AndreasBr Skrevet Mars 6, 2015 Share Skrevet Mars 6, 2015 Hvorfor skal man følge lysene midt på natta når man er alene i krysset? Lyskryss er en uting spør du meg, eneste poenget er å prioritere en vei mer enn en annen. Ofte er jo lyskryss etter hverandre utrolig dårlig matchet. Samtidig som det blir grønt i kryss 1 blir det rødt i neste kryss. Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 6, 2015 Share Skrevet Mars 6, 2015 For hvis ikke kan man plutselig få en bil i siden, og det er 100% din feil? Utover det kunne det gjerne vært lov å kjørt til høyre på rødt slik man kan i statene her til lands også. SweetBMW, Reef89, Fredrik 90 og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mars 6, 2015 Share Skrevet Mars 6, 2015 Hehe, morsomt dilemma. Men jeg må si meg enig, lite som er så irriterende som ineffektive lyskryss. Jeg kjører ofte på rødlys i Oslo tidlig på morgenen og/ellet svinger til høyre på rødt i lyskryss. Dette gjør jeg fordi lyskryssene mangler intelligens og trafikkforståelse. Også kan jeg være litt politisk korrekt å påstå at de 45 sekundene på tomgang jeg unngår gjennom et lovbrudd redder en måke fra KOLS... bmwmann24 og Sammyen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 6, 2015 Share Skrevet Mars 6, 2015 Er dette noe å lage tråd om? Arne Kalevi Palojärvi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 6, 2015 Share Skrevet Mars 6, 2015 Nei hvorfor følge trafikkregler? Hvorfor ikke bare drite i å betale skatt å bare jobbe svart også, er jo så mye penger i statskassa uansett. Å betale skatt er jo bare demotiverende... Jeg kan hvis jeg virkelig legger godviljen til forstå at det kan være irriterende å stoppe på rødt lys nattestid, men synes nå også det er ganske skremmende at en som er tildelt den tilliten det er å ha førerkort i det hele tatt tenker i de baner. For å ha ett samfunn hvor alle kan ha det godt og trygt så må vi ha visse rettningslinjer og regler, samme hvor på trynet og usannsynlige disse reglene kan virke. Vi må enkelt og greit bare følge dem, enten vi vil eller ikke Men til de av dere som med vilje kjører på rød lys når det måtte være på døgnet, håper virkelig dere blir tatt noe jævlig... mropedal, BMWoscar, bricks og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mars 6, 2015 Share Skrevet Mars 6, 2015 En fin greie her er å si at etter kl bla bla har du vikeplikt i lyskryss. Slik som i us at du har vikeplikt til høyre i lyskryss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 6, 2015 Share Skrevet Mars 6, 2015 Da tror jeg det hadde vært bedre om de enten slo seg av eller begynte å blinke gult etter et visst klokkeslett. AndreasBr reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mars 7, 2015 Share Skrevet Mars 7, 2015 Hehe Fredrik 90, jeg kjenner lusa på gangen. Du kjører som du vil, og INGEN skal fortelle DEG hvordan man skal kjøre bil. Men kjører man mer aggressivt enn deg selv, da er det frem med mobiltelefonen for å melde fra til lensmannen. Blir du ikke sliten av å være så hyklersk og politisk korrekt? AndreasBr reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 7, 2015 Share Skrevet Mars 7, 2015 Hehe Fredrik 90, jeg kjenner lusa på gangen. Du kjører som du vil, og INGEN skal fortelle DEG hvordan man skal kjøre bil. Men kjører man mer aggressivt enn deg selv, da er det frem med mobiltelefonen for å melde fra til lensmannen. Blir du ikke sliten av å være så hyklersk og politisk korrekt? Ta å skjerp deg litt Werther, først driter du deg ut med å åpent innrømme noe så erkeidiotisk som å kjøre på rødt lys også skal du kalle andre for hyklere.... Vi har sikkert alle våre svin på skogen i trafikken, men faktum er at jeg har blitt så glad i lappen at jeg følger trafikkreglene så godt jeg kan. Å kjøre bil er for meg en enorm frihet og jeg vil ikke risikere det ved å bryte så enkle regler som dette. Også må du slutte å "late" som om du kjenner meg og andre her inne, blir bare for dumt... Reef89, Arne Kalevi Palojärvi og EasyL reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mars 7, 2015 Share Skrevet Mars 