Gå til innhold

BMW E46 320DAT/ E34 525i sportsratt og lys🤘


 Share

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ble Lobas port. Jævlig dyrt å gå opp fra 5m til 5,5m, men blir for dumt å tette igjen en halvmeter.

Med liftmaster 130, fotoceller, trådløs veggbryter, 2 fjernkontroller ink montering så ble det 47500kr💸
støtta visst noe homelink hvis jeg hadde e tron eller tesla, hang ikke helt med på akkurat den biten. Kan bruke fibaro implant eller noe i den duren uansett så.

Trodde han skulle ha den ferdig montert 26 juni, så bra behandlingstid også. Lokal montør, så støtter også lokalmiljøet 👍

Huff, får vel begynne med dette prosjektet her også…..

IMG_9772.jpeg

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Skrevet (endret)

Fått ferdigstilt mye de to siste ukene! Muren smatt opp på kun 2 dager 😱 helt nummen i arma etter å ha stabla over 700 stein og 17 tonn. Var lur og monterte gjerdestolper før det ble fylt igjen bak muren, men makan det går mange meter på ett 40 meter langt gjerde med 22x73 som «staketter». Jobber heldigvis innenfor trelastbransjen så har heldigvis noen goder når materialene blir høvlet på samme sted som jeg jobber :) 
 

garasjeporten har blitt montert i dag, angrer ikke ett sekund på at jeg tok ned montør. Fyren har montert over 20000 porter og det gikk unna på ett blink. Veldig fornøyd med Lobas porten og største liftmaster motoren, går veldig stille og pent! Veldig fin tetning rundt porten og i mellom elementene.

var godt å få inn e34en! Ble spontankjøp på jula sin verkstedinnredning, denne overrasket noe voldsomt. Skikkelig solide saker til en hyggelig pris under sist kampanje nå! Ellers har jeg snakket med en som kan flytsparkle, så får jeg se om det blir fliser eller epoxy. Huff nå skjer det nok ikke noe på en stund, litt påfyll av masse rundt garasje, men så er det stopp! Fikk opp minne fra album, nøyaktig 3 år fra jeg begynte å planere tomten til nå, ting har tatt tid, men har nå gått framover :) 

IMG_9895.jpeg

IMG_9894.jpeg

IMG_9893.jpeg

IMG_9900.jpeg

IMG_9901.jpeg

IMG_9902.jpeg

IMG_9824.jpeg

IMG_9830.jpeg

IMG_9838.jpeg

IMG_9839.jpeg

IMG_9851.jpeg

IMG_9857.jpeg

IMG_9862.jpeg

IMG_9880.jpeg

IMG_9879.jpeg

IMG_9784.jpeg

IMG_9903.jpeg

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT Prosjektene tar ende!

Blir kjempebra når du får gulvet i boks. Hvordan er det å legge fliser på betong? Noe å tenke på der? Lurt litt på dette selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, E.C. skrev:

Blir kjempebra når du får gulvet i boks. Hvordan er det å legge fliser på betong? Noe å tenke på der? Lurt litt på dette selv. 

For min del blir det flytsparkling først. Flytendeflislim med litt "stretch" i seg vet jeg er anbefalt under flisene. Så lenge det ikke blir "hult" så skal flisene tåle det meste. Driver og sjekker opp litt priser, halve "bygda" jobber jo på Mapei her, så er mange gode til å legge epoxy, så skal sammenligne litt priser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, E.C. skrev:

Blir kjempebra når du får gulvet i boks. Hvordan er det å legge fliser på betong? Noe å tenke på der? Lurt litt på dette selv. 

Rett tannsparkel og et godt flislim så er det problemfritt. Greit å dobbel smøre om du skal ha store fliser fra 60x60 å oppover. Var fast bestemt på 6060 eller 60x120 selv men har begynt å tenke på å slipe ned gulve istedenfor å få fram steinen i tilslaget 

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd med kjekk lesing av både biler og husprosjekter. Vi hadde et relativt likt støttemurprosjekt i fjor, og det er utrolig hva de ekstra meterne med hage utgjør. Artig å følge med på garasjeprosjektet også. Gikk du vekk fra tanken om fliser? Tenker selv å ha pusset betong (med eventuelt epoxy) i min garasje. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Artig tråd med kjekk lesing av både biler og husprosjekter. Vi hadde et relativt likt støttemurprosjekt i fjor, og det er utrolig hva de ekstra meterne med hage utgjør. Artig å følge med på garasjeprosjektet også. Gikk du vekk fra tanken om fliser? Tenker selv å ha pusset betong (med eventuelt epoxy) i min garasje. :) 

 

Her var det naboen som "vant" mest på støttemuren :P. Ble bedre utnyttelse og oppbygging av tomta, samt ett mer "skille" mellom oss. For å slippe søknad og styr så tok jeg 1 meter fra grensa og 1m høy, så naboen får da en "større" vei, men jeg har ikke så veldig mye bruk for noe utover der uansett. Den tomten jeg valgte å bygge på har vært med siden kommunen regulerte boligfeltet på 80 tallet, så de beste tomtene er tatt, men å finne kommunaltomt med vann, strøm og fiber til 37000kr med veldig fine grunnforhold vokser ikke på trær det heller, og det måtte nesten bli sånn skulle jeg klare å finansiere hele prosjektet, men har nå klart og bruke 2.5m+1000 tusenvis av timer fra første spadetak i juni 2021 til nå i juni 2024, men så vil jeg si jeg er ferdig også :) 

