Gå til innhold

Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.


 Share

Anbefalte innlegg

En liten IT-update :P 

En stor takk til @D.Toft som insisterte på at kjøreopplysningene var feil og ga meg e-postadressen til hans kontrollør, til tross for at damen i skranken på trafikkstasjonen ikke mente det var noe feil. Haha. Fikk da vite alt som var feil, slik at jeg kunne surre sammen en klage til Risløkka trafikkstasjon. Det var ikke lett å få tak i de rette folkene, men til slutt kom klagen frem og etter noen uker (i dag) fikk man svar :)  Det er jo riktignok flere som påpekte at dette ikke var vanlig praksis, bl.a. var jeg selv usikker, men la meg flat etter første samtalen med trafikkstasjonen. 

Her er svaret: 

"Hei.

 

Deres klager/ønske om retting av vognkort er tatt til følge.

Dette har ikke blitt skrevet inn ved en feiltagelse under ombyggingen.

Det som er rettet opp er:

 

Effekt 294 kW (400hk) Slagvolum 4941 ccm

Ny hastighetskode for dekk: W

Dekkdimensjon: 245/40ZR 18 – 275/35ZR 18

Felg: 8Jx18  -9,5 Jx18

Ny støyverdi på 85 db på 4950 i omdreiningstall."

 

Så nå er det bare til å søke på RH38380 i VVs kjøretøyopplysninger eller i bil og henger-appen :P 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Har irritert meg noe vanvittig. Mange som spør hva det går i, enten på E39 gruppen eller utenfor butikken, eller av folk som følger etter meg. Haha. "Er det emblemtrimming?", "Er ombyggingen godkjent?", "er du sikker på det?" osv osv.  Og de nevner 523i, så de har søkt på skiltnummer mens de kjørte :P Nå slipper de hvert fall å lure. Alltid kjekt å slå av en prat med felles entusiaster, men ikke så gøy om de er spydige eller tror at du lyver. :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen lurer på hvordan H&R 25mm fjærer ser ut: 

IMG_1756-Edit.jpg

Ble veldig fornøyd med høyden nå. Relativt lik wheelgap, ikke for mye og ikke for lite. :) Dette har omtrent lagt i kjelleren like lenge som jeg har hatt bilen. :P
Blir jo enda bedre når man tar av lagringshjul og får på de bredere sommerfelgene med mye bredere dekk  :P Og evt. spacere. 

Hadde en liten shoot i dag for å øve meg litt mer med kamerainnstillinger og forskjellige ->!!!objektiver!!!<- @Gabz
Skulle liksom bruke stativ, men dessverre glemte jeg biten mellom stativ og kamera, så det ble ikke lang lukkertid i dag. Bare fininstillt ift blenderåpning. 

Disse smale felgene, med smale dekk, har også alt for høyt innpress, så bilen kan virke veldig høy fra enkelte vinkler, men bildet over viser hvordan høyden ser ut IRL. :P 

 

Kan begynne med en close-up av Le Mans i sollys: 

IMG_1729.jpg

 

Og så til selve photoshooten, utenfor Plantasjen i Drotningsvik: 

IMG_1736-Edit-Edit-Edit.jpgIMG_1726-Edit.jpgIMG_1742-Edit-Edit.jpgIMG_1746-Edit-Edit.jpgIMG_1758-Edit.jpgIMG_1753-Edit.jpgIMG_1761-Edit-Edit.jpg
IMG_1749-Edit.jpg

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Thundercoil changed the title to Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...