Gå til innhold

Til alle med N47 motoren! Det kjente problemet med registerkjedet!


ThomasLS
 Share

Anbefalte innlegg

Stemmer det. Derfor jeg er tilhenger av å gjøre den ekstern. Den er forøvrig "slik" på alle dieselmotorene, og når du ser hvor mye rart den stakkars turboen må spise så blir det enda klarere at åndinga kan få lov å gå en annen plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo enig i den, noe drit den resirkulasjonen av avgassene, burde bare gått rett til katalysator eller bli brent av på en annen måte. Stakkars turbo og alt annet på veien.

 

På jobben må turbinen til generatoren vaskes sånn 2-3 i året fordi bladene får et belegg som gjør den mye mindre effektiv. Ser for meg det samme kan skje med turboen. Skal åpne og se på innside hvordan det står til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte til Bavaria på Gardermoen og fikk beskjed om at min 320D -08 også gikk under denne aksjonen. Blir time 13 mai.

Var litt urolig da min ble 7 år i januar og jeg kjøpte bilen for 5 dager siden :P men det skulle ikke være noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N47 motoren er en misslykket konstruksjon kvalitetsmessig.

Registerkjede, sprekker, HP pumpe...og jeg har sett MANGE. I tillegg må mange av disse "leve" med ulyd selv om de er i orden..

Det vil selvsagt finnes unntak, men problemfrekvensen her er høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal min inn for å få fikset denne register feilen + sluk av kjølevæske.

Den var tidligere inne for det samme hos bavaria før jeg kjøpte bilen, men det er ikke borte blitt. Skal ta med litt info om denne goodwill garantien ja!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder denne feilen N47 motorer produsert etter oktober 2011?

 

Så vidt jeg har fortstått det, nei. Det er bare aksjon på de tidlige N47 motorene. Fohandleren min sa at N47D20C ikke er noen aksjon på. Ikke de versjonene etter det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har fortstått det, nei. Det er bare aksjon på de tidlige N47 motorene. Fohandleren min sa at N47D20C ikke er noen aksjon på. Ikke de versjonene etter det heller. 

Men min 2008 123d vil være under aksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Bilia med min 116D produsert i Desember 09.
Gjaldt heller ikke min bil, de sjekket status med nøkkelen og da ville det dukket opp en beskjed fra BMW om dette også gjaldt min.

Men har allikevel superkasko fra DNB, som dekker motor og gir, tar ingen sjanser med disse motorene.

Endret av J.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk heller ikke beskjed om noe når de sjekket min nøkkel hos min BMW forhandler. Min er produsert 02.09.

 

Men er ikke Bavaria da, men skulle tro at så lenge det er en autorisert BMW-forhandler så gjelder det der. Sendte også mail til samme forhandler og hørte om de kjørte denne kampanjen, da spurte de om skiltnummeret, hørte ikke noe mer etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...