Gå til innhold

F10 som ikke vil starte..?

q1337
 Share

Anbefalte innlegg

Har opplevd noen ganger nå at F10´n rett og slett ikke vil starte. Setter meg inn i bilen og trykker på "start", rattet "kjører" seg på plass og bilen gjør seg klar, men så skjer det ingenting. Trykker på "start" igjen, og da går den tilbake til "parkert-modus". Opplevd at det tar flere forsøk før den starter, og dette er jo ikke akkurat heldig. Var nedom Bilia for å høre med de, og for å få lest av diagnose. Dette hevdet de tok 2-3 timer, så jeg måtte da bestille time (Første dårlige opplevelse). For det andre, så var det ikke snakk om å få en lånebil mens bilen var inne på sjekk heller, noe som jeg anser som en skandaleservice fra BMW sin side. Her kjøper man noe av det ypperste BMW skal ha å tilby, så funker den ikke som den skal etter 17000 km, og så skal man ikke engang få lånebil?! Og for det andre, 2-3 timer for å lese av diagnose?! ALDRI, har jeg måtte vente slik hos Audi, tilogmed etter at garantien har gått ut - på langt billigere biler - har jeg opplevd å måtte bestille time ved situasjoner hvor bilen ikke starter, og hver eneste gang har det blitt tilbud lånebil på stedet - gratis. Må si jeg virkelig begynner å lure på BMW nå... Veldig langt unna imponerende. Til slutt kom det en selger som selvfølgelig skulle ordne både lånebil og det som var, når han først så hva slags bil det var - men det er uansett ubetydelig, slik service skal man ikke møte uansett. IHVERTFALL ikke når bilen fortsatt er under garanti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri hørt om. Spesielt å ikke få lånebil en gang. Spesielt med tanke på hvor mye du har betalt for bilen. Selv jeg med liten 3 serie for gratis lånebil, men det er noe jeg har snakket meg til :)

Håper det løser seg for deg, noen ganger må man sette på plass sine forhandlere for at de skal skjønne hvordan kunde man er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig slett kundebehandling, slikt går ikke an. Dette skulle de tatt med en gang og selvsagt kommet med leiebil umiddelbart, det er slikt som dette som gjør at BMW mister kunder til andre merker. Kundetilfredshet er viktig og her har BMW vært best i alle år, synd om de begynner å falle tilbake på dette nå.

Hvor mye man har betalt for bilen synes jeg forøvrig spiller liten rolle, alle kunder skal behandles likt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Bilia-forhandler var dette?

Det høres veldig uprofesjonelt ut... Men BMW har vokst veldig i Norge de siste årene, og det er da en viss fare for at serviceleddet ikke helt klarer å holde tritt med nybilsalget, og slike situasjoner oppstår. Men dette er selvsagt ingen unnskyldning for det du opplevde!

Godt det løste seg med leiebil. Håper det ikke er noe alvorlig med bilen, du får holde oss orientert om hvordan det utvikler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som dårlig kundebehandling ja. Et kundeforhold slutter ikke i det sekundet bilen forlater butikken. Det er i hvertfall ikke den filosofien en seriøs forhandler skal ha. Synd om noe slikt skal ødelegge forholdet ditt til BMW.

En liten avsporing ang garanti og service: Kjøpte en brukt premium selectionbil hos en BMW forhandler på østlandet i fjor. (Jeg bor like ved Bergen), Fant etterhvert ut at premium selectiongarantien er en ren bruktbilgaranti som utelukkende følger forhandleren som har utstedt den. Det finnes ikke noe overordnet system som gjør at jeg kan benytte meg fritt av denne hos alle øvrige BMW-forhandlere i landet. Har hatt 2 reklamasjoner hittil, og det som skjer er at jeg sitter som "mekler" mellom 2 autoriserte BMW-forhandlere, for å få ordnet formalitetene. Og det i en garanti som de begge gir, og setter BMW sitt merkenavn på. BMW reklamerer da også med at denne garantien fungerer som en nybilgaranti. Da synes jeg hele opplegget virker rart, og navngivingen av garantien fremstår som direkte misvisende.

Når det er sagt har jeg fått god hjelp hos Jæger Sentrum, som har vist seg bedre enn ryktet for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig slett kundebehandling, slikt går ikke an. Dette skulle de tatt med en gang og selvsagt kommet med leiebil umiddelbart, det er slikt som dette som gjør at BMW mister kunder til andre merker. Kundetilfredshet er viktig og her har BMW vært best i alle år, synd om de begynner å falle tilbake på dette nå.

