Gå til innhold

Nye BMW 7 Serie uten kamuflering - G11 2016

quandt1960
 Share

Anbefalte innlegg

M-sporten var rå, grei for de som ikke liker krom :) Persolig synes jeg en bil i denne klassen kler litt krom, det handler om luksus og overdådighet og da skal det være elegant. Derfor liker jeg også at BMW har holdt litt igjen på designet, selv om mange her har kritisert akkurat det. I denne bilklassen skal det være litt rene og elegante linjer, er derfor jeg mener MB har bommet med designet på sin S-klasse da alt svulmer og er "opphovnet". Men det er øyet som ser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kommer i tre designvarianter. En standard, Design Pure Excellence (J. mye krom) og M Pakke. Så der kan man jo velge krommengde. Personlig liker jeg Design Pure Exellence, gir bilen skikkelig luksuspreg. To nye farger i BMW sortimentet: Magellan Grey, Arctic Grey Brilliant Effect, Individual: Almandine Brown (et av de lekkede bildene), Aventurine Red og Frozen Dark Brown Met. Aventurine Red har jeg ikke sett i utvalget tidligere og ser skikkelig tøff ut. Personlig tror jeg hadde gått for Azurite Black med lyst beige interiør.

Interessant å se BMW Touch Command, ser ut som vanlig Samsung surfebrett.post-62313-0-61609800-1434090721_thumb.j

De har og droppet Bang Olufsen og går over til Bowers&Wilkins

Hele greien på godt Tysk ser ut som et Fliegenschiff!!

Endret av FJPopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en titt på den tyske prislisten på bmw.de, og ble veldig positivt overrasket over at laserlysene bare er 1200 euro og adaptive LED lys er forøvrig standard. Jeg trodde dette var dritdyrt etter å ha lest om laserlysene på i8 som jeg mener koster over 80000 kr.

Ikke det at jeg skal ha meg 7'er, men dette er jo noe som kommer på neste 5 serie snart også.  ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en titt på den tyske prislisten på bmw.de, og ble veldig positivt overrasket over at laserlysene bare er 1200 euro og adaptive LED lys er forøvrig standard. Jeg trodde dette var dritdyrt etter å ha lest om laserlysene på i8 som jeg mener koster over 80000 kr.

Ikke det at jeg skal ha meg 7'er, men dette er jo noe som kommer på neste 5 serie snart også.  ;-)

Vil anta at siden produksjonsvolumet på 7 serie er en del større en for i8 at de klarer å fordele kostnadene på flere enheter og dermed tilby en bedre pris.

I Norge vil jeg tippe det havner et sted på en 25000 kr

På i8 koster de 97000 spenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anta at siden produksjonsvolumet på 7 serie er en del større en for i8 at de klarer å fordele kostnadene på flere enheter og dermed tilby en bedre pris.

I Norge vil jeg tippe det havner et sted på en 25000 kr

På i8 koster de 97000 spenn

Hvorfor tror du det vil koste så mye som 25000 kr i Norge?

Se på adaptive LED lykter til F10 f.eks. De koster 1990 euro i Tyskland og 22000 kr i Norge, så laserlys til nye 7 serien bør koste maks 15000 kr i Norge.

Edit: Fant ikke pris på laserlys til i8 i Tyskland, men i Italia koster de 9750 euro.

Endret av E.H.D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... BMW's firesylindrede hovedkvarter toner i bakgrunnen og dermed er Mat Watson på besøk i BMW Welt og der har jeg vært... :)... Jeg synes at de nye laserlysene er serøst kule også når de er slukket (ref: de blå stripene). Bilen oser ellers av gjennomført høy kvalitet når det gjelder interiøret... dumt at selv den billigste modellen koster en halv formue... [-(

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens F01 730d begynner på 1 040 000,- (211 hester 979 000,-) så skal jeg tippe så vi kommende 730d komme på rundt 900 000 kr takket være vektredusjonen. Men ja, fortsatt alt for mye penger så derfor har jeg håp på den kommende G30 5-serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...