cruisecontrollen på. Nok en gang gir han på, da snapper det for meg og jeg kliner kickdown og drar godt ifra ett lite stykke bare for å "kjøre ifra ham" Legger meg rolig ned på cruisecontrollen igjen og da kommer han opp i ræva på meg med fjernlys på, jeg kjører så av på avkjørinen jeg skal av på og han passerer meg med tuta inne og viser meg fingern...

Hva faen tenkte jeg bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis road rage dette her, men etter at jeg fikk 6ern så er det så himla mange som ypper til å kjøre fort.

Spesielt alle med "2.0d" uansett merke skal helt opp i ræva, rase forbi og rett inn foran i lavere fart.. :bounce:

 

Det opplevde jeg nesten aldri med F10en.

Samme med min også. Spesielt på langtur er det særdeles plagsomt. Det er folk i alle aldre og alle slags biler. Helt fra ungdommer til godt voksne mennesker.

Neste gang skal jeg sabotere og kjøre saaakte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang skal jeg sabotere og kjøre saaakte :D

Det pleier jeg å gjøre når folk ligger helt oppi ræva på meg, setter cruisecontrollen eksakt på fartsgrensa. Tar de forsatt ikke hintet så gir jeg ett lett trykk på bremsa, først da tar de fleste hintet og legger seg lengre bak :) Er som regel kvinnfolk som kjører slik har jeg lagt merke til, gjerne mens de holder på med noe annet i bilen og er stressa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo også de som følger mitt kjøremønster. Sakker jeg av gjør de og det, gasser jeg på gjør de det samme. Kjører jeg forbi gjør de også det. Og så de som plutselig finner gasspedalen når jeg tar de igjen :D

 

Men verst er de som kjører forbi, legger seg foran og sakker farta for å provosere til kappkjøring. Er ikke alltid så lett å gjøre noe med det, annet enn å sakke av ytterligere eller svinge av. Problemet er bare at skal jeg f.eks. rekke en ferge, er ikke det noe alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips til forbikjøring er å ligge rolig bak til det kommer en mulighet eller tofelts - da er det bare å dra på i 2/3.giret så er du forbi både en og to/tre biler. Når det gjelder nærsynte sjåfører som på død og liv skal ha bilen din helt innzooma, så kan det være et tips å time en forbikjøring slik at du kommer deg forbi og ikke han andre. Min erfaring fra Trøndelag er at sjåfører som kjører tett enten ikke kan å kjøre forbi eller driver og provoserer. For min del ser jeg lite til de provoserende, annet enn når jeg kjører i snittmålingene i Helltunnelen og i Vuddudalen (mellom Åsen og Skatval). Da ligger det som regel andre biler foran godt under fartsgrensa, og så er det som regel en grønnskiltbil som ikke har forstått pointet med sikker avstand - eksempelvis i tunnel eller kø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg hadde av bak og mitdpotta på 540n  så kjørte jeg i noen tuneller for siste gang før jeg  skulle skru det sammen igjen, girte ned til 2, 3 og så 4, så slapp jeg gassen litt og ga litt gass slikk at det smal i potta 2-3 ganger, var selfølgelig i venstre fil, og en tilsynelatene rolig rav, girte ned og dro forbi, kjørte forbi 5 biler før jeg la meg inn og bremset ned til en rundkjøring. den raven å ha hat en rimelig høy fart for å ta meg igjen og ligge klin inntil med lyktan inn i bakruta mi, bremset forsiktig ned litt  han lå fortsatt like nerme bremset ennå litt til får å frå fram et poeng(trillefart/1gir) og den bilen Fløy, ja fløy forbi i en nedoverbakke med uoversiktelig s sving... da fulgte jeg etter fyren, og tilfeldighvis var det samme vei som jeg skulle så, jeg fulgte etter fyrer for å spør hva han driver med, men rett før inn der jeg skulle svingte han inn. .. syke syke mann.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg hadde av bak og mitdpotta på 540n  så kjørte jeg i noen tuneller for siste gang før jeg  skulle skru det sammen igjen, girte ned til 2, 3 og så 4, så slapp jeg gassen litt og ga litt gass slikk at det smal i potta 2-3 ganger, var selfølgelig i venstre fil, og en tilsynelatene rolig rav, girte ned og dro forbi, kjørte forbi 5 biler før jeg la meg inn og bremset ned til en rundkjøring. den raven å ha hat en rimelig høy fart for å ta meg igjen og ligge klin inntil med lyktan inn i bakruta mi, bremset forsiktig ned litt  han lå fortsatt like nerme bremset ennå litt til får å frå fram et poeng(trillefart/1gir) og den bilen Fløy, ja fløy forbi i en nedoverbakke med uoversiktelig s sving... da fulgte jeg etter fyren, og tilfeldighvis var det samme vei som jeg skulle så, jeg fulgte etter fyrer for å spør hva han driver med, men rett før inn der jeg skulle svingte han inn. .. syke syke mann.  

 

Så det er greit at du grisekjører, men når andre gjør det følger du etter og skal være smartass? 

Dobbeltmoral er dobbelt så bra! Pass på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenix_TK-70-2.jpg

 

 

Sånn en har jeg i bilen, men det kunne aldri falt meg inn å bruke den som slagvåpen. Har opplevd seriøs roadrage, det endte med at jeg måtte gå ut av bilen, men jeg tenkte aldri på å ta med meg noe våpen. Det kunne jo eskalert situasjonen, jeg ville bare be vedkommende om å roe seg ned. Fyren turte ikke engang å gå ut av bilen, bare rulla ned vinduet såvidt og mumla fæle ting.

 

Jeg er så konfliktsky at jeg virkelig prøvde å godprate med denne karen tross trusler og alskens, men han ville altså ikke ut!  :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...