Jeg heller litt mot fliser, men jeg ser jo at prisene har gått opp 30-50% siden man fikk flis for 100kr pr kvadrat før covid. Flytsparkling må jeg gjøre uansett da det ble ett litt ugunstig søkk, men kjenner heldigvis noen som flytsparkler til en bra pris på kvelden med litt rester igjen på bilen fra store prosjekter i byen. Jeg har søsken som jobber i alle slags avdelinger på Mapei, så hvis jeg får epoxy til god pris både innkjøp og får en dyktig til å legge det for en hyggelig sum, så kan fort flisene bli skrinlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tennbrikket Ja, riktig. Noen ganger må man gå for de litt enklere løsningene, men totalt sett var det vel en oppgradering uansett. Vi holdt støttemuren på 50cm (enkelte steder over og andre under) i forhold til gjennomsnittlig terreng. Da anses ikke støttemuren som en varig konstruksjon, slik at den er søknadsfri og kan settes i tomteskillet. Skulle behovet være en høyere mur, er det jo bare å søke om å legge på en rad eller to til. :) 

Det hjelper litt med venner og bekjentskap. Hva det nå enn blir, blir det nok bra uansett. Kjører du på med luftavfukter også så man har kontroll på luftfuktigheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Saltkjelen skrev:

@tennbrikket Ja, riktig. Noen ganger må man gå for de litt enklere løsningene, men totalt sett var det vel en oppgradering uansett. Vi holdt støttemuren på 50cm (enkelte steder over og andre under) i forhold til gjennomsnittlig terreng. Da anses ikke støttemuren som en varig konstruksjon, slik at den er søknadsfri og kan settes i tomteskillet. Skulle behovet være en høyere mur, er det jo bare å søke om å legge på en rad eller to til. :) 

Det hjelper litt med venner og bekjentskap. Hva det nå enn blir, blir det nok bra uansett. Kjører du på med luftavfukter også så man har kontroll på luftfuktigheten?

Luftavfukter er noe som har vekket min interesse etter mye lesing, jeg tror dette kan være lurt å gå for :) I tide og utide når jeg husker det så tar jeg meg faktisk en tur innom finn for å se om jeg finner noe brukt. Ellers blir det nok å finne en brukt varmepumpe. Det er mange pumper som gis bort, evt par tusen kroner. Tilstand vet man aldri, men kjenner man montør som kan gå over registeret samt fylle gass uten MVA, så mener jeg risikoen er verdt å ta hvis man går for en anerkjent pumpe. Skal man begynne med full service, montering og gasspåfyll til fullpris, så finnes det nok av kampanjer til en OK pris ferdig montert med garanti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om sola. Mens man stod ute og kappet til gjerde så syklet epoxy-legger forbi😅. Det ble inspisering av garasje og søkk i gulv. Han mente det var mulig å rette opp med epoxy så det vil jo være favør epoxy prismessig. Jeg har null greie på epoxy, men han dannet seg en plan om hvordan han ville ha gjort det og hvilke blandinger av epoxy som var lurt, det gikk nok inn ene øret og ut andre øret, epoxy har jeg null peiling på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Plutselig manglet jeg nærlys både venstre og høyre. Sjekket først pærer, så sikringer før jeg begynte å slå løs på internett, gjennom masse gamle tråder og photobucket irritasjon så fant jeg en gjenganger kunne være light bulb device. Fikk nappet ut denne i dag, og mistanken min er styrket. Her er det noen som har vært før. Å begynne å sende noe sånt til rep eller prøve selv hadde jeg ikke motivasjon til nå, så freste innom KOED og bestilte en brukt en. Enda til gode å se noen som ser sånn ut etter rep på Google, men det har nå sikkert fungert en liten periode. Startet først med manglende nærlys på høyreside før det nå ble permanent begge for noen uker siden.IMG_9960.thumb.jpeg.007d2198f2b2de5011b626fe7245e434.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT/ E34 525i lys har meldt avskjed

Så ikke helt original ut den ledningen der, kanskje noen hadde feil på en pære og bare parallelkoblet strømforsyninga fra en annen pære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, E.C. skrev:

Så ikke helt original ut den ledningen der, kanskje noen hadde feil på en pære og bare parallelkoblet strømforsyninga fra en annen pære?

Lite av dette ser originalt ut😅 men siden det har blitt lagt på ny pcb maskering, så er jeg spent på hvorfor dem har måtte skrape seg frem til baner, det er nok en «jalla» fiks. Ser ingen grunn til å mikse og trikse med baner på ett sånt kretskort hvor komponentene er store og godt synlige og loddet. Sjansen for brudd i en bane er vel lik null. Klarer ikke helt å skjønne tankegangen bak det, men kan godt være som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT/ E34 525i sportsratt og lys🤘

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...