Gå til innhold

Bmw f10


janfc
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,jeg har en bmw f10 2011 mod med 163 hk..opgitt ,den er orginalt 184hk,men "nedtrimma" til 163..for å imøtekomme norske særavgifter..Det jeg lurer på hvis jeg velger å tune/trimme den opp,..stiller denne på lik linje som med de som har 184hk..her i landet?..vil 163.hk. og 184 hk..komme ut med samme resultatet etter tuning?...rotete skrivd men bær over med meg.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardwaremessig er disse like, og du får like mye effekt etter tuning på begge.

Nå er det endelig lansert kommersielt tilgjengelig verktøy for disse modellene av BMW, (F-modellene med diesel), og vi kan vel vente flere tunede biler etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker,ja så at "koden" var knekt på disse motorene..nedtrimminga fra 184 til 163 sitter  i ecu..en..fikk jeg greie på:-)..så for eks..en powerbox løser ikke det,en må inn i ecu.en..uten at jeg har så mye "peil" på dette..men pc.via ecu..oppnår en mest?....bakdelen er ved softwareprogram oppdatering osv..kan en miste  det en har bet. for?..Noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka litt på denne siden om Bmw performance kit....står ikke noe om 163hk...kun 184..og der oppnår jeg "puslete" 16hk opp..og bare 40nm opp...Mener Bmw at disse motoren ikke tåler mer effekt?..betale en stor sum penger for noe som er nesten lik..ja den sitter langt inne:-)..men kom med innspill?

 

 

 

http://www.bmw.no/no/no/owners/accessories/performance/phase_4/bmw_performance_highlight_power_kit_diesel.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innspill ble kanskje feil...meninger kanskje..synes bare 200hk på orginal 184 var lite..men kanskje disse hestene er nok.?.ser noen får 220 hk..utav denne maskinen,men da går kanskje motoren til helv...?..jeg spør bare fordi jeg ikke vet..dette kan være barnelærdom for noen her inne..noen sier kanskje..ring  BMW men de snakker forstålig vis lite om å forandre på motoren..Leste litt om disse boxene  http://www.scandinaviachiptuning.no/index.php?menuid=21&noarticles=1&productid=183  ser  greit ut med tanke på at en kan montere og avmontere selv..Noen som har prøvd dette?

 

God jul .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at den som klarer høyest effekt er flinkest. Alle som driver med tuning kan tøye strikken men det går ei grense hvor åpningstider på dyser blir farlig lenge eller mottrykk i eksos blir farlig høy for å nevne noe. Da må en kanskje inn med større dyser og større turbo og bort med partikkelfilter og cat for å kunne ta ut effekten uten at egt går i taket.

Det kan også hende det er ei grense for automatkasse.

Jeg vil tro i det store å det hele at de stopper på 200 hk pga sikkerhetsmarginer.

 

Når det er sagt så må du heller ikke kun se på toppeffekt men derimot på "grafen under streken" som TRF skriver om i dieseltråden. Dvs hvor kjørbar er bilen og hvordan ser moment og effektkurve ut, er den jevn og fin eller er det flatspots og så kommer all effekt på topp? 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, les førstesiden her http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer/

 

og denne tråden. http://bimmers.no/topic/717240-chiptuning-520d-f11/?hl=%2Bbox+%2Btuning#entry2150828

 

Boks tuning ville jeg aldri vurdert til en F10, kanskje Hartge og AcShnitcer, men de koster mer enn å omprogrammer eller et orginalt BMW performance powerkit.

 

Mange som har hatt problemer med tuningboks, vanlig er svart røyk ved pådrag.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] Jeg vil tro i det store å det hele at de stopper på 200 hk pga sikkerhetsmarginer.

Jeg vil tro at årsaken til begrensningen på 200hk er for å differensiere den fra 525d med 211/218hk. Hvis ikke ville 525d vært enda mer meningsløs enn den er i dag, og ingen ville lagt 100.000kr mer på bordet når man heller kunne brukt 30.000kr på MPPK til sin 520d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...