Gå til innhold

BMW E91 318D 2009 LCI Black Sapphire Metallic


bjorneoen
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Clarity skrev:

Flott bil! Var veldig hyggelig å hilse på deg Bjørn, og ikke minst se CICen irl. 

Takk, i lige måde! :) Ikke CIC, men NBT jeg har satt i ;) Fornøyd med den ja, blei bra! 
Må nok skaffe meg m-fangere snart, så veldig tøft ut på bilen din, blir nok til sommeren det :D 

2 timer siden, Gabz skrev:

Åja, okei, bra :) Syntes bare jeg ikke så at du skrev noe om at det var +.

Åjaa nei har kanskje ikke nevnt at det var + noe sted nei :) EDIT: CIC navigasjon før 09/2010 med DAB er kun vanlig DAB, CIC etter 09/2010 med DAB er DAB+ og NBT med DAB er DAB+, glemte å nevne det! :)

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, bjorneoen skrev:

[...] CIC navigasjon med DAB er kun vanlig DAB mens NBT med DAB er DAB+, glemte å nevne det! :)

Nja, ikke helt. CIC med DAB før 09/2010 er DAB, men CIC med DAB etter 09/2010 er DAB+. :)

Det ser for øvrig veldig bra ut med NBT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Nja, ikke helt. CIC med DAB før 09/2010 er DAB, men CIC med DAB etter 09/2010 er DAB+. :)

Det ser for øvrig veldig bra ut med NBT!

Ja det er sant, det glemte jeg! Takk for rettelsen! :)

Takk :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant forøvrig en kjekk funksjon til original DAB+, nemlig programguide for kanalene! :D Dette savnet jeg på Dension DABn, men dette er altså innebygd i NBT og sikkert på CIC også, ikke verdens nyttigste funksjon men kjekt å ha om man vil vite hva som foregår på de forskjellige radiokanalene :) 

20160306_215739871_iOS.thumb.jpg.482fe61

20160306_215745320_iOS.thumb.jpg.f351aaf

 

Plutselig dukket det også opp et lite DAB ikon ved siden av NRK mp3 kanalen i dag, dette var ikke der i går når jeg testet men plutselig kom det i dag, vel og merke kun på denne kanalen, noen som vet hva det er? :) Tenker da på det ikonet hvor det står DAB med en slags pil under, som vist på bildet under bak stasjonsnavnet, og til høyre for radiokanal bildet hvor split screen er på :) 

20160306_155924791_iOS.thumb.jpg.c2f1e55

20160306_155933587_iOS.thumb.jpg.af6ce71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, danskiii skrev:

Er misunnelig. Veldig misunnelig.. Hvor mye endte du opp med for emulator? Eller fant du koding?

Endte opp på 3500kr mener jeg det var :) Altfor mye penger for en så liten ting... men siden det er eneste mulighet for å få NBT i E-serien så kan jeg ikke nekte for at jeg syns det var verdt det hehe :) kjøpte via direkte kontakt med selger på ebay, så vet ikke om jeg var heldig eller ei, men fikk en god pris i forhold til hva de selger samme emulator for på siden dems :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, bjorneoen skrev:

Plutselig dukket det også opp et lite DAB ikon ved siden av NRK mp3 kanalen i dag, dette var ikke der i går når jeg testet men plutselig kom det i dag, vel og merke kun på denne kanalen, noen som vet hva det er? :) Tenker da på det ikonet hvor det står DAB med en slags pil under, som vist på bildet under bak stasjonsnavnet, og til høyre for radiokanal bildet hvor split screen er på :) 

 

Jeg får opp slikt ikon, både DAB og FM, når radiosignalet skifter mellom FM og DAB.

Men jeg har ikke sett slik program info, hm.

 

Når det gjelder iDrive kjenner jeg at jeg gleder meg til iDrive 5.0 som nå har kommet i nye 7-serie, og som etterhvert vil komme i de andre modellene også. KOmmer helt siktert i nye 5 serie til høsten, og har og lest at X5/X6 skal få det fra høsten av. 

Endret av E.H.D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, E.H.D skrev:

Jeg får opp slikt ikon, både DAB og FM, når radiosignalet skifter mellom FM og DAB.

Men jeg har ikke sett slik program info, hm.

 

Når det gjelder iDrive kjenner jeg at jeg gleder meg til iDrive 5.0 som nå har kommet i nye 7-serie, og som etterhvert vil komme i de andre modellene også. KOmmer helt siktert i nye 5 serie til høsten, og har og lest at X5/X6 skal få det fra høsten av. 

Ah, det er det det ikonet betyr ja, takk for svar! :) Den programguiden lå bare til venstre på skjermen ganske høyt oppe over "enlarge image" knappen mener jeg :) 

 

Ja, den er tøff! :D Skiller seg jo ganske mye ut fra de andre, var jo helt ny meny å så jeg og ikke minst gestures da, det så kult ut :D blir bok populært det systemet ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagen endelig kommet for litt koding av NBT, enet kabelen er på plass!! :) Forhåpentligvis fungerer det slik at jeg får kodet den så alt begynner å funke! :) Fikk samtidig også USB/AUX kontakten så da blir det kanskje også oppdatering av kart samt blåtann/telefon! :) Forutsatt at HSD ledningen også kommer i dag da, noe den sikkert ikke gjør.. 

enet.jpg.dcd7d55656ce010ca9a25143362f032

usbaux.thumb.jpg.f3853c8dbaa66d6029e5a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var NBT kodet, og alt fungerer! :D wohoo!

On board computer, trip computer, klimavisning (dette fra eNBT adapteren, ikke noe moderne visning akkurat hehe), service meny, klokke og check control fungerer nå utmerket! :D

DAB fungerte jo strålende før, men så at den var kodet til DAB_DMB signaler, så kodet den om til DAB_PLUS bare for å ha det mest mulig korrekt, så ingen forskjell bortsett fra at det nå står DAB i radiomenyen isteden for DAB/DMB :) Ser at " DMB og DAB kringkastes over samme nett, og er krysskompatibelt, Wikipedia", så vet ikke om det har noe å si, men gøy å prøve seg litt fram for å se hvilke funksjoner som er mulig!

Har også fått kodet vekk alt av utstyr som opprinnelig satt i donor kjøretøyet som jeg ikke har. Så nå slipper jeg å masse unødvendige meny valg for blant annet "Lane change warning", "Collision warning", "ECO mode", "Efficient Dynamics", "Instrument cluster display" og "Color switch" i menyene :) 

Har i tillegg fått bytta oppstartsbilde til M-varianten (blei kult :D), og fått koda WIFI slik at jeg kan spille musikk/video over DLNA :)

Noen bilder (kommer fler):

20160310_234456490_iOS.thumb.jpg.1da4086

20160310_234632496_iOS.thumb.jpg.48959ca

20160310_234640860_iOS.thumb.jpg.fd08e82

20160310_234721537_iOS.thumb.jpg.92af1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Imponerende stykke arbeid du har lagt ned i denne! :)

Takk for det! :) Begynner å bli bra nå, så fort det innvendige er på plass så er det vel bare å starte utvendig med en gang hehe! :) Nok å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11. mars 2016 at 11.16, bjorneoen skrev:

Takk for det! :) Begynner å bli bra nå, så fort det innvendige er på plass så er det vel bare å starte utvendig med en gang hehe! :) Nok å gjøre!

Har fortsatt M sport front. Bare sier i fra ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...