Gå til innhold

Den store høytrykksspylertråden


Dal-z
 Share

Anbefalte innlegg

Finn deg en spyler som gir rikelig med vannmengde.

Alstå min 500-600L/timen hvis ikke vil du ha vanskligheter med å spyle vekk såpe.

 

Det er nok den viktigste egenskapen.

 

Har en penger å bruke er Kranzle det beste valget, i 3-5k markedet er det mer eller mindre hipp som happ på Foma, Kerscher, Nilsfisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stål armert slange er et veldig stort pluss.

Da slipper du den fjæra som kommer etter deg..

Når en kommer opp på spylere med 500l pr time og oppover så har de gjerne det. Men greit å sjekke i spesifikasjonene til spylern

Jeg har 12m slange på min og jeg flytter aldri på spylern min. Har fast plass rett på innsiden av garasje porten.

Endret av Tyggern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo fått flere forslag, og du har heller ikke oppgitt noen makspris.

 

Gå til nærmeste Obs Bygg/Maxbo/Byggmakker etc. og kjøp den du føler for med tanke på pris. Det finnes flere tips tidligere i denne tråden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Nilfisken som jeg viste en annonse for tidligere i tråden og er faktisk tilfreds med den. Så langt har jeg renset stenene på terrassen, bilparkeringen og gangveiene rundt huset + vasket bilen 3-4 ganger og spyleren fungerer glimrende. Jeg betalte rundt 800 kroner og hvis den holder 2-3 år så er den uansett totalt sett veldig billig. Når den tid kommer kjøper jeg bare en ny... bruk & kast... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg starta denne tråden, så må jeg nesten oppdatere litt her :)

 

Endte opp med å kjøpe en Nilfisk E140.3-9 på Jula ettersom den så ut til å være en god spyler til en grei pris, betalte 2999 for den på tilbud for et par dager siden. Brukte den første gang i går og er hittil veldig fornøyd med kjøpet jeg har gjort! Passe størrelse, greit trykk og kurant vannmengde.

http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/hoytrykksspylere/elektrisk-hoytrykkspylere/hoytrykksspyler-220134/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-9 har vel fiberarmert slange? Det er jo helt forferdelig :P

Hadde først en 130. 3-9 fra Nilfisk.. Men siden jeg skulle ha stålarmert byttet jeg den i en 145. 3-10

Helt utrolig stor forskjell på slangen, ville aldri kjøpt noe annet enn stålarmert. Som i Nilfisk sine betegnelser da må ende med 10 istedenfor 9. ( Tror jeg )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en Nilfisk som ble kjøpt med "plastslange".. Helt ubrukelig og forferdelig og jobbe med.

Kjøpte ny armert gummislange, og det fungerer veldig bra.

Spyleren i seg selv fungerer ok, men slår seg av dersom jeg bruker den i lengre perioder som å spyle uteplassen, terrassen, taket e,l.

Fungerer greit til å spyle bilen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet 2-3 timer i strekk (i tre omganger) da jeg spylte terrassen, gangveiene og parkeringsplassen med den tilhørende roterende duo-dyse spyleren til formålet uten at det var et problem for min Nilfisk C120. Det som imidlertid er viktig er at dysene er helt åpne og ikke på noen måter tettet til. Jeg sjekker dette alltid rutinemessig med de medfølgende "nålene" til å stikke opp dysene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet 2-3 timer i strekk (i tre omganger) da jeg spylte terrassen, gangveiene og parkeringsplassen med den tilhørende roterende duo-dyse spyleren til formålet uten at det var et problem for min Nilfisk C120. Det som imidlertid er viktig er at dysene er helt åpne og ikke på noen måter tettet til. Jeg sjekker dette alltid rutinemessig med de medfølgende "nålene" til å stikke opp dysene... :)

Klart det skal fungere fint :)

Men det er noe galt med min. Vet ikke hva det er, men den tåler altså ikke lengre perioder med bruk. Virker som den blir overbelastet for jeg kan fint starte den igjen etter 19 min e,l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...