maprixx Skrevet Februar 2, 2015 Share Skrevet Februar 2, 2015 Hei. Skal kjøpe meg bil nå, og har funnet meg en BMW 520, som jeg skal kjøpe på tirsdag.Siden forsikringen er såpass dyr for meg, så har jeg en del spørsmål om hvordan jeg kan få den billigere. Har tatt lån i DNB for å kjøpe denne, og har fått tilsendt et finansieringsbevis, så alt skal være i orden utenom forsikring. Har snakket med en rekke forskjellige selskaper, og de er groteske på forsikringa. Er det noe som helst mulighet for at bilen kan stå i et annet navn, og forsikres på denne personen når jeg har lånet?Er det evt mulig at den andre personen står som medeier, og tar seg av forsikringen med hans selskap. Eller at jeg står som medeier?Veldig usikker her, og vil ha dette fikset så fort som mulig.Takk for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 2, 2015 Share Skrevet Februar 2, 2015 Velkommen til Bimmers.no Husk å les forumreglene før du poster ny tråd(det finnes lignende tråder/innlegg om dette) Klart man kan ha forsikringen på en annen person som for eks. mor eller far for å få det billigere, men det dumme er jo at du selv ikke lager deg noe bonus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maprixx Skrevet Februar 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2015 (endret) Hei, og takk!Skal lese de og ta det til betrakting senere Hvordan skal man gå frem da? Må jeg eller far/mor stå som hovedeier?Og hvordan fungerer det når jeg har lån på bilen i mitt navn? Endret Februar 2, 2015 av maprixx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 2, 2015 Share Skrevet Februar 2, 2015 Jeg antar det er en viss standard for dette, men iht. Nemi Forsikring kan ingen andre enn bilens eier og/eller samboer/ektefelle være forsikringstaker. Med andre ord må bilen være registrert på dine foreldre, eller en annen som forsikringen skal stå registrert på. I mine øyne er det like greit å starte med bonussparingen først som sist. En gang må være den første og det er nesten like greit eller bedre å starte nå, enn når du er i etableringsfasen om noen år. Det er forresten ikke noe som heter "E46 520". E46 = 3-serie, 520i/d = 5-serie. Det du derimot har er E46 320i/d eller E39 520i/d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Februar 2, 2015 Share Skrevet Februar 2, 2015 Har du lån med pant i bil må vel du stå som hovedeier i vognkortet? Da blir det verre å forsikre på mor eller far f.eks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Februar 2, 2015 Share Skrevet Februar 2, 2015 Det er bare å bite tenna sammen og begynne å spare bonus! Står bilen i foreldrenes navn, får du null bonus-sparing... Det er visstnok mulig å øke bonusen dobbel så fort ved å bytte selskap hver gang du har vært kunde i mer enn 180 dager. Et smutthull i bonusreglene gjør at det nye selskapet setter deg opp om du har vært kunde i forrige selskap i mer enn 180 dager, les mer her: http://www.dinside.no/927736/slik-dobler-du-bonusen-paa-halve-tiden Ellers er det bare å shoppe rundt! Det er ofte stooor forskjell på prisene. Har lagt merke til at Storebrand har hatt gode priser de gangene jeg har sjekket der. Er du medlem i en fagorganisasjon, eller kan bli det? Det gir ofte store rabatter gjennom kollektive forsikringsavtaler. Skriv gjerne noen linjer om bilen, når handelen er i boks! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thommas88 Skrevet Februar 3, 2015 Share Skrevet Februar 3, 2015 Du kan stå som medeier i bilen å opptjene bonus og forsatt få den billig på mor eller far di Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 3, 2015 Share Skrevet Februar 3, 2015 Du kan stå som medeier i bilen å opptjene bonus og forsatt få den billig på mor eller far di Nei det kan han ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Februar 3, 2015 Share Skrevet Februar 3, 2015 Hvis du tar kilometer du kjører i året og deler på to, så oppgir du den kilometern til forsikringselskapet, og bytter etter 6 måneder. Da bygger du opp bonus fortere enn og få vært økning vært år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thommas88 Skrevet Februar 3, 2015 Share Skrevet Februar 3, 2015 Nei det kan han ikke. Hvis du sier nei så kan du jo begrunne det litt. Bilen jeg hadde før den jeg eier nå sto på min far for å få billigere forsikring mens jeg sto som medeier for å opptjene bonus. Dette var hos dnb så sant dette ikke er endret så går det forsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 3, 2015 Share Skrevet Februar 3, 2015 Hvis du sier nei så kan du jo begrunne det litt. Bilen jeg hadde før den jeg eier nå sto på min far for å få billigere forsikring mens jeg sto som medeier for å opptjene bonus. Dette var hos dnb så sant dette ikke er endret så går det forsatt. Jeg begrunner det ikke på annen måte en deg. Det lar seg ikke gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maprixx Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2015 (endret) Takk for alle tips. Ble til at jeg satte forsikringa på meg, da jeg fikk et godt tilbud fra Tryg forsikring. Har snakket med rundt 8 forskjellige selskaper, og fleste av de er jo nesten dyrere en totalprisen på vogna. Hvis du tar kilometer du kjører i året og deler på to, så oppgir du den kilometern til forsikringselskapet, og bytter etter 6 måneder. Da bygger du opp bonus fortere enn og få vært økning vært år Skal ta det i betrakting. Så skal se om jeg kan gjøre dette når den tid kommer Legger ved noen bilder av bilen . Ble en E39 525i med 170hk. Strålende fornøyd er jeg ihvertfall ! Endret Februar 9, 2015 av maprixx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Februar 9, 2015 Share Skrevet Februar 9, 2015 Gratulerer med fin E39!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Februar 9, 2015 Share Skrevet Februar 9, 2015 Om det er en 525 er det rett over 190 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Februar 9, 2015 Share Skrevet Februar 9, 2015 Grattis med flott bil! Er nok en 520i dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå