Eksos Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Det at fyren ikke er norsk, er det en stor case? Etter det jeg leser på det forumet her, hadde jeg nok vurdert å lyge jeg også dersom jeg hadde utenlandsk opprinnelse... Dere hadde nok blitt skeptisk dersom det sto et arabisk navn der, og det vet han nok... Men, at det ikke nevnes at bilen egentlig er en 2000mod 520i, er ikke allright Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Jeg tror at du skal slite meget med å finne E39 i svært god stand. Men i sånn høvelig stand skal gå greit. Og hva defineres som "svært god stand"? Tenkte jeg skulle reise og kikke på denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53562399&searchclickthrough=true Styr langt unna denne bilen, som de andre nevner så er det mye her som ikke er nevnt. Bare det at selgern tar ett norsk navn for å skjule at han er utlending er jo en fin start... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 For de av oss som bor på Østlandet er det ingen stor sak at selger har utenlandsk navn - det er så mange av de her at det er snart mer normalt enn norske navn. Det som er negativt er at folk ikke har ryggrad til å stå for den man er, og bruker falske navn. Da kan man ikke lenger stole på personen, og vite hva vedkommende er ærlig på og ikke. Samme om man heter Ola eller Bongo fra Kongo - hvite løgner tar seg ikke ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Ikke la deg imponere av bling bling bilder. Dette er fremdeles gamle biler som kan være i svært dårlig stand. Følg rådet til Trf og få den på bukk på et verksted med bra Bmw kompetanse og betal de for å gå den nøye etter i sømmene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Er ikke norsk selv, men ljuger han om navnet sier det jo mye om annonsen allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Osland Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Styr unna den bilen ! urørt bil, 525, regga som 520?Og har du sjekka heftelser ? hmmmmhttp://w2.brreg.no/motorvogn/heftelser_motorvogn.jsp?regnr=nv65624 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Sikkert lurt å følge med her inne på salgsforumet (gjorde dette selv og plutselig ble det bilkjøp) også, ikke bare finn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikalsh Skrevet November 28, 2014 Forfatter Share Skrevet November 28, 2014 Jeg hadde faktisk ikke sjekka heftelser, såpass ja! Hva me denne da? Noe verdt å sjekke ut eller? http://m.finn.no/car/used/ad.html?engine_effect_from=170&exterior_colour=14&exterior_colour=15&exterior_colour=2&exterior_colour=6&body_type=3&model=1.749.2131&year_to=2003&year_from=1998&make=0.749&price_to=200000&sort=0&ref=fas&finnkode=53752979&searchclickthrough=true Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikalsh Skrevet November 28, 2014 Forfatter Share Skrevet November 28, 2014 Men om noen vet om eller kjenner til noen som selger noe skikkelig, så setter jeg pris om dere skriker ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet November 28, 2014 Share Skrevet November 28, 2014 Jeg ville heller ha kjøpt en bil som har gått nærmere 200.000 km enn feks 100.000, det har sa med at de slitedelene, barenesykdommmene sansynligvis har da vært byttet et sted nellom der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 28, 2014 Share Skrevet November 28, 2014 Og hva defineres som "svært god stand"? Styr langt unna denne bilen, som de andre nevner så er det mye her som ikke er nevnt. Bare det at selgern tar ett norsk navn for å skjule at han er utlending er jo en fin start... Svært god stand innebærer feks at bilen er fri for rust og ikke har noen feil eller svært få feil, som ikke betyr noe for drift eller utseende. Feks at noen klips mangler eller et plastdeksel i motorommet er knekt, små ting altså. Men som HPI lenger opp sier, dette er gamle biler, de krever sitt. Så jeg holder med HPI og TRF i denne tråden. Sjekk bilen godt, spesielt mht rust. Slitedeler er OK å skifte uten noen særlige problemer, men rust... Huff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikalsh Skrevet November 28, 2014 Forfatter Share Skrevet November 28, 2014 Kjøper ikke bil med mindre den er 99% rustfri. Bare synd det er så få org. M-Sport biler på markedet for øyeblikket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 28, 2014 Share Skrevet November 28, 2014 Hvem ape har sagt at "jonas" er ett hvitt navn? Den muslimske versionen staves "younas" og uttales HELT LIKT som en nordmann-navn.. Folk må virkelig få vekk de skylappene de har for utenlandske selgere... bare bullshitt alt sammen..:De få gangene jeg har blitt lurt så har det vært en etnisk nordmann som har hustla meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 28, 2014 Share Skrevet November 28, 2014 Jeg kjøpte en E39 530dat for 5 år siden. Den var da 9 år gammel og var kjørt 180.000km Alle servicer tatt på merkeverksted i Oslo, Trondheim og Bergen. Hadde også en stor Naf test. Her ble til dels grove ting oversett. Jeg hadde en rustsveisejobb + lakkering på den til 30.000,- dette gjaldt jekkfester, inner og ytterkanaler. I tillegg så opplevde jeg mye utslitte deler etter ca 10 år og 200.000km. Dette gjelder mye kuler og stag og foringer, fjærer og belger og støtdempere. Jeg bytta bremserør og dieselrør, vannpumpe,termostat, vifte til AC ja lista er lang og jeg kommer ikke på alt i farten. At du finner en som er 99% rustfri kan jo hende men jeg tror du skal lete ei stund. Så "alle servicer tatt på merkeverksted" har litt begrensa verdi for min del. Det er selvsagt bedre enn ingen service men saken er at etterhvert som biler blir eldre så kan du som eier velge bort enkelte ting fra å bli reparert fordi bilen er blitt gammel. Dette blir ikke avslørt av et servicehefte og derfor er det en ting som gjelder og det er å få den på bukk og gjennomgått av folk som har peiling på Bmw. Ikke stå på en halvmørk grusplass og la deg blende av en nypolert bil med M fangere. Den kan bli veldig dyrt. Når det er sagt så ønsker jeg deg lykke til med å finne et bra eksemplar. Det er veldig gode biler å kjøre. Min har trilla 310.000km og jeg kommer til å ha den noen år til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet November 28, 2014 Share Skrevet November 28, 2014 Kjøper ikke bil med mindre den er 99% rustfri. Bare synd det er så få org. M-Sport biler på markedet for øyeblikket. Ang M-sport E39 er det såvidt jeg vet, kun de seneste 540 modelllene som hadde denne pakken fra fabrikk, altså med M5 styling. Sport pakke er det flere modeller som har, men da er det i utgangspunktet kun snakk om endringer i understell, grovere stabstag, lavere og stivere fjærer og dempere. Generellt ang. eldrende E39 vil jeg bare si at hvis man har litt ferdigheter og motivasjon er det langt fra en dyr bil og holde i bra stand, med leverandører som Koed er delene langt rimeligere enn både japansk og volvo som jeg før har jobbet med. Lykkte til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå