Mistermister Skrevet Desember 7, 2015 Skrevet Desember 7, 2015 Ringte Bilia for å sjekke hva de tar for å bytte bremseklosser foran på vår 2014 modell X5. 5900 kr skulle de ha... Var ikke det fryktelig dyrt? Bare klossene kostet 3000 kr...
Reef89 Skrevet Desember 7, 2015 Skrevet Desember 7, 2015 ikke så dyrt det egentlig når klossene koster 3000.- som du sier og hvis det da regner 1 times arbeid per side og operer med vanlig timeprisen på 900-1000 inkl. mva. + versktedsmateriell.
Otis Skrevet Desember 7, 2015 Skrevet Desember 7, 2015 Synes nok det var litt dyrt, men ikke overraskende dyrt.
laffe Skrevet Desember 7, 2015 Skrevet Desember 7, 2015 (endret) Synes det var altfor dyrt. Men som Otis er jeg ikke overraska. Tilsier jo en time per side i arbeidstid om de har en timespris på ca 1500,- inkl mva. En dyktig mekaniker burde vel bruke halve tiden vil jeg tro. Ville sjekket pris en annen plass og kanskje droppet orginale klosser. Til min 5-serie koster originale klosser 2000,- mens Bosch klosser koster 1000,- Det var hos GS Bildeler. Tipper det er ingen eller liten forskjell i kvalitet mellom Bosch og BMW sine klosser. 5900,- er vel det det burda kosta og bytta klosser både foran og bak. Endret Desember 7, 2015 av laffe
Reef89 Skrevet Desember 7, 2015 Skrevet Desember 7, 2015 (endret) Synes det var altfor dyrt. Men som Otis er jeg ikke overraska. Tilsier jo en time per side i arbeidstid om de har en timespris på ca 1500,- inkl mva. En dyktig mekaniker burde vel bruke halve tiden vil jeg tro. Men må jo huske på det at ved timebetaling så er det som oftest 1 time det minste en kan føre på en jobb, mens jobben kanskje bare tar 30-40min. man kan jo ikke føre for eks. 37min på en jobb. En må jo faktisk føre en time på det uansett. Sånn er det jo i alle yrker ved timesatser. For eks. en elektriker monterer en dimmer der det stod en vanlig bryter før så tar ikke det en time, men det blir ført en time på jobben dog. Og sist, men ikke minst så håper jeg inderlig ikke at mekanikeren der skifter til nye klosser på en gammel bremseskive. Alt bør byttes samtidig. Endret Desember 7, 2015 av Reef89
Mistermister Skrevet Desember 7, 2015 Forfatter Skrevet Desember 7, 2015 Skivene har ikke antydning til slitekant så ser ikke grunnen til at de skal byttes...?
laffe Skrevet Desember 7, 2015 Skrevet Desember 7, 2015 Tror aldri jeg har hørt det rådet om å alltid bytte skiver når man bytter klosser. Høres dyrt ut...
Reef89 Skrevet Desember 7, 2015 Skrevet Desember 7, 2015 (endret) Men skiven er jo brukt og spist opp et sett klosser.? Jeg hadde ihvertfall aldri satt på nye klosser på brukt skive eller omvendt. Men det er jo min mening Det er nok ikke farlig å gjøre det vil jeg tro, men hos meg handler det om hvordan jeg holder bilen til enhver tid. Endret Desember 7, 2015 av Reef89
Mistermister Skrevet Desember 7, 2015 Forfatter Skrevet Desember 7, 2015 Tipper hvis skiver og klosser skal byttes fram og bak så bikker vi 20 lapper:-)
Kure Skrevet Desember 7, 2015 Skrevet Desember 7, 2015 Helt vanlig å bare bytte klosser, så lenge ikke skivene har rust, slite kant eller er for tynne. Brukte klosser på nye skiver hadde jeg latt være.... Walkabout reagerte på dette 1
Hpi Skrevet Desember 7, 2015 Skrevet Desember 7, 2015 Jeg pleier å bytte skiver annenhver gang jeg bytter klosser. Maxmek og devilduckie reagerte på dette 2
Mistermister Skrevet Desember 7, 2015 Forfatter Skrevet Desember 7, 2015 Tenker også å bytte skiver ved neste klosseskift ja.
lagunilla Skrevet Desember 9, 2015 Skrevet Desember 9, 2015 En bil til nesten én million og du vil ikke betale 6000,- for en bremseservice?
Otis Skrevet Desember 9, 2015 Skrevet Desember 9, 2015 Den kommentaren, lagunilla er teit/ikke god nok/bare tull. Og det vet du også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå