badsha Skrevet August 21, 2015 Share Skrevet August 21, 2015 (endret) Jeg kjøpte en bmw x5 2012 fra en forhandler og var i god tro om at det var en strøken bil da det var minimalt med steinsprut på bilen, kjørt 80.000. Selger mente jeg hadde gjort et godt kjøp Og at bilen var i strøken tilstand, det viser seg nå at bilen har vært omlakkert i flere partier som dører panser bakluke fangere etc. Hva mener dere, er dette en vesentlig informasjons brudd hvor jeg kan heve/kreve noe av pengene tilbake på bilen da dette ikke var opplyst? Endret August 21, 2015 av badsha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet August 21, 2015 Share Skrevet August 21, 2015 Kommer vel ann på hvorfor,den er lakket opp. Min har lakkert mye på høyreside pga sinkslipp, pluss fangere foran og bak pga folk som ikke kan kjøre bil. Ser ikke på dette som noe negativt, heller mer på som at bilen har blitt fulgt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 21, 2015 Share Skrevet August 21, 2015 Mener ikke at dette er noe å snakke om sålenge jobben er bra gjort. Min bil var lakkert opp på en dør, bakluke, støtfanger foran og bak og kanalskjørt. Ble ikke opplyst om det, men dette er vel uproblematisk? Kan jo ikke se at det er opplakkert så hva er problemet? Saltkjelen og Torek reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet August 21, 2015 Forfatter Share Skrevet August 21, 2015 Jobben er rimelig bra gjort, er kun noen punkter det kan sees fra, det er jo med tanke på videresalg at hvorfor bilen er lakkert opp slik at man har svar ved evntuelt fremtidssalg, selger på sin side sier han har sjekket opp at den aldri har vært lakkert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet August 21, 2015 Share Skrevet August 21, 2015 I min verden er dette selvsagt å opplyse om, ihvertfall om man skulle bli spurt om det. Jeg anser det som negativt at det ikke er "original-lakk" på bilen, da ekstremt få lakkere jeg har vært borti klarer å gjenskape den originale "følelsen". Det kan selvfølgelig være helt supert gjort, men det er likevel ikke originalt. Dette er min mening ihvertfall, og det spørs nok om ikke en entusiast også vil hevde dette om en slik person skulle kjøpe bilen senere.. EasyL reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 21, 2015 Share Skrevet August 21, 2015 Jeg klarer ikke å forstå at lakken må være lagt i fabrikken for at det skal være ok... Blir litt som med støtfanger eller ei dør..? Rust på bakluke, så er bilen "dårligere " Den må jo lakkes på nytt, og det gjøres ikke på fabrikken av roboter... Saltkjelen og Reef89 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 21, 2015 Share Skrevet August 21, 2015 I den grad lakkeringen ikke skydes kollisjonsskade i vesentlig grad, så mener jeg det ikke omfavnes av forbrukerkjøpsloven kap. fire og kjøpsloven kap. fire. Man kan stille spørsmål til om dette er en opplysning du burde fått, men at en bruktbil har fått litt lakk på seg med årene kan ikke med rimelighet anses som unormalt. Flobben er nok inne på noe om at det heller er en bil som har blitt fulgt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 22, 2015 Share Skrevet August 22, 2015 Det er faktisk det som var grunnen til at min var lakkert. Steinsprut og mindre parkeringsriper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 22, 2015 Share Skrevet August 22, 2015 Men klarer ett lakkverksted å gjenskape den kvaliteten og nødvendige beskyttelsen som kommer ifra fabrikken? Uansett så synes jeg det er noe som burde ha blitt opplyst om ved kjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet August 22, 2015 Share Skrevet August 22, 2015 (endret) Jeg klarer ikke å forstå at lakken må være lagt i fabrikken for at det skal være ok... Blir litt som med støtfanger eller ei dør..? Rust på bakluke, så er bilen "dårligere " Den må jo lakkes på nytt, og det gjøres ikke på fabrikken av roboter... Nå har jeg sett alt for mange ganger at det dessverre blir gjort slett arbeid av lakkeringsverksteder. Så for min del ville jeg aldri kjøpt en 2012 mod. som har vært lakkert opp. Endret August 22, 2015 av Evenol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 22, 2015 Share Skrevet August 22, 2015 Det er en helt annen sak. Da tror jeg de fleste trekker seg, om man ser at lakken er dårlig eller noe annet på en måte. Men om man ikke ser det, så kan det umulig bety noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet August 22, 2015 Share Skrevet August 22, 2015 Det er en helt annen sak. Da tror jeg de fleste trekker seg, om man ser at lakken er dårlig eller noe annet på en måte. Men om man ikke ser det, så kan det umulig bety noe. Ja, jobben kan se bra ut, men etter et par år så kan det begynne å ruste/lakken slippe. Mao. så er det umulig å vite hvor bra jobben er utført, selv om det ser bra ut der og da. Jeg har sett dette mange ganger, så jeg blir automatisk veldig skeptisk når en bil har vært lakkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet August 22, 2015 Share Skrevet August 22, 2015 Man har vel fem års reklamasjon også på lakkering? Jeg synes det er god skikk å opplyse om arbeid som den neste eieren kan tenkes å reklamere på, da også selvfølgelig hvilket verksted som har gjort jobben, og når, og eventuell garanti verkstedet har gitt. Jeg er enig i at opplakkering ikke nødvendigvis er negativt, det kommer helt an på skaden. Men dette bør kjøper få vurdere selv, og derfor informeres om. Evenol og Torek reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå