Gå til innhold

Har solgt bilen, men ikke fått alle pengene.

Sebben
 Share

Anbefalte innlegg

Bare meld bilen stjålet, og at han er den som mest sannsynelig har den, du får tilbake bilen, så forteller du så fint at hvis han skal ha bilen, så payer han det siste som mangler, så kan han komme og hente den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det er forfalsket en kjøpekontrakt for at kjøpers finansiering skulle ordnes antar jeg at det foreligger tre-fire eksemplarer, hvorav to er sannferdige og en/to er forfalsket. Ytterligere misbruk av disse kontraktene kan/vil slå tilbake på selger selv, og finn.no (antar bilen var annonsert her) har backup og kopier av alle endringene som er foretatt i annonsene. Det er ikke ukjent at en del mennesker pynter på sannheten i en salgsannonse, for deretter å skrive realiteten i det bilen er levert og solgt. Jeg tror derfor at det å vri på sannheten kun vil slå tilbake på deg selv, selv om intensjonen bak handlingen kun var "godt ment". Dersom du ikke vil avse det utestående beløpet ville jeg i hvert fall rådført meg med en advokat om hvilke(n) konsekvens(er) ditt lovbrudd vil medføre. Når det er sagt er det veldig synd at du har blitt lurt på denne måten, men når situasjonen en gang har blitt slik, er det viktig å gjøre det beste ut av den - jeg tar altså ingen sitt parti om noen skulle få følelsen av det.

Jeg registrerer også at det er en del som mener navnet til svindleren ikke bør redigeres. Det har seg nemlig slik at rettssystemet i Norge er sivilisert og velutviklet. Dette medfører at enhver borger har et vern i form av retssikkerhet, noe som medfører ikke bare sikkerhet for vedkommende, men også hvilken rettigheter vedkommende har etter loven. I prinsippet om uskyldpresumpsjon kommer det frem til at man skal anses for uskyldig inntil det motsatte er bevist. I det angjeldende tilfellet er det ikke ført noen dom, og vedkommende har heller ingen adgang til å kunne forklare sin del av saken. Det er mulig det er feigt, men slik er rettssystemet bygget opp og det tror jeg vi alle skal være glade for.

Det er forskjell på et bilforum og en domstol. Nå har vi bare fått ene sida av saken, men hvis ikke trådstarter lyver, så finnes det ikke så mange andre veier å vinkle denne saken på. Dvs at kjøper er en kjeltring som tydeligvis har prøvd seg på en spansk en i håp om at selger skal gi opp og slå seg til ro med pengene som er kommet inn. Hvorfor komme med masse beskyldninger om skader/mangler som ikke dukket opp ved prøvekjøring? Hadde det feks vært vibrasjon i bremsene etter et kjøp, ville jo de mest sannsynlig vært der under prøvekjøringen også. Jeg er HELT for at slike skal henges ut med fullt navn. er så mye useriøse tullinger som tror de kan gjøre som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har naturligvis rett i at dette ikke er en domstol, men uskyldpresumpsjonen gjelder allikevel her. Etter personvernopplysningsloven skal det blant annet kreves samtykke av rette vedkommende for publikasjon av sensitive opplysninger (herunder fullt navn, adresse og så videre), og bimmers har ingen interesse av å inntre som "mellommann" i en slik konflikt. Derfor sladdes navnene inntil annet er avklart - enkelt og greit. Som du også er inne på kan trådstarter lyve/pynte på sannheten/you name it og det er derfor ikke mindre enn rett og rimelig at den andre part holdes anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også i andre tråder her at denne personen er nevnt ja. hvertfall 3 stk. Hehe. Er nok ikke første gangen nei.. :/

Sleng ut link til disse trådene som han er nevt i tidligere i andre saker. Helt klart en person som flest mulig burde advares mot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er skrivd i kontrakten?

211 overført og resta cash?

Isåfall har du jo bevis på at du bare har fått 200 overført.

Personlig selger jeg ikke biler annet enn cash eller penger mottatt på min konto.

Bankremisse kan forfalskes.

Men så er dyreste bilen jeg har solgt 40k da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banken har ikke lov å betale ut pengene før bilen er omregistrert på den nye eieren. Så hvis du ikke har skrevet under på omregistrering av bilen så står du fortsatt som eier hos biltilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banken har ikke lov å betale ut pengene før bilen er omregistrert på den nye eieren. Så hvis du ikke har skrevet under på omregistrering av bilen så står du fortsatt som eier hos biltilsynet.

Det stemmer ikke,santander utbetaler pengene når de har kopi av del 2 av vognkortet med underskrift av selger, i mitt tilfelle så fikk jeg med del 2 hos selger, han tar da en stor risko, jeg fikk forøvrig ut bilen uten at det var utbetalt ei krone:)

Spurte selgeren om han turte dette, fikk da beskjed om at hvis jeg ikke betalt så kom det 2 personer fra russland og hentet både meg og bilen! Han selv var fra Latvia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke,santander utbetaler pengene når de har kopi av del 2 av vognkortet med underskrift av selger, i mitt tilfelle så fikk jeg med del 2 hos selger, han tar da en stor risko, jeg fikk forøvrig ut bilen uten at det var utbetalt ei krone:)

Spurte selgeren om han turte dette, fikk da beskjed om at hvis jeg ikke betalt så kom det 2 personer fra russland og hentet både meg og bilen! Han selv var fra Latvia

Jo, det stemmer det han sier. De man tar lån hos betaler ikke ut et rødt øre før bilen er omregistrert til nye eiers navn og adresse etc. Det du har opplevd er ren trussel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det stemmer det han sier. De man tar lån hos betaler ikke ut et rødt øre før bilen er omregistrert til nye eiers navn og adresse etc. Det du har opplevd er ren trussel.

Nei , det står i lånepapirene til santander, de utbetaler lånet når kontrakten er sendt til dem og kopi av del to er underskrevet, du har 10 dager på deg til å ettersende kopi av nytt vognkort.Trussel? helt på sin rett hvis jeg svindlet fyren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei , det står i lånepapirene til santander, de utbetaler lånet når kontrakten er sendt til dem og kopi av del to er underskrevet, du har 10 dager på deg til å ettersende kopi av nytt vognkort.Trussel? helt på sin rett hvis jeg svindlet fyren

Da har Santander andre regler enn de fleste andre banker/utlånere har. Trussel ja, ville vært langt mer rett og faktisk riktig og gå til politiet HVIS du skulle ha svindla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Santander andre regler enn de fleste andre banker/utlånere har. Trussel ja, ville vært langt mer rett og faktisk riktig og gå til politiet HVIS du skulle ha svindla.

Humor er ikke din greie....., trenger vel ikke ta alt så jævla alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser tråder som dette her, og hvordan folk klarer å rote seg borti ting med å operere med ulik kontraktsum og reell kjøpesum, så blir jeg egentlig litt glad, for det er et tegn på at Norges advokatstand ikke kommer til å få for lite saker med det første. Maken til ubrukelig salgsgjennomføring av begge parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humor er ikke din greie....., trenger vel ikke ta alt så jævla alvorlig.

Hadde ingen intensjoner om å være morsom eller noenting. Hadde jeg kjøpt en bil av en fyr, og fått opp i trynet mitt at hvis jeg ikke betalte for bilen, så ville to menn fra russland hente både meg og bilen, så hadde jeg bare pent sagt at han kunne beholde bilen, for sånne folk kan egentlig bare gjøre en ting, og det er faktisk slutte å puste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...