Hvor mye man har betalt for bilen synes jeg forøvrig spiller liten rolle, alle kunder skal behandles likt!

Absolutt, det jeg også skrev, uavhengig av prisen på bilen skulle dette bare mangle når man er under garantitid! Faktisk ikke opplevd slik hos Audi hittil, selv etter at garantien har gått ut på bilene har de meget behjelpelig stilt med gratis lånebiler. Dette var svakt fra BMW sin side. Og kan ikke helt se at en diagnose skulle ta 2-3 timer heller, det synes jeg virker meget merkelig!

Hvis du trykker på tenninga og den ikke drar på starteren, er du sikker på du trykker bremsen godt ned? Eller clutchen om det er manuell? 

Jada, bremsen er godt nede. Har hatt bilen i snart 3 år nå, og ikke opplevd dette tidligere, begynte nå plutselig. Batteriet i bilen har stått til vedlikeholdslading hele tiden når den ikke er i bruk heller. Forøvrig kan kanskje dårlig batteri i fjernkontrollen være dårlig, men det skulle man jo tro at man fikk informasjon om/lest av når de sjekket nøkkelen..

Hvilken Bilia-forhandler var dette?

Det høres veldig uprofesjonelt ut... Men BMW har vokst veldig i Norge de siste årene, og det er da en viss fare for at serviceleddet ikke helt klarer å holde tritt med nybilsalget, og slike situasjoner oppstår. Men dette er selvsagt ingen unnskyldning for det du opplevde!

Godt det løste seg med leiebil. Håper det ikke er noe alvorlig med bilen, du får holde oss orientert om hvordan det utvikler seg.

Dette var Bilia i Lier! Ordnet seg til slutt, men starten var ikke veldig god. Bilen skal vel inn i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...]

Dette var Bilia i Lier! Ordnet seg til slutt, men starten var ikke veldig god. Bilen skal vel inn i morgen!

Ok... vi får håpe servicemottakeren hadde en dårlig dag på jobben.

Jeg kjøpte min bil der og har foreløpig et veldig godt inntrykk, men har ikke hatt noe videre med verkstedet å gjøre foreløpig. Jeg sa forresten til selgeren da jeg kjøpte F11-en at jeg er vant til kundeservicen hos Albjerk, som etter min erfaring er ypperlig selv på smør & brød-biler som Passat, så jeg har høye forventninger til dem...

Endret av Dweezil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd noen ganger nå at F10´n rett og slett ikke vil starte. Setter meg inn i bilen og trykker på "start", rattet "kjører" seg på plass og bilen gjør seg klar, men så skjer det ingenting. Trykker på "start" igjen, og da går den tilbake til "parkert-modus". Opplevd at det tar flere forsøk før den starter, og dette er jo ikke akkurat heldig. Var nedom Bilia for å høre med de, og for å få lest av diagnose. Dette hevdet de tok 2-3 timer, så jeg måtte da bestille time (Første dårlige opplevelse). For det andre, så var det ikke snakk om å få en lånebil mens bilen var inne på sjekk heller, noe som jeg anser som en skandaleservice fra BMW sin side. Her kjøper man noe av det ypperste BMW skal ha å tilby, så funker den ikke som den skal etter 17000 km, og så skal man ikke engang få lånebil?! Og for det andre, 2-3 timer for å lese av diagnose?! ALDRI, har jeg måtte vente slik hos Audi, tilogmed etter at garantien har gått ut - på langt billigere biler - har jeg opplevd å måtte bestille time ved situasjoner hvor bilen ikke starter, og hver eneste gang har det blitt tilbud lånebil på stedet - gratis. Må si jeg virkelig begynner å lure på BMW nå... Veldig langt unna imponerende. Til slutt kom det en selger som selvfølgelig skulle ordne både lånebil og det som var, når han først så hva slags bil det var - men det er uansett ubetydelig, slik service skal man ikke møte uansett. IHVERTFALL ikke når bilen fortsatt er under garanti!

Det er ikke BMW som merke eller forhandlernettverket som er problemet, men forhandleren du er hos. 

Hos Trondsen bil i Tromsø er det f.eks ikke slik. Mens Møller derimot er slik. 

Litt kritisk sans er ofte sunt. 

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...