laffe Skrevet Februar 2, 2015 Share Skrevet Februar 2, 2015 Hei, Etter å ha vært drømmetitter på Finn.no i ett års tid begynner det nå å bli vanskelig å holde igjen, og et kjøp virker å være rundt hjørnet. Ser i utgangspunktet etter Facelift-modeller da ny girspake er arti + at disse er litt penere både i eksteriør og interiør. En fordel med 08+ er også muligheten for maskinskadeforsikring. Ser at spesielt IF virker greie på dette da deres superforsikring er gjeldene også for modeller eldre enn 7 år så lenge man tegnet forsikring før bilen ble 7 år. Noen som har noen positive/negative erfaringer med dette? Også til andre selskaper. Litt av grunn til ønsket om maskinskadeforsikring er erfaringen/inntrykket av antall register havari på N47 motoren. Antall havari er sikkert få i forhold til antall biler solgt, men føler likevel at dette er noe som kan greit å slippe og ligge våken natterstid på grunn av. Mulig jeg overdriver risikoen for dette? Ser at det er en del greie kjøp på E60/E61 der utstyrslisten ikke er komplett. Spesielt Navi proff og sportstoler/komfortstoler er viktig utstyr, men ser det er mange biler som mangler dette. Har forstått det slik at en oppgradering av den lille navien til stor er dyrt. Type 15-20000,- Noen som kan bekrefte dette, eller har prisene gått litt nedover. Har lest litt i andre tråder om dette, men de er ofte veldig lange, noe som gjør det vanskelig å finne svarene man leter etter. Om noen har noen andre gode tips i forbindelse med kjøp så er jeg takknemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 2, 2015 Share Skrevet Februar 2, 2015 Prisene på oppgradering av navigasjon kommer i hovedsak an på hvilket system du ønsker å gå for, samt hvor du ønsker å kjøpe dette og om du kan montere det selv. CCC som er det eldste systemet bør du nok klare å montere for 5000,- +/-, men personlig synes jeg ikke det er verdt det. CIC som er neste generasjon vil nok være mulig for rundt 10000,-, muligens litt mindre, mens NBT som dagens modeller kommer med er noe dyrere. Dette er basert på at du gjør monteringen selv, og bruker litt tid på å finne rimelige deler. Ellers er standardfeilene på disse rust på bakluke, kabelbrudd i hengslene til bakluke, dugg i frontlykter, tett drenering fra panoramatak, som igjen kan gjøre skade på elektronikk og slike koselige ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 2, 2015 Share Skrevet Februar 2, 2015 Du kan jo ta deg en lese runde her: Spesielt innlegg nr. 6 "saltkjelen" http://bimmers.no/topic/577767-forskjell-p%C3%A5-e60-f%C3%B8r-og-etter-face-lift/?hl=%20bmw%20%20e60%20%20forskjell Div. om E60/61, kjente feil osv. http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E60/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Februar 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2015 Takk for svar. Har lest saltkjelens innlegg tidligere, og det er jo en fin innføring i hvordan BMW oppgraderer modellene sine. En del andre produsenter som har noe å lære der med tanke på holde modeller interessante:) Ser jo at de fleste kjente problemene på E61 er håndterbare, de kan vel bli en kilde til irritasjon, men forhåpentligvis slipper man unna alle på engang. Det er registertrøbbelet som er min største bekymring, men forhåpentligvis er superforsikring en god måte å evt. håndtere dette på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Februar 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2015 AWT: Prisen har jo blitt litt bedre, men ser jo at det beste er å finne en bil med stor navi installert. Om man kjøper enn med liten navi er det jo evt.greit å legge av penger til oppgradering til CIC. Men 10000 er likevel mye, og det er en jobb som kanskje er krevende å gjøre selv. Blir vel fort 15+ om man skal ha jobben gjort av andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 2, 2015 Share Skrevet Februar 2, 2015 Det beste er naturligvis å finne en bil som har det utstyret man har, men på en annen side så er det dumt å droppe en bil om alt annet er "perfekt". Den perfekte bilen finnes dessverre ikke, og når man skal handle brukt blir det dessverre ikke noe bedre. Jobben er ikke særlig krevende, men det er jo en fordel at man interesserer seg for slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Februar 4, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2015 Ok. Blir vel så jeg i hovedsak ser etter biler med stor navi. Virker som litt for stor jobb til å gjøre selv med mine kunnskaper, samtidig som prisene for å få andre til å gjøre det kanskje er høyere enn hva det smaker. Men takk for råd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Februar 4, 2015 Share Skrevet Februar 4, 2015 Så vidt jeg vet er det ikke så krevene, du må ha av lister, for å komme til skruer, skru ut det som skal byttes ut osv. Har en på jobben med en F10 2012, med CIC og liten skjerm, han har satt inn NBT systemet til BMW, og der var det bare av med lister, ut med skjerm, aircondition kontroller, kjørecomp og sette inn nytt hvis jeg ikke missforstod han Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Februar 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2015 Noen som forresten vet om det er vanlig med elektrisk ekstravarmer til kjølevæsken på disse bilen? Slik at de lettere når driftstemperatur om vinteren.Googlesøk på dette gir veldig varierende treff, med lite konkrete svar. En del av bilene jeg ser på er importert og uten "842" Cold Climate Version i utstyrslista. Mitt inntrykk er at det ikke er noe stor grunn til å styre unna disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 5, 2015 Share Skrevet Februar 5, 2015 Elektronisk varmer er jeg ganske sikker på at ikke finnes til 5 serie. Men du har mulighet for webasto da. Ettermontering kit koster vel ca 14k fra BMW. Ikke så vanskelig å montere selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 5, 2015 Share Skrevet Februar 5, 2015 Så lenge du ikke bor på ett sted det ofte er 20 minus så har du ikke behov for Cold Clima pakken. Jeg hadde ikke dette på lin tidligere E90 325d og har det heller ikke på min nåværende F10 530d, har aldri savnet det igrunnen. Men nå er sikkert vintern litt annerledes her på Sørlandet kontra Finnmark eller Røros Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Februar 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2015 Er sjelden noe særlig under 10 minus her så overlever nok. Men kjørte en X3 som taxi en periode, og minnes at den holdt en veldig god tempratur og ble veldig fort varm selv om det var under minus 20 ute. Antok at den hadde et eller annet system for å varme kjølevæske opp elektrisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 6, 2015 Share Skrevet Februar 6, 2015 Cold climate pakken er ikke noe med oppvarming av kjølevannet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Februar 11, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2015 Da ble ny bil. Gratulerer til meg selv 08 520d med en grei utstyrspakke (imine øyne). Ikke rukket å kjøre så langt ennå, men merker at sportstolene i E61 kanskje ikke passer meg like godt som de i e46n jeg har nå. Satser på at det er en tilvenningssak. Ellers veldig fornøyd. Men prøvde å koble musikk fra mobil til anlegget via AUX, men mobilen spilte bare lyden ut via egen høytaler. Litt usikker på om problemet er mobilen eller AUX-inngangen i bilen. Noen som har vært bort i lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArneR. Skrevet Februar 11, 2015 Share Skrevet Februar 11, 2015 Har du kjøpt med sportsstoler, har du allerede gjort den stor tabbe hehe. Komfortstolene er så ufattelig mye bedre på absolutt alle måter, at jeg har aldri vurdert en bil uten disse. Men gratulerer med ny bil allikevel hehe. Få bilder og utstyrsliste da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå