Gå til innhold

Nyheim's '05 E46 325ci Clubsport *Estoril*


 Share

Anbefalte innlegg

On 8.10.2015 at 22.53, Freakshow skrev:

herregud å bra du du tar vare på bilen! :D

men blir det ikke veldig mye during inni bilen når du fjerner resonatorne?

Hehe, jo ble litt dur :P
Men er det jeg klør meg litt i hodet om.

På min forrige E36 325i Coupe så hadde jeg: Rakarør - Katalysator - Rakarør - Simons lyddemper
På min nåværende E46 325ci så hadde jeg: Rakarør - Katalysator - Rakarør - Supersport lyddemper

Så med andre ord er det bare bakre lyddemper som ikke er likt, men fortsatt ble det en helt forferdelig dur på E46'n imens E36'n hadde en ren og hissig 6'er lyd. Noen som vet hvorfor? Jeg tror det er bakpotta som er noe drit, så bytter derfor til Eisenmann som jeg vet har pen lyd, så får vi se :)

Her er en kort video jeg tok i romjula i fjor. Savner LSD :(

 

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.10.2015 at 23.01, Freakshow skrev:

nei hakke peiling! oO

men trur jeg ville prøvd å ha resonatorne på med eisenmann eksosen! hvis ikke trur jeg det blir ubehagelig å kjøre langt xD

Ja var veldig ubehagelig over tid nå med Supersport-potta, men jeg har en liten anelse om at det var den svære potta sin feil. 
Så jeg skal prøve først å montere Eisenmann og høre, hvis det fortsatt er dur så setter jeg på en av resonatorene igjen :)

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte med på e36 tråden din som jeg likte godt.:).

Og jeg må være ærlig,noe e46 coupe mann er jeg ikke men denne skiller seg ut fra meningen min om e46 coupe..

Rett og slett en nydelig bil som for godt stell og ikke minst ryddig og detaljert tråd.

Stå på videre med denne fine bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.10.2015 at 23.22, sveigis skrev:

Fulgte med på e36 tråden din som jeg likte godt. :).

Og jeg må være ærlig,noe e46 coupe mann er jeg ikke men denne skiller seg ut fra meningen min om e46 coupe..

Rett og slett en nydelig bil som for godt stell og ikke minst ryddig og detaljert tråd.

Stå på videre med denne fine bilen din.

Tusen takk for det! :)
Blir godt tatt vare på ja!

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kom en hyggelig pakke i posten i dag :) Håndlaget Eisenmann eksos!
Dette er Sport, ikke Race. Stussene er 2x83mm.

Noen tips for å holde det like pent når det skal monteres? Transparent varmelakk kanskje? Så ruster det ikke så forbanna mye? Skal være rustfritt da.20151029_152735_zpsrbepgrut.jpg

20151029_153453_zpsavspwicb.jpg

20151029_153505_zps9lbkl3kj.jpg

20151029_153527_zpsdysji0iu.jpg

20151029_153953_zpseiszluoi.jpg

 

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kun litt antydning til rust på den firkanten de har punktet på, med serienr osv. Tror ikke selve potten skal ruste, men er ikke helt sikkert. Uansett anbefaler jeg autosol på endestusser og evt. det du måtte ha av krom e.l. Kan også ta voks på, innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28.10.2015 at 17.00, Slavearbeider skrev:

Kjøpte du fra sverige? Den linken jeg sendte.....

Nei, kjøpte fra styling-tech.no faktisk. Han hadde ei sånn liggende etter en kunde bestilte den, som trekte seg, så han ga meg en fin pris :) Ny pris fra Eisenmann på denne er 8000 kr ca. Jeg fikk litt rabatt :)

On 28.10.2015 at 17.02, Thundercoil skrev:

Jeg fikk kun litt antydning til rust på den firkanten de har punktet på, med serienr osv. Tror ikke selve potten skal ruste, men er ikke helt sikkert. Uansett anbefaler jeg autosol på endestusser og evt. det du måtte ha av krom e.l. Kan også ta voks på, innimellom :)

Okay høres bra ut. Tror jeg blir å legge et lite lag med transparent varmelakk da, for å være på den sikre siden. Den supersport potta jeg tok av var jo ihjelrustet! :P

On 28.10.2015 at 19.53, Gabz skrev:

Rå eksos :)

 Blir bra detta :)

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fine oppdateringer her.

 

Synd det bare var E46 M3 som kom med LSD.  Clubsport utgavene og de amerikanske ZHP modellene burde absolutt fått skikkelig 2-hjulstrekk etter min mening. Men utover det har jeg ikke mye å sette fingen på. :) Skikkelig fine biler.

 

Krysser fingerene for at du blir fornøyd med lyden. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...