BimmerFan! Skrevet Mai 18, 2015 Share Skrevet Mai 18, 2015 F10'n min ble påkjørt idag. Det resulterte i en saftig bulk på høyre bakdør og masse riper langs siden. Ene felgen ble også ødelagt/ripete. Fikk da mail av forsikringsselskapet mitt som sier at jeg får en leiebil av gruppe B, som tilsvarer noe ala Ford Fiesta. Burde ikke jeg fått låne en bil lignende min F10? Har jeg noen rettigheter på det? Har lyst til å enten prøvekjøre nye X4 eller X5, kan jeg det, mens bilen står på verksted? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Mai 18, 2015 Share Skrevet Mai 18, 2015 Det står i forsikringsavtalen din. Eksempel fra Gjensidige: Leiebil i Bil KaskoMed Bil Kasko kan du få leiebil ved skade: - I inntil 10 dager hvis skaden dekkes av forsikringen- Tilsvarende VW Polo eller Ford Fiesta- I inntil 30 dager uansett teknisk problem på ferie utenfor Norden (om reparasjonen tar mer enn 2 virkedager) Leiebil i Bil Pluss Med Bil Pluss kan du få leiebil i inntil 30 dager: - Hvis skaden dekkes av forsikringen- Tilsvarende din egen bil (inntil VW Passat-størrelse)- Uansett teknisk problem, i Norden- Uansett teknisk problem på ferie utenfor Norden (om reparasjonen tar mer enn 2 virkedager)Vil du ikke ha leiebil?- Da kan du få kr 250 dagen, i inntil 30 dager, mens bilen din står på verksted. BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauerik Skrevet Mai 18, 2015 Share Skrevet Mai 18, 2015 Litt skuffende og gå fra F10 til Ford fiesta Sturmtiger og BimmerFan! reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 18, 2015 Share Skrevet Mai 18, 2015 Om du vil prøvekjøre en nyere/dyrere bil så drar du innom en forhandler. I forsikringen din står det hvilken bil du har krav på. Som regel er det typiske leiebiler slik som Golf / Fiesta etc... Man kan oppgradere dette FØR en ulykke men da øker forsikringspremien noe. Du kan også oppgradere når du henter leiebilen, men mellomlegget må dekkes av deg. BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Mai 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2015 Takker for svar folkens! Da dropper jeg å oppgradere og får heller overleve med en Fiesta... Skal prøve å få prøvekjørt en x4/x5 om det er mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 18, 2015 Share Skrevet Mai 18, 2015 (endret) Jeg har alltid fått sånn ca tilsvarende bil. Har fått Volvo V60 og Opel Insignia de gangene jeg har hatt bil inne Du må bare kreve å få en tilsvarende bil, de ville gi meg en Polo, men jeg sa at det var uaktuelt. Så da skulle ho hos Avis gi meg en S80 men den var opptatt, så jeg inngikk ett kompromis og sa at en V60 var greit Endret Mai 18, 2015 av Fredrik 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 18, 2015 Share Skrevet Mai 18, 2015 Samme her som Fredrik 90. Har aldri hørt om noe annet og det var ikke snakk fra forsikringsselskapet heller, det var samme størrelse som jeg hadde. Tror ikke jeg kan velge noe annet heller i avtalen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Mai 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2015 Da skal jeg sjekke det nærmere ut imorgen. Tusen takk for svar folkens Det er alltid svar å få fra dette forumet her Litt små irritert og lei meg over at bilen min har fått skaden den har fått, etter en mnd eierskap. Bilen blir ihvertfall levert inn til Bilia imorgen og håper at de reparerer bilen slik at den er i lik tilstand som tidligere. Er det noe mer jeg bør få dem til å sjekke ut samtidig? Turbo skal ihvertfall sjekkes ut igjen (de som har lest mine tråder her på forumet vet hva deg gjelder ) Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 18, 2015 Share Skrevet Mai 18, 2015 Når det gjelder det med tilsvarende bil så er det ganske stor forskjell på en Fiesta og en 5-serie. Sett at du har to barn med barnevogn, det går ikke i en Fiesta. Sett at du har en jobb som gjør at du kjører en del og at bilen er en del av fremtoningen (type distriktsjef, salgs sjef osv), da passer det ikke særlig å dukke opp i en Fiesta hos en kunde. Du kjører 5-serie av en årsak, forsikrings selskapet vil jo selvsagt slippe billig unna og "prøver" seg med å gi deg en billig leiebil da det er noe folk flest takker ja til. Jeg ringer selv til leiebilselskapet etter at skadesak er opprettet og bestiller bil, da sier jeg hva slags bil jeg eier og at jeg skal ha en tilsvarende bil. Sist gang når jeg kom ned så hadde de på tross av at jeg hadde bestillt stor sedan satt klar en Polo til meg, da laget jeg litt "rabalder" også fikk jeg en V60 i stede da de hadde overbooket den S80en jeg skulle ha. Ett annet eksempel er en kamerat som hadde en Tahoe, han fikk en Skoda Yeti som leiebil. Man skjønner at det ikke går når man skal trekke en båt eller kjøre på dårlige veier, han fikk raskt byttet til Toyota Landcruiser etter at jeg ba ham om å