MBiMMer Skrevet Juli 16, 2015 Share Skrevet Juli 16, 2015 får avogtil feilmelding om at det er økt batteriutladning ved stillestående. neste gang tenning står på er feilmelding borte. har noen ganger merket at det høres ut som bilen prøvere å låse seg opp når jeg står ved siden av den, selv om jeg har låst opp med fjernkontrollen.(har comfort access). dette hender bare av og til. første gang jeg fikk melding om økt batteriutlading var når vi oppholdt oss lenge i bilen med tenning av.ventet da på å få kjøre av danskeferja.da fikk jeg også problemer med at nøkkel ikke var innen rekkevidde.det har kun skjedd den ene gangen. har tenkt litt på om det kan være ett av håndtakene som lager krøll, men dette virker stort sett slik det skal. har ikke prøvd å skifte batteri i nøkkel enda.den e virker fint med fjernstyring fra avstand. noen som har hatt lignende problemer eller forslag til løsning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Juli 16, 2015 Share Skrevet Juli 16, 2015 Hei Har tilnærmet samme problem... Jeg har en F11 produsert etter oktober 2011 (etter modellbytte 1. september). Jeg er ukependler og derfor står bilen ofte urørt i mer en 14 dager av gangen, da kommer det alltid denne batterivarsler greiene, denne meldingen kommer selv om bilen står med vedlikeholdslader påkoblet. Jeg bryr meg ikke om denne meldingen lenger, jeg trykker bare på OK knappen og kjører, neste gang jeg starter så er alt ok... Jeg mener det er en form for timer i computeren, den regner ut at batteriet er såpass utladet etter 14 dager at den trenger lading, derfor denne meldingen. Det er ingen feilmeldinger i systemet som lagres... Jeg har også hatt startproblemer, trykker på knappen, alle lysene kommer på men motoren får ikke startsignal. Har byttet batteri i begge nøklene, dette problemet er nesten borte etter batteribytte. Har funnet ut at man bør bytte batteri i bilnøklene hver 24 mnd, batteriene er bare å bytte og de er billig. Har spurt mitt verksted om dette problemet og de kunne ikke si hva dette er og det kunne heller ikke se om det var noe software oppgradering liggende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 16, 2015 Share Skrevet Juli 16, 2015 Dette er en svakhet på F10/F11, de originale batteriene har noe kort levetid og en god del har blitt byttet på garanti. Når batteriet får lav spenning eller ikke klarer å opprettholde spenningen så rapporterer flere eiere om at elektronikken i bilen begynner å oppføre seg rart og man får opp feilmeldinger både på batteri og andre ting. Dette er som regel symptomer på at batteriet ditt er på vei til å bli dårlig, bytt til ett nytt (og utbedret) batteri hos BMW så skal du se at problemene forsvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Juli 17, 2015 Share Skrevet Juli 17, 2015 Hei, har/hadde akkurat samme problem på min. Fikk opp varsel på at noen tappet batteriet. Noe senere fikk jeg problemer med Comfort Access. Det viser seg at dette er ganske kjent problem. Føler for comfortaccess i dørhåndtakene feiler. Det jeg merket det mest på var at hvis jeg stod i nærheten av den ene døren så stod den døren og låste seg opp hele tiden. Du hørte at det stod og slo hele tiden. I starten var det bare en sjelden gang, men etter hvert som tiden gikk så ble det oftere og oftere. Til slutt fikk jeg problemer med å komme inn i bilen. Det var håndtaket på høyre side som var problemet. Det virker som at bilen merker at det tappes batteri fra håndtaket og til slutt så bestemmer den seg for å skru av denne enheten, noe som igjen gjorde at jeg av og til fikk problemer med å låse opp bilen. Søk på battery drain og comfort access på onkel google så kommer det opp mye info om dette. MBiMMer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBiMMer Skrevet Juli 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2015 (endret) da høres det ut som at du har hatt samme problem som meg.hvordan løste du dette? lurer litt på hvordan bmw stiller seg til dette? jeg har tysk bil som akkurat har fyllt 3år.er det noe goodwill ute å går? har gullgarantien fra autoconcept. har ikke lest betingelsene da jeg er på ferie, men har en mistanke om att denne garantien ikke er hvert mer enn blekket den er skrevet på.. Endret Juli 17, 2015 av Danielsve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Juli 17, 2015 Share Skrevet Juli 17, 2015 Hadde samme problem i min i vinter, etter mye småkjøring og kaldt vær. Low battery og dører som låste seg opp, samt juletre i elektronikken. Kjørte et feilsøk på bilen, men alt var OK. Fikk slettet feilkoder og tok meg en langtur for å få ladet batteriet skikkelig. Ikke merket noe til problemet siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 Da gikk batteriet mitt også til heden, selv om jeg har ladet regelmessig også på sommeren så var det bare så vidt motoren dro rundt i går. Prøver å få nytt batteri på garantien, dersom ikke så er det vell bare å kjøpe nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Oktober 30, 2015 Share Skrevet Oktober 30, 2015 Hei Hadde min på verksted i dag, batteriet var tipp/topp, men de fant ut at DEFA batteriladeren som er montert sammen med motorvarmeren tappet batteriet samt at den laget krypstrøm.DEFA laderen er nå koblet i fra... De fant ikke noe annen feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 30, 2015 Share Skrevet Oktober 30, 2015 Hoho, ironi! Lader som tapper batteriet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet Oktober 30, 2015 Share Skrevet Oktober 30, 2015 Jeg fikk også feilmelding om dårlig spenning, og replace battery (om jeg husker rett) på min 2011 F11. Ba de bytte det på service, men det viste seg å ikke være nødvendig. Var en bug i software som ga feilmeldingen. Oppdatert software ordnet saken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Oktober 30, 2015 Share Skrevet Oktober 30, 2015 får avogtil feilmelding om at det er økt batteriutladning ved stillestående. neste gang tenning står på er feilmelding borte. har noen ganger merket at det høres ut som bilen prøvere å låse seg opp når jeg står ved siden av den, selv om jeg har låst opp med fjernkontrollen.(har comfort access). dette hender bare av og til. første gang jeg fikk melding om økt batteriutlading var når vi oppholdt oss lenge i bilen med tenning av.ventet da på å få kjøre av danskeferja.da fikk jeg også problemer med at nøkkel ikke var innen rekkevidde.det har kun skjedd den ene gangen. har tenkt litt på om det kan være ett av håndtakene som lager krøll, men dette virker stort sett slik det skal. har ikke prøvd å skifte batteri i nøkkel enda.den e virker fint med fjernstyring fra avstand. noen som har hatt lignende problemer eller forslag til løsning? Sjekk jordingsbånd ved overføringen mellom baggasjeluke og taket/karroseriet. Se etter fukt i microswitchbryter som åpner glassluken på baggasjelokket. Disse bilene krever mye av batteriet og bør vedlikeholdlades med riktig lader om vinteren. Kjør uten auto/start stopp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Oktober 30, 2015 Share Skrevet Oktober 30, 2015 Hei, har/hadde akkurat samme problem på min. Fikk opp varsel på at noen tappet batteriet. Noe senere fikk jeg problemer med Comfort Access. Det viser seg at dette er ganske kjent problem. Føler for comfortaccess i dørhåndtakene feiler. Det jeg merket det mest på var at hvis jeg stod i nærheten av den ene døren så stod den døren og låste seg opp hele tiden. Du hørte at det stod og slo hele tiden. I starten var det bare en sjelden gang, men etter hvert som tiden gikk så ble det oftere og oftere. Til slutt fikk jeg problemer med å komme inn i bilen. Det var håndtaket på høyre side som var problemet. Det virker som at bilen merker at det tappes batteri fra håndtaket og til slutt så bestemmer den seg for å skru av denne enheten, noe som igjen gjorde at jeg av og til fikk problemer med å låse opp bilen. Søk på battery drain og comfort access på onkel google så kommer det opp mye info om dette. Det kan nok stemme ja, i tillegg til det jeg skrev. Om det er fukt i bryteren så vil det kortslutte til jord noe som også skjer når du åpner, dette vekker da bilen så ofte og langt mer utover design til at det tapper bilen for batteri. Det tar en gode 20-30 min eller noe før bilen går helt i dvale. Om den blir vekt hele tiden så drenerer den batt for strøm. Har vært borti dette med E9X, samme issue da det er likt design Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Oktober 31, 2015 Share Skrevet Oktober 31, 2015 Sjekk jordingsbånd ved overføringen mellom baggasjeluke og taket/karroseriet. Se etter fukt i microswitchbryter som åpner glassluken på baggasjelokket. Disse bilene krever mye av batteriet og bør vedlikeholdlades med riktig lader om vinteren. Kjør uten auto/start stopp Hva er riktig lader? Jeg bruker en 5A CETEC lader (Ny), mener det er riktig lader... Hva er ikke riktig lader? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Oktober 31, 2015 Share Skrevet Oktober 31, 2015 Hva er riktig lader? Jeg bruker en 5A CETEC lader (Ny), mener det er riktig lader... Hva er ikke riktig lader? Kommer helt an på om det er vedlikeholdslading eller til f.eks koding og diagnose. Om det er vedlikeholdslading ville jeg hatt som minimum hatt BMW sin men det finnes og andre som f.eks Ctek som jeg tror vil fungere fint. Tror faktisk det er Ctek som produserer BMW sine. Sjekk C E merking og hold deg unna CE merking (china export) pluss at den bør være iht Cenelec noe Ctek er. Om du skal ha en som passer til koding trenger du en som leverer mye strøm slik at batteriet klarer å opprettholde sin spenning mens du koder. For sistnevnte så kan du bruke søkefunksjonen på forumet, finnes en del bra tråder om det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Oktober 31, 2015 Share Skrevet Oktober 31, 2015 Bruker denne jeg da, har 2 stk, en til hver bil... CETEC MXS 5A Polar http://www.ctek.com/no/no/chargers/MXS%205.0%20POLAR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå