Gå til innhold

Er dette en bil å anbefale?

:TM
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ser etter en første bil og har lenge sett på BMW.

Jeg kom over denna 523i'en her med masse utstyr. Den har rulla 190 000 km og eieren skal ha for 59 500kr for den.

Er dette bilen for meg? Jeg har hørt den er dyr å eie... 

Takk for svar! 

- :TM, 17 år.

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=68507229&reference=2015/12/vertical-3/14/9/685/072/29_860506824.jpg

post-87470-0-94910400-1450119305_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonsen så veldig bra ut, også bilen.

Alle biler kan være dyre å eie. Avhengig av hva man gjør selv, eller hva man prøver å spare på. For det er mange penger å spare på bil vedlikehold.

Ellers er jo e39 diskutert i kanskje så mye som 13456 tråder her inne. Så om du søker så kan du ihvertfall bli kjent med bil modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil. Men synes kanskje prisen var i det stiveste laget. Å så irriterer det meg når folk anonnserer biler som original m-sport bil når det ikkje er det. Denne har kun m-sport understell levert frå fabrikk. Ingenting annet. Da er det ingen m-sport bil i mine øyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en helt grei førstebil. Litt stiv pris som nevnt over.

Nå har ikke jeg eid E39 (enda), men kan ikke tro de er så mye dyrere å eie enn f.eks en E34 som jeg har. Får kjøpt deler til en grei peng hos Koed.no, evt. GS Bildeler (de er som regel litt dyrere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil og helt greit utstyrt. M sport fangerne og rattet er ettermontert, ettersom det ikke står i utstyrslisten, så vanskelig å vær sikker på om dette kommer fra M5 som han sier uten å ta de av å sjekke delenummer (dersom dette betyr noe for deg). Han skriver også at det er "M5 grill", men M5 ble aldri levert med svart grill og stilen på grillen er helt vanlig facelift. Vil ikke si at den har veldig mye utstyr men den har det som trengs og dersom du får prutet litt er den et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prefacebil som er faceliftet, hmm.

Det jeg tenker på for din del er girkassa. Selv er jeg en del eldre enn 17, alltid kjørt manuelt gir og jeg kan enda ikke fordra å ikke gire selv. Eide nettopp en E39 selv som jeg bytta til fordel for en bil med manuelt gir - hadde den kun litt over et halvt år, bilen var flott. Har kjørt autolat i omtrent et helt år (kjørte sunny 1.6 med fwd og autolat vinteren som var, da min forrige 525tds ikke gikk), og jeg synes det er utrolig deilig å gire selv. Men hvis du vil prøve, så gjør for all del det.

Enig med de andre over, bilen er dyr, lav kilometerstand betyr ikke nødvendigvis at bilen ikke har vært herjekjørt. Ville også tenkt litt på hvordan det blir å videreselge bilen med tanke på det de over nevner, for du kommer ikke til å ha den samme bilen for alltid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir garantert fornøyd. Min første bmw var en E39 520, og har etterpå hatt to andre E39 også

Jeg mener bmw E39 er en av bmw sine beste biler som er produsert. Har kjørt mye forskjellig ifra bmw nytt og gammelt, så jeg mener det..

Aldri likt 3serie særlig etter å ha hatt E39, og den er ikke ulik e38 7 serie på komfort..den har også et nydelig design syntes jeg..

Deler er ikke dyrt til E39! Bullshit

Kjøper du en E39 nå, blir det nok ikke din siste E39. Du kan sikkert prute prisen ned 10.000kr og da er den ikke ille priset den du linker til...

Prøvekjør bilen så ser du at det er en flott bil og du blir garantert fornøyd, savner selv å eie E39 men blir det igjen engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW E39 var også min første BMW og har mye av skylden for at jeg fortsatt kjører BMW. Rett og slett fantastiske biler :) Skal vel også litt til for å finne mer bil for pengene i dag. Motorene er solide og bilene er bra bygget, se opp for rust og små elektroniske feil. E34 er nok noe mer feilfri da den har mindre elektronik, men det er klin umulig å finne en i fornuftig stand og det faktum at modellen nærmer seg 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...