kreve sitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 18, 2015 Share Skrevet Mai 18, 2015 ... Sett at du har en jobb som gjør at du kjører en del og at bilen er en del av fremtoningen (type distriktsjef, salgs sjef osv), da passer det ikke særlig å dukke opp i en Fiesta hos en kunde. [...] Ja, har man en slik stilling, så er en relativt ny leiebil av typen Ford Fiesta, Volkswagen Polo og tilsvarende helt legitimt. Om man har et så stort oppmerksomhetsbehov får man heller fremlegge for kunden at din fasjonable BMW er på verksted og at det påpekes at dagens fremkomstmiddel er av type leiebil. Krika, StigJ, wicky124 og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 18, 2015 Share Skrevet Mai 18, 2015 Ja, har man en slik stilling, så er en relativt ny leiebil av typen Ford Fiesta, Volkswagen Polo og tilsvarende helt legitimt. Om man har et så stort oppmerksomhetsbehov får man heller fremlegge for kunden at din fasjonable BMW er på verksted og at det påpekes at dagens fremkomstmiddel er av type leiebil. Mange steder er det slik, min fetter rykket opp som distrikts sjef i Wurth og da fikk han beskjed om å levere inn sin Volvo V60 og hente seg ut en bil på ett høyere budsjett (firmabil) Så da valgte han F11 da det var en bil som "passet bedre for en i hans stilling" som sjefene hadde fortalt ham.. Dessverre er det blitt slik i dagens status jag. Det litt med hva slags signaler man sender ut, en som er leder eller har en høy stilling forventes det at kler seg deretter på jobb. Samme blir det også med bil.. Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mai 18, 2015 Share Skrevet Mai 18, 2015 På min arbeidsplass er vi mer økonomiske. Administrerende direktør kjører privat Volvo XC70 og salgsdirektøren har akkurat byttet fra Golf til V60-firmabil. Gamle regionsjefen som hadde vært der i 40 år kjørte Nissan Quashqai... Jeg tror faktisk det er lettere å bygge relasjoner og gjøre innsalg hvis man kjører en mer moderat og kjedelig bil som Mondeo og V60. Nå er riktignok BMW blitt såpass vanlig her til lands (ser flere F11 i Oslo enn Insignia/C5/508 til sammen) at det ikke er store forskjellen lenger, så BMW vekker nok ikke samme reaksjoner som f.eks Cayenne/Panamera. Husker en gang at en salgssjef i et annet firma fikk noen slengbemerkninger når de så han kjørte en da ganske ny Volvo XC90 til sikkert 7-800k kr. Selv jeg som alltid er interessert i hva slags bil andre mennesker kjører hadde ikke reagert negativt hvis en litt oppi systemet kjørte Fiesta eller Fiat 500 - kanskje heller tvert om (man er jo hjernevasket av Janteloven om man vil eller ei).... StigJ og Saltkjelen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet Mai 18, 2015 Share Skrevet Mai 18, 2015 Mange steder er det slik, min fetter rykket opp som distrikts sjef i Wurth og da fikk han beskjed om å levere inn sin Volvo V60 og hente seg ut en bil på ett høyere budsjett (firmabil) Så da valgte han F11 da det var en bil som "passet bedre for en i hans stilling" som sjefene hadde fortalt ham.. Dessverre er det blitt slik i dagens status jag. Det litt med hva slags signaler man sender ut, en som er leder eller har en høy stilling forventes det at kler seg deretter på jobb. Samme blir det også med bil.. Ikke for å spore av, men har en artig "digresjon" her, Martin Schøyen, som i leder av Schøyengruppen og største aksjonær (han har vært mye i media for disse dødehavsrullene osv), bor i nærheten av oss. Han har ikke engang førerkort, og blir kjørt rundt av fruen i grønn Gälendevagen på sine ærender. Mannen er vel god for X-antall hundre millioner kroner.. Tror faktisk det er overdrevet hvor mye folk flest bryr seg om bil, de aller fleste klarer knapt å se forskjell på en F30 og en F10. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Mai 18, 2015 Share Skrevet Mai 18, 2015 (endret) I et advokatfirma her i byen så har jeg forstått det som at advokatene der har en begrensing på at de ikke kan benytte en bil som er verdt mer enn 400-500.000 når de skal møte klienter også videre, fordi det ikke skal være med på å gi et inntrykk av at tjenestene er dyre. Så det er nok litt forskjellig hvilken policy de forskjellige bedriftene kjører med tanke på bil. Jeg har i forsikringsavtalen at jeg får tilsvarende leiebil som jeg kjører. Fikk en Hyundai i40 forrige gang, ble positivt overrasket over den. Endret Mai 19, 2015 av Walkabout Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Mai 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2015 Takker for svar folkens! Her har det blitt gitt gode råd og flotte diskusjoner! Skal levere inn bilen imorgen, står leiebilen klart på BILIA da, eller må jeg bestille selv? Vurderer å prøvekjøre en X4/X5, så det hadde ikke gjort noe om den ikke stod der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå