Gå til innhold

Hvilken M-bil låter best? (video sammenligning)

bimmerR
 Share

Anbefalte innlegg

Videoene har ikke alle bilene, men er nok en av de bedre sammenligningene av flere generasjoner.
Hvilken motorlyd foretrekker du? :)

_____

I mine ører så må rekkefølgen bil sånn ca slik om jeg skal prøve å ta utgangspunkt i videoene.

E36 M3

E92 M3

E46 M3 (Litt skuffende i videoen. Vil påstå at jeg generelt liker den bedre enn E92.)

F82 M4

E39 M5

E60 M5 (Egentlig min favoritt motor blant M5, men syntes E39 hørtes bedre ut i videoen over.)

F10 M5

E34 M5 (Mulig denne skulle vært høyere, men fyren som trykket på gasspedelan gjorde ikke den beste jobben)

Må legge til at jeg synes alle M-biler låter rimelig flott så det er ingen bunnplasser her. Bare vinnere.  :)

Endret av bimmerR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

som eier av en bør eg vel si E39 M5 hehe.. Med rett eksos er den lyden nærmest skremmende.. Har ikke helt sansen for R6 lyd da eg syns de fort blir veldig raspete..  F82 har faktisk ganske bra lyd i min bok til tross for R6 og turboer. E60 M5 og er himmelsk med rett eksos, høres jo nesten ut som en F1 bil.

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde sette opp en avstemming slik at man får noen grafer her...

Selv synes jeg S38 troner øverst, og den er nærmest utgangspunktet i evolusjonen, M1.

Foretrekker også E36/S50 fremfor de nyere. Synes V8 blir for mye Amcar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36, E36 og E92 har grom lyd alle tre. M4/M3 F?? har grusom lyd.

E34 og E39 er de jeg foretrekker av M5, selv om lyden i E34 kom dårlig fram i den videoen. E60 har tøff lyd men er ikke så stor fan av den i grunn. F10 har dårlig lyd, skjønner ikke hva som går av BMW for tiden.

Men i motsettning til M4/M3 har jeg hørt f10 med eksosanlegg fra en eller annen produsent, og der var den ikke så dum. Så den kan i hvertfall gjøres noe med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes V8 blir for mye Amcar...

Det er grunnen til at BMW lager V8 det.

For det amrikanske markedet. Å takk for det! :cool:

Står det BMW //M på hekken blir det fin lyd uansett syntes nå jeg. :headbang:

Endret av Espen A.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av M3 så synes jeg definnetivt at E92 M3 har råest lyd, av M5 må det bli E39 M5. Synes V10erm i E60 også låter spektakulært men den får minuspoeng hos meg fordi på tomgang låter den som en dieselbil.

Ser nå at jeg kun har valgt biler med V8er, av bilene med sekser så har helt klart E36 M3 den beste lyden. Skuffend lyd i M4, men heldigvis er det andre ting ved den bilen som veier opp for mangel av lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av 3erne kommer E92 ut på topp, helt klart. 5er så er det E60 og E39. Alltid digga E60en sin V10er, og syns det var nedtur at de gikk ned på nyere M5 selvom hk/nm er høyere og bedre statistikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den videoen er jo døden for e46 m3'n. 
Da jeg har en selv kan jeg lett si at det opptaket der hørtes helt jævlig ut.

Kan også si at både f10 og f80/82 har kul lyd, men det er ikke lett å få det fram når man står og ruser da de ikke får fram skikkelig lyd ute belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off tropic, men fortsatt BMW.

BMW M1

Min beste opplevelse når det gjelder lyd. :)

Denne bør også sees. moroa begynner ved ca 5.30.

Legg merke til justering av turbotrykk utover i løpet. 8-[

Trur fyren skrur den over gjengene :mrgreen:

Race 2 12:15 bør sees. dette går fælt så lenge det går :headbang:

Endret av Espen A.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...