Gabz Skrevet Desember 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2015 Skal innrømme at jeg har vurdert å selge allerede Går veldig mye fram og tilbake, egentlig. Føler meg som en tulling når jeg har hatt 5 biler på 1,5 år, synes det er så useriøst.. Er vel veldig ubesluttsom. Er bare det at jeg savner diesel, sedan og manuell. Altså, når jeg kjøpte denne så stridet den i mot det meste jeg hadde tenkt meg. Skulle ikke ha automat, bensin eller touring, men så poppet denne opp da. Var fint, velholdt, godt utstyrt og i veldig god stand, og det veiet liksom mer. Men er jo klart at det blir kjedelig for meg. Bruker jævlig mye bensin også, det passer ikke akkurat så bra med økonomien min. Men på den andre siden så er den som sagt hel, pen og i god stand, og sånn sett burde jeg bare beholde lenge. Men da kommer jeg til å påkoste lykter, senk, felger og diverse annet stæsj. Og blir dumt å påkoste over salgsverdi når jeg er så usikker som jeg er. Derfor jeg vurderer salg. For jeg vil veldig gjerne ha en bil jeg kan ha lenge nå, er lei av å bytte biler like ofte som rånerne på Esso'n. Og hvis jeg hadde solgt denne til en god pris, så kunne jeg kjøpt en E39 sedan med manuell og diesel. Da har jeg liksom alt jeg trenger, og har ingen grunn til å bytte ut. Og da kan jeg drite i påkost og bare kose meg med den. Dermed vurderer jeg å legge ut på Finn bare for å se an interessen. Men da legger jeg ut til prisen jeg "må" ha for å ha nok til en grei dieselbil, og for å ikke tape penger. Og det er da en opitimistisk pris på ca 33-35.000 kroner. Og hvis jeg får såpass, så skal jeg ikke nøle med å selge, faktisk. Da får jeg igjen alt jeg har lagt i bilen pluss litt til, og får kjøpt en grei ny bil. Men i og med at det er en 520iAT preface, så vil jo folk betale halvparten av det, og dermed har jeg sterke tvil. Og hvis jeg ikke får mer enn som så, så beholder jeg bare. Men i mine øyne synes jeg egentlig ikke det er noe upris heller. Den har gått litt, ja (286k), men har ikke sett noe rust under, alle jekkfester er hele og fine, bilen går som den skal. Ingen feilkoder på ABS eller airbags engang. Nettopp byttet toppdekselpakning, veivhusventilasjon, olje og filtre, og diverse annet. Bytter jo også bakbremser, innsugsbelger, multireim osv. snart i tillegg. Ganske mye utstyr, tøft interiør.. EU til 04/17 er den også. Så er en veldig hel og fin bil! Så ja, har litt lyst å lufte den for morro skyld, se ann interessen. Får jeg så mye, så blir det dieselbil. Hvis ikke, beholder jeg og later som ingenting har skjedd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wrnr1 Skrevet Desember 3, 2015 Share Skrevet Desember 3, 2015 Hvis bilen er så pen og velholdt som du sier, så tror jeg ikke du har noe problem med å få 33000 for den, så lenge du lager en pen og ryddig annonse Hvis jeg skulle ha byttet bil nå, måtte jeg ha fått over 60k for min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2015 Er faktisk i veldig god stand, ja! Ble overrasket når jeg så den i virkeligheten første gang selv. Eneste som er dritt er at bakluka har litt rustbobler og flassing, men ingen hull. Også er det stygge felger på den.. Men med denne vil jeg helst appellere til voksne folk uansett. Vil ikke at den skal bli brukt som herjebil eller lignende når den er så fin. Så tenkte nå å få byttet alt av deler jeg har liggende, også lufte for salg. Se ann hvertfall. Ta litt ordentlige bilder, skrive en ryddig annonse og legge ut til for eksempel 38k. Så kan jeg se om det triller inn noe bud wrnr1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wrnr1 Skrevet Desember 3, 2015 Share Skrevet Desember 3, 2015 Høres ut som en god plan! Men selger du den, så må du isåfall kjøpe deg en bil å ha leenge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2015 Hehe, skal holde det jeg lover denne gangen Får skjerpe meg og faktisk bruke tid på å finne en som passer meg ordentlig bra før jeg handler denne gangen. Blir jo alltid til at jeg blir så utålmodig uten bil at jeg kjøper enten samme dag som jeg selger, eller en av de første etter.. Og da blir det fort til at jeg tar litt raske beslutninger uten alt for mye betenkningstid wrnr1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet Desember 4, 2015 Share Skrevet Desember 4, 2015 Statens vegvesen får i det minste råd til gløgg på julebordet sitt. Eller har du klart å kjøpe bil med "gratis omreg" hver gang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 4, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2015 Haha, nei, har bidratt en del til statskassen ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Desember 4, 2015 Share Skrevet Desember 4, 2015 Jeg har sagt fra dag 1 at det er feil bil for deg "neida, dette er så fint at" Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 4, 2015 Share Skrevet Desember 4, 2015 Snart tid for E34 518ia nå Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 4, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2015 Hahaha, jeg liker å ha god tro Er ikke noe galt med bilen, er bare at jeg vet jeg kommer til å bli mer og mer lei, så like greit å gjøre noe med det før jeg har pøst på meg penger i den. Uff, Daniel! Bensin-4'er er tabu i E34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 4, 2015 Share Skrevet Desember 4, 2015 Haha ja [emoji38] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 4, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2015 Fikk byttet vakt på jobben, så da blir det å montere delene på søndag Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Desember 4, 2015 Share Skrevet Desember 4, 2015 Fikk byttet vakt på jobben, så da blir det å montere delene på søndag Wohoo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Desember 4, 2015 Share Skrevet Desember 4, 2015 Koster jo 500 bare og legge ut bilen på finn, så koster omreg på ny bil 1500. Får kjørt lenge med en bensiner iforhold til diesel for 2000 kr. Og da slipper du den tragiske 4er kaklingen Har fulgt litt med på deg og forsåvidt ett par andre her på forumet som skifter bil ofte, og så lenge man ikke skrur selv og har god teknisk innsikt så taper man penger da om dette er som du sier en flott bil så anbefaler jeg deg det på det sterkeste og beholde den Kjøp deg noen originale vinterhjul til 1000-1500 kr. Og selg di som står på for 500, så har du en pen originalbil i vinter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 4, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2015 Om jeg beholder denne eller kjøper ny, så er det bil jeg skal ha i et års tid eller noe. Kanskje enda lenger om jeg finner en fin dieselbil. Og denne bruker 1,2-1,3 liter på mila. En 520D bruker så å si halvparten. Jeg bruker jeg fint 2500 på bensin i måneden ved å kjøre t/r skole og jobb nå, og hvis 520D da bruker 1250 per måned, så sparer jeg 15000 i løpet av et år Blir fort penger i lengden! Og jeg vet at jeg kommer til å bli lei av automat. Og savner sedan. Og en 520D er mye lettere å selge igjen enn en 520iAT. Så for meg er det mange grunner til å gå over. Men igjen, får jeg ikke det jeg vil ha for den så er jo saken uansett biff! Da blir den jo. Så forsøket er verdt en 500-lapp Og vinterhjulene vil jeg egentlig ikke selge. Stygge felger, ja, men veldig gode dekk! Vil hvertfall bruke dem opp først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå