AndreasBr Skrevet Februar 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2015 Jeg kostet på min nyinnkjøpte E60 ca 20 000kr i løpet av de to første månedene jeg eide den. Jeg er alltid forberedt på slike kostnader ved kjøp av brukt bil, det er bare sånn det er. Angående bremsene, var varsellampe for bremseklosser aktiv når du så på bilen? Hvis ikke mener nå jeg at du selv er ansvarlig for å sjekke ut dette nøyere. Får "bare" dekket 80%, det er da 80% mindre enn hva du hadde endt opp med å koste på den hvis du ikke tegnet forsikring. Hva du betaler for en bil er ganske likegyldig, bilen har gått 160 000. Kostnadene begynner å komme når du kjøper biler med slik kilometerstand. Det er sånn dette gamet er. Nei, bremsekloss var ikke aktiv på idrive'n, den viste at det var lenge igjen til bremsene måtte byttes. Spiller ingen rolle om det er 20% eller 100% jeg må dekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 18, 2015 Share Skrevet Februar 18, 2015 Det er jo fritt fram og sjekke om bremsene er utslitt når du kikker på bilen.. Om du ikke gidder og jekke opp og ta av hjulet for og lettere se, så tar du jo en kjangs.Kan ikke skylde på selger for at du ikke sjekka bilen godt nok. Er jo heldig som slipper unna med 6000 kr mot 30000,-. Hadde ikke klaget så mye over det (selv om jeg er sunnmøring). Og 160 000 km er jo i området der ting begynner og bli slitt og må byttes.. santho96, AndreasBr, HPVL og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 18, 2015 Share Skrevet Februar 18, 2015 (endret) Man ligger som man reder, enkelt å greit. Ingen av disse delene er unormalt å skifte på såpass høy km stand. Visst man da ikke får sjekket dette nøye før kjøp, så er sjansen for at man kan bli sittende med svarteper i ettertid tilstede. PS: På en normal NAF-test, så leser de ut motorstyring for å se etter lagrede feilkoder. Endret Februar 18, 2015 av CrZyWiz HPVL reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Februar 19, 2015 Share Skrevet Februar 19, 2015 Kjøpte brukt e61 525d påkostet den 46.009 kr på 3 uker. Tok det som en mann og tok dette på min kappe:) Shattered, scoot og Torek reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 19, 2015 Share Skrevet Februar 19, 2015 Det finnes utallige tråder som omhandler tilsvarende, og det meste står nok godt forklart der også. Det er lovens utgangspunkt at man helt og holdent kan stole på selgers beskrivelse, og allikevel inneha alle de rettigheter som følger av loven. I teorien kan man derfor kjøpe en bil over nett, uten å ha besiktiget bilen og allikevel kunne kreve ukjente feil og mangler gjeldende. Hvorvidt de ovennevnte tingene kan karakteriseres som feil eller mangler ved produktet avhenger av hva som er sagt/gjort/beskrevet/fremgår av kontrakt/salgsannonse/og så videre. I tillegg avhenger det av om du har kjøpt bilen av en forhandler eller av "likesinnede" (altså: amatører) i forhold til hvilken lov som skal anvendes. Videre er det akuelt å veie forholdet mellom tingens pris, kilometerstand og stand forøvrig. Dersom selger oppfordret deg til å undersøke bilen før kjøp, og du unnlot å etterkomme selgers oppfordring vil kjøpers undersøkelsesplikt inntre. Dersom dette er tilfellet vil du ikke kunne kreve feil og mangler for ting du burde oppdaget ved undersøkelsen gjeldende. I et slikt tilfelle må man kunne si at slitte bremser er noe du definitivt burde oppdaget. Når alt kommer til alt er det viktig å påpeke at en bil som har gått 165.000km og er åtte år gammel, og har slitte bremser og glødeplugger er forhold man med rimelighet kan/bør forvente. Dersom selger har hevdet at bremsene var nye, vil jeg imidlertid påstå at du har krav på utbedring av bremser. SweetBMW, Otis, scoot og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 19, 2015 Share Skrevet Februar 19, 2015 Her har vel selger nullstilt bremse intervallen i Idriven uten å bytte bremsene om det var mange KM igjen og bremsene er oppbrukte.Hvorfor nevnte de ikke bremsene på NAF testen? er noe som ikke stemmer. bricks reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Februar 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2015 Her har vel selger nullstilt bremse intervallen i Idriven uten å bytte bremsene om det var mange KM igjen og bremsene er oppbrukte. Hvorfor nevnte de ikke bremsene på NAF testen? er