Gå til innhold

M|Fjelds E90 M3


 Share

Anbefalte innlegg

Ja veldig kjedelig at sånt skjer, men alt er mulig å skifte og bilen er jo ikke kollisjonsskadet på noe vis :) Det blir tatt på forsikringen, sjåføren får regresskrav rettet mot seg i ettertid, så det koster ikke meg en krone. Bare avtale tid og sted med takstmann til uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis som du sa, så har ikke bilen fått noen harde støt eller noe som helst som kan gå uttover bilen, det ser ut til at bilen har fått mange "småskader" og det er enda godt, i den farten kunne mye værre ting ha skjedd. Så litt hell i uhellet må man kunne få lov til å påsta. Får håpe det går smertefritt og så raskt som mulig. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var kjedelig å høre, forbaska synd med en sånn fin bil. Men det var jaggu godt det ikke gikk verre, kunne havna utafor veien og gått rundt...

Sett bilen hos Bavaria, så får du orignialdeler og god garanti på den utførte jobben. En bil av dette kaliberet hører ikke hjemme på noe annet verksted enn rent merkeverksted, Bavaria Økern er også M sertifisert så jeg ville brukt dem. Så blir nok bilen så god som ny og klar for nye eventyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var kjedelig å høre, forbaska synd med en sånn fin bil. Men det var jaggu godt det ikke gikk verre, kunne havna utafor veien og gått rundt...

Sett bilen hos Bavaria, så får du orignialdeler og god garanti på den utførte jobben. En bil av dette kaliberet hører ikke hjemme på noe annet verksted enn rent merkeverksted, Bavaria Økern er også M sertifisert så jeg ville brukt dem. Så blir nok bilen så god som ny og klar for nye eventyr :)

Helt enig, og hvis jeg ikke tar feil så er også avdelig skøyen M sertifisert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, helt nydelig bil du har M|Fjelds! Skikkelig perle :)
 

Det var synd at det skulle skje det som skjedde, men det er sikkert ikke lett for kompisen din heller. Har selv krasjet en E36 som tilhørte en kompis av meg, heldigvis bare ny front som skulle til men uansett. Men dette ordner seg, du får jo masse ny lakk nå på hans regning så det er jo litt positivitet oppi det gale :) hehe

 

Veldig farlig det å sovne bak rattet, ene øyeblikket så er du der, andre øyeblikket så kan du ligge opp ned i ei grøft.
Kjørte nettopp Norge langs i E46'n min og da hadde jeg jeg dama én spesiell regel; Hvis man blir trøtt, stopp med det samme og sov i 20 minutter, og det gjorde vi en del ganger og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig kjedelig at sånt skjer, men alt er mulig å skifte og bilen er jo ikke kollisjonsskadet på noe vis :) Det blir tatt på forsikringen, sjåføren får regresskrav rettet mot seg i ettertid, så det koster ikke meg en krone. Bare avtale tid og sted med takstmann til uka :)

Lever bil hos Auto Skade Terje Schie, de er kjempe flinke. De har alltid en M bil eller en porsche Gt2/gt3 inne. Så de vet hva de driver med :)

Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MFjeld, jeg har faktisk tatt samme turen som deg. Kjørte fredag etter jobb og hjemme igjen søndag kveld...På gode veier er det ingen problem å kjøre 150 mil pr dag.

Har også kjørt København-Oslo ganske mange ganger, og Sverige er en skikkelig felle. Man kjører gjerne oppover E6 Sverige på nattestid, og man blir fort trøtt. Jeg har selv holdt på å sovne langs den E6en flere ganger, og det der går nok litt på erfaring. Man må ta kroppens signaler blodseriøst, og hvis man merker at man er sigen (uansett hvor "nære" man er Norge) er det beste å bare svinge av til nærmeste bensinstasjon og sove ut. Jeg har flere ganger stoppet nattestid i Sverige og sovet 7-8t i bilen til morgenen etter. Husk at det hjelper aldri å øke hastigheten eller å åpne vinduene...

Mine tips til senere turer - Kjør hjemover fra Tyskland slik at du passere Øresundbroa senest kl 19-20 (sommerstid), for da har man dagslys hjemover og blir ikke like sigen.   Kjører du senere enn dette burde du stoppe og sove rundt kl 01 til du våkner (ikke bare 20 min...).

Kompisen din kunne faktisk drept dere begge i løpet av sekunder, så hvis han ikke har forstått alvoret i situasjonen ville jeg tatt en prat til med han. Dog er det en helt naturlig feilvurdering som du ikke burde dømme han nord og ned for - det kan skje alle. Men han burde selvfølgelig erstatte skadene uansett....

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du lar andre kjøre bilen din, må du jo være klar over at ting fortsatt kan skje..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Om motoren ryker eller man kjører på et rådyr er en ting, men å sovne bak rattet i en annen persons bil i 170-180 km/t er noe som ikke skal skje. Så uakseptabelt som det går ann å få bli! Så nei, dette er ting som ikke skal skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, helt nydelig bil du har M|Fjelds! Skikkelig perle :)

 

Det var synd at det skulle skje det som skjedde, men det er sikkert ikke lett for kompisen din heller. Har selv krasjet en E36 som tilhørte en kompis av meg, heldigvis bare ny front som skulle til men uansett. Men dette ordner seg, du får jo masse ny lakk nå på hans regning så det er jo litt positivitet oppi det gale :) hehe

 

Veldig farlig det å sovne bak rattet, ene øyeblikket så er du der, andre øyeblikket så kan du ligge opp ned i ei grøft.

Kjørte nettopp Norge langs i E46'n min og da hadde jeg jeg dama én spesiell regel; Hvis man blir trøtt, stopp med det samme og sov i 20 minutter, og det gjorde vi en del ganger og :)

Tusen takk! :) Kompisen min tok det ikke lett der og da, men har vært lite medgjørlig i det siste. Så jeg vet ikke helt, men det ordner seg nok. Ga han også KLAR beskjed når han tok over rattet ved Hamburg, om og stoppe når han kjente det begynte å bli for slitsomt... Men bilen havner på veien igjen, finere enn før på hans sin regning :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :) Kompisen min tok det ikke lett der og da, men har vært lite medgjørlig i det siste. Så jeg vet ikke helt, men det ordner seg nok. Ga han også KLAR beskjed når han tok over rattet ved Hamburg, om og stoppe når han kjente det begynte å bli for slitsomt... Men bilen havner på veien igjen, finere enn før på hans sin regning :)

 

Bra! :)

Skjønner godt du blir forbanna såklart. Spesielt hvis du ga han klar beskjed om å stoppe hvis han ble søvnig... helt utrolig at han gjør det stikk motsatte i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...