7, 2015 Driter meg ut? Jeg står nå for det jeg gjør, på godt og vondt. Jeg prøver ikke desperat å fremstå som en perfekt sjåfør som vet best. Jeg kjører som en nisse og tar konsekvensene av det, ( men preker ikke til andre om hva som er den rette veien i livet på tross av at jeg gir faen selv...) Mulig du mistolker mine innlegg. Jeg skriver som jeg snakker (også med ukjente), og er ikke en feig faen som er livredd for å prate med fremmede på Essoen Så du behøver ikke bli frekk, jeg gjør ikke forskjell på deg og Ola Nordmann gatelangs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Mars 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2015 Nei hvorfor følge trafikkregler? Hvorfor ikke bare drite i å betale skatt å bare jobbe svart også, er jo så mye penger i statskassa uansett. Å betale skatt er jo bare demotiverende... Jeg kan hvis jeg virkelig legger godviljen til forstå at det kan være irriterende å stoppe på rødt lys nattestid, men synes nå også det er ganske skremmende at en som er tildelt den tilliten det er å ha førerkort i det hele tatt tenker i de baner. For å ha ett samfunn hvor alle kan ha det godt og trygt så må vi ha visse rettningslinjer og regler, samme hvor på trynet og usannsynlige disse reglene kan virke. Vi må enkelt og greit bare følge dem, enten vi vil eller ikke Men til de av dere som med vilje kjører på rød lys når det måtte være på døgnet, håper virkelig dere blir tatt noe jævlig... Snakk om å blåse noe ut av proporsjoner... Ganske latterlig det første du skrev der ihvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Mars 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2015 Da tror jeg det hadde vært bedre om de enten slo seg av eller begynte å blinke gult etter et visst klokkeslett.Det var faktisk ingen dum ide... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet Mars 7, 2015 Share Skrevet Mars 7, 2015 I Trondheim var det slik at det blinker gult om natten i en del kryss, og det fungererte bra. Dog må man passe seg for vikeplikt og fotgjengere i halvsvime AndreasBr reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Mars 7, 2015 Share Skrevet Mars 7, 2015 og der fikk vi svar på hvordan folk klarer å kræsje i lyskryss........ Arne Kalevi Palojärvi, Sammyen og EasyL reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 7, 2015 Share Skrevet Mars 7, 2015 Driter meg ut? Jeg står nå for det jeg gjør, på godt og vondt. Jeg prøver ikke desperat å fremstå som en perfekt sjåfør som vet best. Jeg kjører som en nisse og tar konsekvensene av det, ( men preker ikke til andre om hva som er den rette veien i livet på tross av at jeg gir faen selv...) Mulig du mistolker mine innlegg. Jeg skriver som jeg snakker (også med ukjente), og er ikke en feig faen som er livredd for å prate med fremmede på Essoen Så du behøver ikke bli frekk, jeg gjør ikke forskjell på deg og Ola Nordmann gatelangs. Jeg prøver ikke å fremstå som perfekt, som jeg sa så har vi alle svin på skogen og det gjelder i høyeste grad for meg. Men det jeg sier er at jeg har sertifikatet for kjært til å miste det på noe så idiotisk som å kjøre på rødt lys, det er nesten litt i samme kategori som fyllekjøring (du driver vel med det også du siden du gir faen i alt) Det er visse ting man bare ikke gjør. Med det kan jeg love deg, hadde du eller noen annen kjørt på rødt lys og kjørt inn i siden på min bil og kanskje skadet noen av mine kjære for resten av livet fordi du "gjør som du vil"! Ja da skulle du fått sett på "feig faen"... Ganske latterlig det første du skrev der ihvertfall.. Og det kommer ifra deg, som spør hvorfor du må stoppe på rødt lys om kvelden? Men for å få noe konstruktivt ut av dette så hadde det kanskje vært en god ide med at det f eks blinker gult på tider av døgnet med lite trafikk. Man trenger sikkert ikke full lysregulering midt på natten og ved å la vanlige høyre og venstre regler fungere da kunne hatt noe for seg. Så vidt jeg har fått med meg så er det noen steder de praktiserer dette og spørsmålet er jo om det fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå