Gå til innhold

Min X3 F25 m-sport - Alpina XD3 diffuser


 Share

Anbefalte innlegg

11 timer siden, 740AV skrev:

Disse du tenker på?:

IMG_5448.JPG.2eff85e6f964d033874da00a02d57bbc.JPG

Ikke så ulike disse Alpinafelgene:

IMG_5449.thumb.JPG.d480b7e25074ab8ce289acb170dceedf.JPG

De øverste tenkte jeg på. Blir sånne om jeg vinner i lotto 😃 

Er jo ikke fyfy med slike felger, men Alpina på en ikke-Alpina bil blir bråk i visse kretser 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Walkabout skrev:

Lekre de enderørene der :) Går en X3 i Grimstad-området også med fire potter, dette løfter hekken veldig. X3 er utrolig tøff bakfra. Den i Grimstad tror jeg har lagt på litt soting akkurat på det hvite feltet på baklyktene, det ser ganske stilig ut - kanskje noe for deg å prøve? Hadde jo gjort seg med sorte N-merker også på denne! :) 

Takk for tipsene :) Skal se litt på det. Hvordan er det med sorte N-merker egentlig, er det helt lovlig? Har ikke satt meg så mye inn i det der.

22 timer siden, Gorg skrev:

De øverste tenkte jeg på. Blir sånne om jeg vinner i lotto 😃 

Er jo ikke fyfy med slike felger, men Alpina på en ikke-Alpina bil blir bråk i visse kretser 😂

Skikkelig fine de Hamann felgene. Ser ut som det er "bare" 18 eiker på de i forhold til 20 på alpina felgene. Og så bøyer eikene innover istedet for utover.

Regner med prisen er ganske stiv da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet noen ganger frem og tilbake da :)  Ca 15.min jobb.

Mulig det er litt værre på lci nyrene

Løsner først støtfangerplastikken i toppen over nyrene (det har du vel sikkert gjort selv også), så bruker jeg et langt torx 20 jern for å løsne klipsene på toppen og sidene og så bruker jeg en "spesiallaget" krok for å komme til klipsene i bunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok den kroken jeg skulle hatt ja. :)

Tenkte på at jeg burde hatt et mer egnet verktøy til akkurat den operasjonen når jeg holdt på, for uten er det bortimot umulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja det blir interessant dette. Har skaffet meg et prosjekt der jeg føler at jeg egentlig har lite peiling. Hehe :) Det var egentlig et lite impulskjøp.

Det er som folk sikkert ser en E3. Nærmere bestemt en 1970 mod 2800.

Så her snakker vi om motor med forgasser. 

Har altid hatt sansen for disse bilene, spesielt da for kupé-broren E9.

Men E9 føles uoppnåelig i disse tider da den er både sjelden og kostbar.

 

Karosserimessig er den nylig fikset for rust og hellakkert. Dessverre ikke i original fargen, men i en nyere metallik bmw farge. Kvaliteten på arbeidet ser foreløpig greit ut, men dessverre har det dukket frem noen bobler i lakken nede på høyre forskjerm. Så tiden vil vise..

Kromdetaljene og spesielt støtfangerne må det gjøres noe med. Støtfangerne har endel rust, så her blir det litt surfing på ebay for å finne reservedeler.

Motoren er det sikkert en del å gjøre med. Den bruker noe olje og lekker litt, forgasserne må sikkert justeres ++ 

Her er jeg på bortebane. Sliter litt når jeg ikke kan koble til en PC og sjekke :P

Ellers er bilen i bra teknisk stand, litt rydding i elnettet må til da. Men sånt liker jeg å holde på med :) 

 

Får lage en ny tråd om denne bilen etter hvert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...