Thomaslmh Skrevet Mars 11, 2015 Skrevet Mars 11, 2015 (endret) Hei godtfolk. Jeg har en 2011-mod F11 525d M med nye Continental vinterdekk på GS Split 18" felg. Når jeg akselererer for fullt opplever jeg at bakparten av bilen "svømmer" fra side til side, som om dekkene er for myke, til tross for lufttrykk i øvre ende av det som er anbefalt (3,2). Det virker såpass ustabilt at jeg ikke tør og dra på, med mindre strekningen er helt rett. Er det noen som har erfaring med dette? Hva skyldes det og kan jeg gjøre noe for å øke stabiliteten? Det skal bli interessant å legge om til sommerdekk og se om dette vedvarer. Endret Mars 11, 2015 av Thomaslmh
Thomaslmh Skrevet Mars 11, 2015 Forfatter Skrevet Mars 11, 2015 Takk. Myk gummi som følge av varmt vær eller dårlige dekk (de er helt nye)?
scoot Skrevet Mars 11, 2015 Skrevet Mars 11, 2015 (endret) Nysgjerrig spurt, har bilen din gått langt? Tenker i retning at tidligere femserier ofte svømmer fra bakpartiet hvis knirkeforingene / lenkarmene begynner å bli myke og slitne. Nå er ikke jeg kjent med F10/11 men jeg antar de har noe av de samme foringene som kan forårsake dette. Endret Mars 11, 2015 av scoot
Kjennern Skrevet Mars 11, 2015 Skrevet Mars 11, 2015 Myk som i myk gummiblanding, jeg har haka r2 og de er altfor myke for min smak. Tror det blir Michelin neste gang da de er litt hardere i gummi. Tror ikke mer luft hjelper om dekkene er myke. Slår antispin inn?
Thomaslmh Skrevet Mars 11, 2015 Forfatter Skrevet Mars 11, 2015 Takk til begge. Antispinn slår ikke in med mindre det er vått veidekke. Den har gått 130'. Ellers kan jeg varmt anbefale Michelin X-ice, som jeg hadde til min forrige 520d. Bedre grep også enn nåværende continental.
scoot Skrevet Mars 11, 2015 Skrevet Mars 11, 2015 Ville fått bilen opp på bukk for en sjekk jeg, ting begynner nok å skje med foringer rundt den kilometerstanden.
Thomaslmh Skrevet Mars 11, 2015 Forfatter Skrevet Mars 11, 2015 Har du noen ide om pris for å bytte foringer?
scoot Skrevet Mars 11, 2015 Skrevet Mars 11, 2015 Det kommer nok helt ann på hva som er galt - hvis det i hele tatt er noe som er galt. Men jeg vet at pris på knirkerforinger på eldre femmere ( e39 - e60 ) pleier å ligge på rundt 6-7 laken inklusive deler og jobb. Hvordan det er på F11 aner jeg ikke, de er så nye at de er lang utenfor mitt budsjett enda
Alpejohn Skrevet Mars 11, 2015 Skrevet Mars 11, 2015 Har merket litt dette selv på min E39 med vinterdekk. Virker som den vrir dekka når jeg gir på og du får litt sånn svømmende følelse.Men nå er hovudforingene i bakakselen min gåen da, men den har vært litt flytende i mange år med samme vinterdekk.Det har ikke vært sånn med sommerdekk. Så jeg tipper det er dekka, men skader ikke og sjekke understellet likavel da.
ogee1 Skrevet Mars 12, 2015 Skrevet Mars 12, 2015 Min bil er også sånn med Hakka R. Var verre da dekkene var nye, så jeg har konkludert med at det er for myk gummi til sportslig kjøring. Ellers er dekkene utmerket, så jeg kommer til å fortsette å kjøre Hakka R. Tar det heller litt rolig med gassen.
Otis Skrevet Mars 12, 2015 Skrevet Mars 12, 2015 Jeg har hakka 7 med pigg og opplever ingenting slik på min bil. Antar nok at bruker har noen slitte foringer/ledd i bakstillingen. På E39 var det jo kjent at når man opplevde dette så var det defekte traversforinger.
Hpi Skrevet Mars 12, 2015 Skrevet Mars 12, 2015 Jeg kjører med Hakka R2 piggfrie og de er ekstremt myke. Knallgode vinterdekk men ikke særlig egna til sportslig kjøring på tørr asfalt. Jeg har ikke opplevd at bilen flyter når jeg gir på men antispinn slår inn veldig ofte ved pådrag så noe særlig effektive akselerasjoner er vondt å få til.
Trond H. Olsen Skrevet Mars 12, 2015 Skrevet Mars 12, 2015 Jeg kjører med Hakka R2 piggfrie og de er ekstremt myke. Knallgode vinterdekk men ikke særlig egna til sportslig kjøring på tørr asfalt. Jeg har ikke opplevd at bilen flyter når jeg gir på men antispinn slår inn veldig ofte ved pådrag så noe særlig effektive akselerasjoner er vondt å få til. Verdt å nevne alle nm du har i maskinen då
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå