Gå til innhold

Sedona rød E82 123d, Solgt


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

Takker! :)

Takker :)

Vals prøver jeg og MarcusDS oss på imorgen, og senk blir først til neste sesong :)

Har funnet ut jeg skal se om jeg finner bakdekk som er 245/35 også, da jeg slipper å valse så altfor mye da og får ikke noe drastisk strekk :) så om noen vil ha dekk som er 265/30-19 så skal dusse bort! :)

Bare husk å behandle metallet etterpå slik at det ikke oppstår rust, hvis du skulle være så uheldig at lakken sprekker. Hvor mye mønster er det igjen på bakdekka? har spist opp Michelin PSS dekka mine snart som jeg kjøpte i slutten av mai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk å behandle metallet etterpå slik at det ikke oppstår rust, hvis du skulle være så uheldig at lakken sprekker. Hvor mye mønster er det igjen på bakdekka? har spist opp Michelin PSS dekka mine snart som jeg kjøpte i slutten av mai...

Det skal gjøres ja! :)

Bakdekkene har vel 5-6 mm, skal finne ut iløpet av dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bakfelgene stakk litt vel mye ut men. Er dette replika felger? Fant ikke orginale med de innpress som du har.

Ja stakk litt mer ut enn jeg hadde håpet på, men håper det løser seg med de videre planer. Dekkene er litt brede og skal valse 10 mm ut. Skal også undersøke om jeg kan frese 3-4 mm av senter her på jobb, må bare finne ut litt om materialet på felgen og gjøre noen styrke beregninger.

Nei de det var det jeg også stusset på når jeg hadde kjøpt dem. Ble annonsert som originale hjul, men sjekket ikke før jeg hadde fått dem i hus. De er desverre replica hjul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville satset på 235 bak jeg da. Samt nankang hjul eller noe i den duren. Få tak i noen smale dekk. Skal du valse skjermene dine 10mm ut? Det vil jo garantert ikke bli fint. 

 

Men uansett tøffe felger som kler bilen. Jeg hadde jo ET42 9,5" på min bil og da gikk felg kanten helt ut. 

Endret av andreaskarm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De felgene kledde 1-eren godt! :)

 

Bare et lite tips: Husk at når du senker bilen så trekkes hjulene inn bak pga camberen, så jeg anbefaler deg å vente med å valse til du har fått senket bilen og fått på den dekkbredden du ønsker. Man vil ikke valse mer enn man må. 

 

Holder også en knapp på 235/35 bak, som nevnt over. Samt 215/35 foran :)

Endret av Frode D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville satset på 235 bak jeg da. Samt nankang hjul eller noe i den duren. Få tak i noen smale dekk. Skal du valse skjermene dine 10mm ut? Det vil jo garantert ikke bli fint. 

 

Men uansett tøffe felger som kler bilen. Jeg hadde jo ET42 9,5" på min bil og da gikk felg kanten helt ut. 

 

Er å jakter nå så blir nok nye bakdekk til uka :) utsetter vals litt.

Takk :) er ET24 på 9" bak

 

Style 128 såg overraskende bra ut på 1-serien må jeg si! 

 

Takk takk :)

 

De felgene kledde 1-eren godt! :)

 

Bare et lite tips: Husk at når du senker bilen så trekkes hjulene inn bak pga camberen, så jeg anbefaler deg å vente med å valse til du har fått senket bilen og fått på den dekkbredden du ønsker. Man vil ikke valse mer enn man må. 

 

Holder også en knapp på 235/35 bak, som nevnt over. Samt 215/35 foran :)

 

Takk! :)

 

Blir som dere sier å finne  dekk å sette på bak

 

 

fikk pris på 3350 for sette 315/35/19 dekk forran, ta dekkene forran å sette dem bak (de er jo 335/35 allerede..)  Er det grei pris?

dekk er Nankang NS-20

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NS-20 er ganske dårlige. Ville heller kjøpt NS-2, har god erfaring med de. Tror du får de for 600-700kr stk på dekkonline.

 

EDIT: Ser NS-2 koster 1000kr stk på dekkonline, mens NS20 koster 1350kr. 

 

Lest veldig mye dårlig om NS-2, enormt dårlig på vått føre har jeg fått høre.

Egentlig litt om NS20 også men håpte de skulle være brukbare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NS-2 er livsfarlige på vått! Bråker mye gjør de og. Men de er knallharde, så slitasje er et ikke-tema :P

 

Dette er bare tull. Jeg kjørte til tyskland i sommer, samt rundt Nurburgring med disse på vått. Og de fungerte kjempebra. Aldri hatt noen problemer.

 

Når det gjelder falken, er disse altfor firkantet, og vil deg problemer med sporing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det handlet hankook ventus s1evo2 dekk bak, så beholder jeg vredestein dekka forran en stund til :) satser på de kommer til uka, så må jeg bare skifte tilbake til 17" imellomtida, subber litt mye..

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Hankook/Ventus-S1-evo2.htm

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...