Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Gabz skrev:

Flott shine! Og litt pakningsbytter er alltids digg etter noen år, ja ;)

Takk og det var på tide.

Nå skal jeg holde motorrommet tritt med gjevne mellomrom.:).

Angående pakningsbytte ,så kan det være lurt,så tar en inspeksjon rundt alt som har med intercooler og gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig bestilt litt viktige deler.

Jeg skal nå ha en mini service og skal i den forbindelse bytte dette:

$(KGrHqR,!jQE68o5+uJ1BOwUkl!b5g~~60_35.jpeg

imageproxy.jpeg

10-eco109_0.jpeg

Altså diverse filter.

Dieselfilter kommer og.

Fikk og bestilt diverse pakninger til intercooler ,så til uken skal Sveigis gjør noe han aldri trodde han gjør ,skru diesel bil.:).

Dvs ,jeg skal stå på verksted og gjøre det sånn at jeg og får nullstilt diverse ting på I driven.

Imorgen derimot går turen til Bjerke på Bccn sitt treff.

Det blir gøy .

Og her står den klar for avreise imorgen:

20160520_192126.jpg

Jeg og Fredrik90 kjører innover imorgen tidlig i hver sin bil.

Noe som irriterer meg noe så j...i ,er at jeg egentlig ville hatt 535en bort men den er totalt ubrukelig på langtur for tiden.

Den vingler hit og dit pga diverse forstillingsdeler som er ødelagt.

I og med jeg jobber i kirkebransjen,blir det lite tid til skruing da folk skal ha gravsteiner på plass og kan ofte bli sene kvelder.

Og etter å flyttet på tonnevis med stein ,er jeg sliten og orker ikkectanken på å skru e34 :(.

Men snart er det dugnad på den i mellomtiden koser jeg meg med diesel,6er og turbo :).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mr Mykland skrev:

Dere må ha riktig god tur innover i morgen, kjedelig at det ikke passet for meg... Du får bare hyle ut visst en kan hjelpe for å få 535 kjørbar igjen ;)

Takk for det ,og beklager jeg ikke fikk svart deg på meldingen ,men svarer her:):

Du får heller ta turen hit en kveld ,så tar vi en kjøring til treff senere .

Ja,jeg har mye som skal byttes på e34en.

-Bakre eksos

-Forstilling.

Jeg sier takk for det ,og mye mulig jeg hyler ut for litt hjelp etterhvert,da jeg kjenner panikken brer seg.

Men har lagt en sakte men sikker plan ...

Skal oppdatere den andre tråden nå snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur til Bjerke travbane og Bmw treff.

Idag var dagen som jeg gledet meg til maks.

Nemlig tur til Oslo og Bmw treff.Kan det bli bedre?

Nope.;)

Jeg og min datter møter Fredrik90 og vi kjører inni gjennom .

Fredrik90 leder ann i sin e34 Originalwagen som er alltid en like nydelig skue og ligge bak.

E34 i originalstand som ikke er tuklet med ,gir meg godt humør.

Jeg og datteren min lå bak i 530en .

Etterhvert på bortveien måtte vi skille lag pga minstedatteren min skulle til Sandefjord ,for hun skulle IKKE på biltreff.

Så litt frekk kjøring fra Telemark til Sandefjord måtte til for at Sveigis skulle møte F90 igjen på Fokserød.

Etter å ha kastet unge og bager inn i huset til Svigers,var det Sport på kassen som gjaldt og flat pedal gjennom Sandefjord og opp til Fokserød.

Neste stopp var Bjerke.

Fredrik90 leder ann og 520en var slett ikke noe sinke nei,var mer i venstrefila enn høyre og tenkte at ,nå må jaggu ikke noe blålys bil komme,for neste treff vi hadde vært på da ,var som gartnere i samfunnstjeneste på Bjerke:) :)

Så kom dritten..

Vi måtte kjøre gjennom Oslo sentrum pga ring 3 var stengt.

Et jækla kaos .

For dere som bor der,sikkert null stress ,men for en sørlending som er fra landet og annser skolebussen som rushtraffikk,var dette det komplette kaos for meg.

Men igjen F90 ledet gjennom kaos i lyskryss og gjennom Majorstuen og andre deler av Oslo sentrum smertefritt og vipps der var vi på treff.

Det å skli inn på Travbanen og se så mange flotte biler ,var perfekt.

Datteren min er snart 16 og så mange bilder hun tok på vei inn ,er vanskelig og begripe,

Det blinket på snapshat,og fanken vet hva.:)

I og med jeg ikke hadde kamera,tok hun bilder og jeg starter med ett stk 530d familie bil på treff:

 

13263932_1009979175746798_8018195933579234714_n.jpeg

Egentlig ikke noe treffbil men trøster meg med at den er Rubinsort og individual.:)

Mens vi gikk der ble det noen fler bilder og traff en hyggelig e34 entusiast og da dette var en 535i,ja da gikk kjeften på Jan:

image4.JPG

Fin bil i god brukstand.

Denne herligheten her,var perfekt:

image9.JPG

Jeg var så heldig å få slå av en prat med eieren av denne som var hyggelig og hadde en flott samling biler både han og sønnen.

Og når vi snakker om sønn,stilte han denne:

image6.JPG

En perfekt 745i som er midt i blinken.

Jeg elsker disse bilene fra 80 tallet og har alt som Har med den tiden.

Eieren av denne var en meget hyggelig kar som jeg pratet vel og lenge med.

Og e36 fantast som jeg er,så måtte det knipses et bilde av en pen e36 m3:

image5.JPG

 

Og denne perlen av et råskinn:

13269275_1009979105746805_2859065954885837804_n.jpeg

 

Traff som sagt veldig mange trivelige mennesker og takk for praten til dere alle.

Har aldri vært i en klubb som der er så mange inkluderende og snille mennesker.:).

Så noen bilder til:

bra med biler:

13227096_1009979335746782_1205185659525420724_n.jpeg

Og 3 serie ,er jo stadig poppis:

13230198_1009979435746772_6097373885086183542_n.jpeg

Og laaav e60 på siden av min:

13267886_1009979425746773_1207726826294924244_n.jpeg

Denne hadde grisedeilige felg btw.

Og lederen på turen og kjenning på forumet:

13240523_1009979095746806_2591598406868929478_n.jpeg

Men alt det flotte har sin ende og etter lotteri var det hjemtur på 25 mil.

Full peising nedover i  goood fart og hele balletten ble avsluttet med middag på Ramsun grillen i Vestfold.

Haburger var det visst :)

Etter og sagt hadde til F90,var det innom S.fjord og plukke opp minsten og hjem.

Alt ialt en flott tur og mye flott og se på.

Fikk og inspirasjon til å gi 535en den lille strekken den må ha og det skal skje fort.

Den skal jeg ha neste treff uten tvil.

Så håper jeg vi sees flere ganger i sommer ,for mye gøyere å treffes live enn å være tastetrykk venner ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BimmerFan! skrev:

Så ut som en fin tur! Får håpe jeg får møtt opp på et av de neste treffene :)

Både bilen din og Fredrik90 sin er to stk tysk ingeniørkunst på sitt beste :) 

Turen var kjempemorro uten tvil og verdt alt :).

Vi må satse på det ,hadde jo vært gøy og møtes og ikke minst se bilen din og .

Jo,kan være tilbøyelig og si at reiser enn på tur i 5 serie Bmw ,å er det behagelig selv om den er ny eller 20+.:) .

Og vil vel si og at nårcder kommer  en e34 og en e61 i godt driv i venstrefila ,så blir det nok lagt merke til.

Vi ble fotografert av en i en Mini i Drammen,fikk litt hetta da jeg trodde det var en som var sur pga litt kvass kjøring,men så han på treffet og han fotograferte alt der og :).

1 time siden, DanielStance skrev:

Mye flott der :)

Den rød E46'en og den svarte lave E60'en er her på forumet også :)

Du skulle vært der :)

Akkurat,mener å ha sett de ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sveigis skrev:

Turen var kjempemorro uten tvil og verdt alt :).

Vi må satse på det ,hadde jo vært gøy og møtes og ikke minst se bilen din og .

Jo,kan være tilbøyelig og si at reiser enn på tur i 5 serie Bmw ,å er det behagelig selv om den er ny eller 20+.:) .

Og vil vel si og at nårcder kommer  en e34 og en e61 i godt driv i venstrefila ,så blir det nok lagt merke til.

Vi ble fotografert av en i en Mini i Drammen,fikk litt hetta da jeg trodde det var en som var sur pga litt kvass kjøring,men så han på treffet og han fotograferte alt der og :).

Tviler ikke på at det var en herlig tur :)

Alltid moro med litt oppmerksomhet langs veiene, spesielt så fine biler som dere har :) Til og med bilen vår får litt oppmerksomhet på bensinstasjoner, folk som har lyst på lyskryss dueller osv tiltross for at det er en kjip r4 diesel i den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Skare1 skrev:

Mye fine biler, ja! :) 

Kun til info, er veldig lett å nullstille serviceintervaller i E60'n hjemme, ligger mange "how to" på youtube. :)

Veldig mye fint var der ja. :)

Har tittet litt på Youtube og mange enkle og greie løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk for en kjempefin tur Jan :) Jeg kan ikke tenke meg en bedre måte å tilbringe en lørdag på, gode venner, BMW og bilkjøring. Var veldig mye fint å se på, utrolig hyggelige mennesker å prate med. 

Det gikk litt unna på E18 ja, særlig hjemover :P Men når man først får piska en 520I med Automat opp i såpass godt driv på motorveien så må man bare holde seg der. Du har jo ikke noe problem med å henge på med din :) Og for ett flott skue bilen din er i bakspeilet, jeg og Chris satt og snakket om hvor bra E60/61 ser ut. Hadde det ikke vært for at jeg visste det var du så hadde jeg flytta meg raskt ut av venstrefila når du lå bak, hele fronten sier "flytt deg" når du kommer bak meg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig .

Knalltur med alt av biler og snille folk.

Hjemturen gikk det unna og det hadde denne bilen virkelig godt av.

Nå reagerer den momentant igjen og er på hugget.

Utseende på nyere Bmw både e6x og f serien har en fin front meen,så lenge jeg er med deg på tur,blir det og holde seg bak.

For du kan virkelig det med å komme deg ut fra bykaos og texas ogvigjen samle troppen i trygge omgivelser.

Som datteren min sa:"Godt Fredrik leder ann ,hvis ikke hadde du gått amok i bilen ".

Dette var mens vi rotet oss ned i Majonesstua og maurtua der:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...