Gå til innhold

Marius2002s E91 xDrive M-sport - Et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

@Marius2002 jeg kjøpte min for nøyaktig to år siden. Da var den kjørt 109 000km. Var smart og kjøpte drivlinje forsikring, som jeg allerede har fått bruk for. Selv om N47 motoren i min bil ikke skulle være av problem motoren, viste det seg at topp registerkjede hadde strekt seg å måtte byttes. På BMW tar dette 32 timer med skruing for å bytte det. Håper du slipper unna, men vær på vakt etter slamre lyd fra området ved torpedoveggen. 

Har du gjort noen oppgradering av iDriven? 

Er du medlem i BMWCCN? Hvis ikke kan det lønne seg, med de avtalene som finnes hos Koed og GS, og de andre sammarbeidspartnere. 

3 serien er nydelig og kjøre, så selv om det har gått vell mye penger til vedlikehold, ville jeg ikke ha byttet med den kunnskapen jeg sitter med nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marius2002 skrev:

@Eivind320x jeg har topp forsikring :) 

Ellers ingen oppgradering av iDrive, helt standard CIC-enhet. Skal melde meg inn i BMWCCN over nyttår!

Meld deg inn så du får kalenderen i januar :D 

Er rabatt hos mange, de fleste BMW Norge affilierte verksteder er det 10/15% rabatt på deler/verksted (ikke nødvendigvis i riktig rekkefølge), Swissvax, Scandic shine osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Gorg skrev:

Meld deg inn så du får kalenderen i januar :D 

Er rabatt hos mange, de fleste BMW Norge affilierte verksteder er det 10/15% rabatt på deler/verksted (ikke nødvendigvis i riktig rekkefølge), Swissvax, Scandic shine osv osv.

Jeg skjønner du er fotograf og/eller har bilen din inni kalenderen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest vilkårene for top forsikringen? Med tanke på egenandelen. 

Så ut som du hadde combox, og det gir jo masse muligheter. 

Fant nytt kart til 400kr i England inklusiv FSC koden, som jeg har lyst på :) 

Girkassa skal flushes med olje fra motoroljer.no. Samme selskap som dekkonline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Eivind320x skrev:

Har du lest vilkårene for top forsikringen? Med tanke på egenandelen. 

Så ut som du hadde combox, og det gir jo masse muligheter. 

Fant nytt kart til 400kr i England inklusiv FSC koden, som jeg har lyst på :) 

Girkassa skal flushes med olje fra motoroljer.no. Samme selskap som dekkonline.

Nå gjorde du meg usikker, jeg får gå inn å lese igjen etter jobb :) Comboxen gir muligheter, flittig brukt :D Navi bruker jeg så sjeldent at jeg har enda ikke behov for nyeste. Flusher du girkassa selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KLP kunne tilby meg utrolig bra pris på forsikring på bilen min, men når jeg leste dekkningen var den ikke like bra. Jeg ble værende hos Gjensidige som har 8000kr i egenandel forutsatt at servicehefte er komplett, bilen ikke er eldre en 8 år og har rullet 200 000km.

Jeg flusher ikke selv, men ringte et mekonomen verksted som kunne gjøre jobben for 2000kr. Selv om jeg tok olje med. Valvoline ATF er M 1375.4 klassifisert, og koster 1322kr for 20 liter på nette :P dermed koster hele jobben 3222kr.

ZF LifeGuardFluid 6 koster 140kr pr liter og det er heller ikke så ille :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Blir mest classy i samme farge som bilen. Du har jo ikke andre CF deler rundtom

Hvor mye stikker de utfor bilen? Fremover tenker jeg. For jeg måtte bytte CF splittere på gamle CSL replika fangeren på gammelbilen mange ganger. De ble for lav og bilen var ikke stiv nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Gorg skrev:

Blir mest classy i samme farge som bilen. Du har jo ikke andre CF deler rundtom

Hvor mye stikker de utfor bilen? Fremover tenker jeg. For jeg måtte bytte CF splittere på gamle CSL replika fangeren på gammelbilen mange ganger. De ble for lav og bilen var ikke stiv nok.

Som sagt skal de da bli sort(samme farge som bilen)av bl.a. grunnen du nevner :) Jeg er ikke tilhenger av carbonlook heller så det er ingen fare. Dette var bare en test for å se hvordan det ca. blir og passform! De er ikke festet, bare holdt inntil med hånda, må da lakkes først, før jeg evnt. fester de!

De stikker nesten ingenting nedover, kan ta nytt bilde når jeg kommer hjem ikveld :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...