Gå til innhold

APedersen • E53 X5 4.4 • Update s.6! Dension selges!


 Share

Anbefalte innlegg

Update:

 

Hei og hå! Nå er eksosen kommet på, og er nesten ferdig. Har å sveise innfestninger for at det skal passe i de originale brakettene før det er 100%. Ble veldig fornøyd med lyden, men gjenstår enda litt justering av høyre side som blir fikset når jeg lager innfestningene. Har forresten laget dette slik at man raskt kan sette tilbake de originale pottene bare ved å løsne og feste to klemmer. Har også mottatt senkesettet og kjøpt inn det jeg trenger for å lage nye, justerbare stag til nivåreguleringen bak. Skal prøve å få postet et lydklipp av eksos innen de neste dagene, slenger foreløpig med noen bilder :) Vennligst se bort fra at bilen er skitten, tok meg ikke tiden til å vaske før dette ble satt i gang :oops: :-D

IMG_2071.JPG

IMG_2072.JPG

IMG_2074.JPG

IMG_2076.JPG

IMG_2089.JPG

IMG_2090.JPG

IMG_2093.JPG

IMG_2097.JPG

IMG_2101.JPG

IMG_2106.JPG

IMG_2122.JPG

Bilder av senk :)

IMG_2086.JPG

IMG_2087.JPG

Endret av APedersen
Mer info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.4.2016 at 9.03, Gabz skrev:

Nydelig! Akkurat slik eksosen skal være på E53 8)

Takk for det! 8)

On 27.4.2016 at 15.16, Kristian skrev:

skulle gjerne hatt den eksosen der jeg også. lager du et sett til? :)

Hehehe, har du også E53? Kjøpe stussene på Ebay for over to år siden, skulle egentlig ha dem på 7-serien, men ser nå at dem hadde blitt for store uansett :-k 2,5" inn og 3,5" ut.

20 timer siden, Freakshow skrev:

eksosen ble kjempe bra! :D
btw! hvordan går det med e38´n!? :o

Takk for det! :D Tja, nei, det står rimelig stille der.. Grunnen til det er rett og slett at jeg ikke kan karosseriarbeid selv, og han som begynte på dette har vært ekstremt opptatt med eget prosjekt og jobb, slik at det har bare blitt utsatt.. Og ser samtidig helst at han som begynte, er den som fortsetter og gjør det ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

 

Her kommer et veldig kjapt lydklipp, har enda litt frieksos i skjøten som jeg skal fikse :) Har heller ikke tatt overhalingen av dynamo, så det er den dere hører i bakgrunnen :blink:

 

IMG_2143.MOV

 

Har ikke postet videoer her på forumet før, noen som har peiling på hvordan dette gjøres enklest for å få spilt av uten å måtte laste ned? Kanskje enklest å laste opp på Youtube og deretter poste URL her :-k

Endret av APedersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, APedersen skrev:

Update:

 

Her kommer et veldig kjapt lydklipp, har enda litt frieksos i skjøten som jeg skal fikse :) Har heller ikke tatt overhalingen av dynamo, så det er den dere hører i bakgrunnen :blink:

 

IMG_2143.MOV

 

Har ikke postet videoer her på forumet før, noen som har peiling på hvordan dette gjøres enklest for å få spilt av uten å måtte laste ned? Kanskje enklest å laste opp på Youtube og deretter poste URL her :-k

tøf lyd som faen! :D må få laga no pådrags klipp! mye bedre lyd da regner jeg med! :D
kondens som renner ved pottene eller? oO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

 

Litt av denne fredagen gikk til bytte av vindusheis på førerdør, veldig godt å få det i gang igjen :D Takker kvestermo her på forumet for hjelp, dette var en enklere prosess enn jeg hadde sett for meg på forhånd :) Flyttet gammel motor over på et nytt komplett sett med skinner og vaiere da et defekt løpehjul var det som forårsaket problemer.

 

IMG_2169.JPG

Endret av APedersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

 

I dag gikk en del av dagen til montering av Eibach-fjærene foran, som er en veldig grei jobb å gjøre på de fleste BMW'er. Var enklere enn jeg hadde sett for meg på denne, faktisk enklere på denne enn på E38'n jeg har, flott patent. Men slo fort fra meg skrallen og fant frem muttertrekkeren etter jeg hadde fått av originalfjæren på første siden, det tar lang tid manuelt! :lol:

Senker ikke vanvittig mye disse fjærene, men litt er det og det ser raskt mye bedre ut! Bilen fikk også helt nye kjøreegenskaper, ble mye bedre å kjøre med disse fjærene, veldig moro! :) Og for meg som var vant til å kjøre lav og superstiv 7-serie, så ble dette en stor overgang når jeg kjøpte meg X5, men med litt stivere og 30mm lavere fjærer så liker jeg altså bare bilen enda bedre :) I morgen skal jeg teste litt med justerbare linker til nivåreguleringen bak, tenker jeg sikter meg inn på 20mm senk bak, så får vi se hvor vi ender :) Har også montert mørkere sideblinklys, synes det ble penere når det går mer i ett med dørlistene :) Slenger med noen bilder!

 

IMG_2264.JPG

IMG_2263.JPG

IMG_2271.JPG

IMG_2272.JPG

IMG_2278.JPG

IMG_2213.JPG

IMG_2282.JPG

Skal prøve å få tatt noen bedre bilder i helgen, samt kanskje et bedre lydklipp av eksos :) God helg!

Endret av APedersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...