noe som ikke stemmer. Det verkstedet sa var at det er vanskelig å se innsiden av bremseskiven. Grunnen til at NAF ikke ser det er at de er totalt udugelige til alt annet enn å frakte bilen fra A til B når noe skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Februar 21, 2015 Share Skrevet Februar 21, 2015 Jeg vil nå heller si at det er su som er udugelig. Når du ikke er sikker p om motorlampen luste eller ikke når du kjøpte bilen. Men samme det, det er jo såpass lenge siden du kjøpte bilen at du har neppe noe dunskulle sagt med mindre du tok kontakt med eier dagen bilen havner på verkstedet. scoot, HPVL, SweetBMW og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Februar 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2015 Jeg vil nå heller si at det er su som er udugelig. Når du ikke er sikker p om motorlampen luste eller ikke når du kjøpte bilen. Men samme det, det er jo såpass lenge siden du kjøpte bilen at du har neppe noe dunskulle sagt med mindre du tok kontakt med eier dagen bilen havner på verkstedet. Du har nok rett der Er uansett litt surt da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Februar 22, 2015 Share Skrevet Februar 22, 2015 Dette er bare Nok et eksempel på at folk ikke sjekker biler godt nok! Dyreste sjekken hos NAF er en veldig bra test hvor di går på bilen med lupe omtrent. Der skriver di ned di minste ting!! Jeg har brukt det flere ganger både ved kjøp og salg. Det er som alle sier her at bremser og glødeplugger er slitedeler å tror du skal si deg fornøyd når du får dekket turbobyttet. Men når det er sagt så burde du få kjøpt bremser å byttet di for langt mindre enn nevnte pris. Om du ikke kan skru selv Pga kunnskap eller plass så har du helt garantert noen kjente som kan hjelpe deg. Å sette slike biler eller biler gjennerelt på verksted er aldri lønnsomt når det kommer til bremser osv. Skal ingenting til før di mener at bremser må byttes. Pluss at di tar en formue! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Februar 25, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2015 (endret) Dette er bare Nok et eksempel på at folk ikke sjekker biler godt nok! Dyreste sjekken hos NAF er en veldig bra test hvor di går på bilen med lupe omtrent. Der skriver di ned di minste ting!! Jeg har brukt det flere ganger både ved kjøp og salg. Det er som alle sier her at bremser og glødeplugger er slitedeler å tror du skal si deg fornøyd når du får dekket turbobyttet. Men når det er sagt så burde du få kjøpt bremser å byttet di for langt mindre enn nevnte pris. Om du ikke kan skru selv Pga kunnskap eller plass så har du helt garantert noen kjente som kan hjelpe deg. Å sette slike biler eller biler gjennerelt på verksted er aldri lønnsomt når det kommer til bremser osv. Skal ingenting til før di mener at bremser må byttes. Pluss at di tar en formue! Heh... Til og med ting NAF sjekket var det feil på... Så ja... Ikke stol alt for mye på NAF De har ikke engang notert at motorlampa lyste, tror fyren hadde røyka noe før han begynte.. Jeg har byttet bremser, men det er fortsatt en eller annen lyd som visstnok kun jeg hører. Ble byttet hos Furubakken Bilverksted. Skal sies at de ringte meg og fortalte at bremsene ikke var helt klare for utskifting, men jeg hadde allerede kjøpt deler så hvorfor ikke, nå vet jeg at det er 100% og slipper å tenke på det på laaaaaaaaaaaang tid, istedet for å lure på "er det bra nok???" Pappa hører den ikke, verkstedet fant ingen feil med understell, NAF fant ingen feil med understell, men jeg hører en lyd som tilsier at det er slark i noe.(eller noe) NOe som bekreftes av vibrering i 120.(eller noe) Men, jeg skal nå vente til jeg får på sommerdekk, og se om det er likt da. Om det er det, får verkstedet se på det igjen. Der minnet du på meg at jeg må få levert sommerfelgene til retting og plugging. Takk Jeg kan ikke skru fordi det er rett og slett ikke tillatt i garasjen for en eller annen jævla fuckings retardet grunn. Retardery på høyt nivå, har null tiltro til styret hverken i borettslaget eller garasjeeiet, så jeg gir blanke faen.. Jeg skrur (nesten) det jeg trenger.. Byttet EGR-termostat nå, og gjett om, bilen viste 90 grader istedet for bare... eh.. Står i en annen tråd her et sted. Endret Februar 25, 2015 av AndreasDG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå