Gå til innhold

BMW E91 318D 2009 LCI Black Sapphire Metallic


bjorneoen
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, ahj skrev:

Der tar du feil DRL er når lysbryteren er på Auto. Da bytter den selv etter lysforholdene. 

 

Ble helt rått med NBT!! :)

Takk! :D

Vet ikke om jeg er helt enig der, for hvis jeg har kodet DRL på eller av i lysmodulen, så har jeg uansett lys på AUTO. Er enig i at på auto så justerer den lysene etter lysforholdene via regnsensoren, slik at når det blir mørkt så kommer nærlys på og om dagen så er DRL på (angel eyes, eller hva man har kodet det til). Men hvis du skrur av DRL enten i BC menyen eller via koding, så gjelder dette når lysbryteren er på 0 :) Om DRL er aktivert så har du lys når bryteren er på 0 (altså slått av), og om du har DRL deaktivert, så er det helt svart når bryteren er på 0 :) Om du også koder tåkelys til å være på som DRL lys slik som jeg har gjort, så kommer disse på når jeg har lysbryteren på 0 og ikke på AUTO :) 

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, bjorneoen skrev:

Takk! :D

Vet ikke helt om jeg er enig der, for hvis om jeg har kodet DRL på eller av i lysmodulen så har jeg uansett lys på AUTO. Er enig i at på auto så justeres den lysene etter lysforholdene via regnsensoren. Men hvis du skrur av DRL enten i BC menyen eller via koding, så gjelder dette når lysbryteren er på 0 :) Om DRL er aktivert så har du lys når bryteren er på 0 (altså slått av), og om du har DRL deaktivert, så er det helt svart når bryteren er på 0 :) Om du også koder tåkelys til å være på som DRL lys slik som jeg har gjort, så kommer disse på når jeg har lysbryteren på 0 og ikke på AUTO :) 

DRL for meg er AE som lyser sterkt. De lyser når det er lyst nok ute i auto og i 0. Men er det mørk lyser xenon i auto og DRL lyser fortsatt i 0. 

Skrur du av DRL i bc eller idrive så lyser ingenting på dagtiden i auto og i 0. Ihvertfall sånn det er på alle E9x lci jeg har vært borti. Samme med f10 også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ahj skrev:

DRL for meg er AE som lyser sterkt. De lyser når det er lyst nok ute i auto og i 0. Men er det mørk lyser xenon i auto og DRL lyser fortsatt i 0. 

Skrur du av DRL i bc eller idrive så lyser ingenting på dagtiden i auto og i 0. Ihvertfall sånn det er på alle E9x lci jeg har vært borti. Samme med f10 også :)

Skjønner hva du mener, men min er ikke slik at om du skrur av DRL så lyser det ingenting på AUTO på dagtid :) Har akkurat kodet lysmodulen til standard så den er som fra den var ny, og da lyser det ingenting på 0 om DRL er skrudd av, men på AUTO så lyser fortsatt sterke angeleyes om dagen når det er lyst :) Sikkert noe forskjeller da om de er norske eller import kanskje, men er det hvertfall alltid lys på AUTO uavhengig av om DRL er på eller av på min :) 

Mener hvertfall min er slik, skal dobbeltsjekke! ;)

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger forresten det originale dashbordet med plass for koppholdere 2000kr og radio professional 800kr + eventuell frakt hvis noen er interessert.

Bare å komme med bud! :) Ligger annonse i "BMW deler selges" :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Pioneer DAB+ vindusmontert antenne i posten i dag som jeg måtte ut å teste! Kommer nok til å bytte siderute bak siden det blir mest originalt, men blir pioneer antennen inntil videre da den fungerte helt strålende! :D 

Koblet til antenna og la den fra meg i passasjersete for å sjekke om jeg fikk noe signal. Regnet egentlig med at jeg ikke skulle få noe signal da disse antennene egentlig er ment til å klistres vertikalt på ruten med jording i metallet på siden av ruta, men der tok jeg feil gitt. Alle kanaler funnet, knall signal og super lyd :D Rakk ikke montere den i dag, men blir montering i sideruten bak iløpet av helga :)  

Var utrolig mye bedre å ha DAB+ originalt enn med den Dension DAB+ usb saken jeg prøvde i 1 serien.. Her starter kanalen med en gang jeg har valgt dem, OG jeg får også opp artist navn, sang tittel og i tillegg forskjellige bilder som album cover til sang som spiller, bilde med værmelding og andre bilder som radiokanalene velger å vise :) 

20160303_160806269_iOS.thumb.jpg.f6d92d4

20160303_160703464_iOS.thumb.jpg.7789c84

20160303_160733394_iOS.thumb.jpg.2472cbc

20160303_160927085_iOS.thumb.jpg.1cdc52d

20160303_160756436_iOS.thumb.jpg.2839d5b

20160303_174612040_iOS.thumb.jpg.3d939b9

20160303_174617386_iOS.thumb.jpg.910087e

 

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Freakshow skrev:

må være en del jobb og koste en del for å få det systemet inn :P

Var litt jobb og kosta en del ja, men vil si det absolutt var verdt det :P Hadde jeg hatt bare hatt navi fra før så hadde jeg spart noen timer jobb, men blir litt ekstra når utgangspunktet kun var radio :) 

1 time siden, awt skrev:

Kjenner jeg blir litt misunnelig når jeg ser funksjonaliteten du får kontra CIC. :)

Uansett, bra jobbet. :)

Trodde ikke selv at forskjellen fra CIC kom til å være så stor, men nå etter å ha prøvd det noen dager så må jeg si jeg er veldig positivt overrasket :) Veldig takknemlig for at jeg fikk kjøpe, det var det som var utslagsgivende for at det blei NBT og ikke CIC i bilen! :) 

1 time siden, Frode D skrev:

Sinnsykt misunnelig på NBT'en, øker kvalitetsfølelsen mye!

Kan ikke si at jeg angrer, veldig fornøyd så langt :D  Blir spennende å se hvilke muligheter som kan kodes på denne kontra CIC :) Blir nok fort telematic retrofit også etterhvert slik at jeg får til BMW Remote og andre kule funksjoner det gir! :)
Blei et meget stor løft så fort nytt dashbord og skjerm kom på plass, og hjalp jo også mye at det grafiske på NBT ser såpass moderne og fint ut, økte kvalitetsfølelsen det ja! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var DAB+-antenne montert, og inntil jeg får rotet meg til å lage hull i taket så fant jeg en midlertidig løsning for GPS antennen :) Denne ble plassert under plastikkdekselet oppå dashbordet hvor det er plass til høyttaler for dem som har Logic7, dette fungerte ganske bra :) 

Noen som vet om original haifinne antenne må jordes? Den er jo av metall, og vet at den skrus fast i taket så kanskje den får jording fra taket? Jeg bare la den under dekselet uten å jorde den, og fungerer mesteparten av tiden men inniblandt er den 20-50meter utenfor der den skal være, kan det være pga manglende jording tror dere? Først når jeg plasserte den i dashbordet så kom metallet på antennen ved et uhell borti metallet på baksiden av NBT skjermen, og da slo skjermen seg av.. så fort de ikke var i kontakt lenger så kom skjermen på igjen, hvorfor det? :) 

20160305_135446106_iOS.thumb.jpg.36681ce

20160305_135746341_iOS.thumb.jpg.f7880a6

20160306_103657333_iOS.thumb.jpg.ae1b5fc

20160305_152433944_iOSr.thumb.jpg.b9ed20

 

 

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gabz skrev:

Vanlig DAB? Dette forsvinner vel med FM i 2017 uansett?

Har ikke montert vanlig DAB nei, dette er DAB+ :) Ja det stemmer, vanlig DAB forsvinner sammen med FM så gikk for NBT med DAB+ så har jeg radio i lang tid fremover :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...